16 Godzin, 2 Dni

PPO. Warsztaty Zakupów Strategicznych (Strategic Procurement Management)

Poznań Trwa nabór 1 900,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • Warsztaty Zakupów Strategicznych (Strategic Procurement Management) obejmują najważniejsze zagadnienia zarządzania strategiczną częścią zakupów. Koncentrują się na definiowaniu strategii działania zakupów, analizie rynku dostawców oraz strategii działania dla kupowanych produktów i grup materiałowych. Szczegółowo omawiają zasady doboru i weryfikacji dostawców, w tym audyty dostawców i analizę ryzyka, potrzebę i kryteria okresowej oceny dostawców, a także definiują niezbędne procesy, dokumenty czy narzędzia pomocne w realizacji zadań zakupów strategicznych.

    Cele szkolenia:
    - Zrozumienie zakresu działań zakupów strategicznych i podziału odpowiedzialności
    - Określenie obiektywnych kryteriów selekcji i wyboru dostawcy oraz zakresu okresowej oceny dostawcy
    - Zdefiniowanie prawidłowego procesu ofertowego oraz kryteriów wyboru ofert
    - Zaprojektowanie narzędzi do wyboru dostawców strategicznych bądź krytycznych dla procesu
    - Umiejętność określania kryteriów audytu
    - Zdefiniowanie niezbędnych zapisów kontraktowych oraz załączników do umowy

  • - Poszukiwania dostawców / Budowanie bazy dostawców
    - Analiza środowiska biznesowego – 5 sił Portera
    - Macierz Kraljica – definiowanie strategii działania dla kupowanych produktów
    - Zapytania ofertowe (RFI, RFQ). Analiza ofert i ich podsumowanie
    - Wstępna ocena Dostawcy (Wywiadownia gospodarcza, plik wstępnej oceny, wstępny audyt)
    - Analiza ryzyka wyboru dostawcy
    - Audyt właściwy, audyty sprawdzające – zakres audytu
    - Wybór dostawcy strategicznego / krytycznego dla procesu – Narzędzie klasyfikacyjne: Supplier Ranking Tool
    - Jakie procesy zakupowe powinny być pod nadzorem Zakupów?
    - Ocena dostawcy – kryteria oceny, wyniki, konsekwencje ocen. Tworzenie Supplier Rating - System. Zarządzanie relacjami z dostawcami
    - Negocjacje z dostawcami – zakres i uprawnienia zakupów w tym zakresie
    - Zapisy kontraktów (zabezpieczenia należności, kary umowne, gwarancja wykonania umowy). Prawa i obowiązki stron w zakresie transportu, zdefiniowanie przedmiotu umowy
    - Załączniki do umowy
    - Supplier Quality Assurance , nadzór nad reklamacjami i procesami działań korygujących

  • uczestnictwa

  • Prezentacje i analiza przypadków, ćwiczenia praktyczne.

  • Kupcy strategiczni oraz osoby z działu sourcingu, czy Supplier Quality Assurance. Osoby z doświadczeniem w zakupach, chcące pogłębić swoją wiedzę, jak również Ci którzy od podstaw chcą zbudować swoją wiedzę w aspekcie strategicznych zakupów.

  • 1 900,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

Szkolenia o podobnej tematyce