14 Godzin, 2 Dni

Planowanie i budżetowanie w HR

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników zajęć do rozwiązania problemów, które mogą się pojawić przy opracowywaniu planów i budżetów przedsięwzięć HR.



    Szkolenie obejmuje metodologię postępowania przy tworzeniu planów i budżetów w HR. Przekazane zostaną również instrukcje/ zasady przygotowywania i wdrażania przedsięwzięć.

  • Dzień I

    Wprowadzenie – rodzaje planowania w firmie
    Horyzonty czasowe i zakresy merytoryczne planowania odnoszącego się do zasobów ludzkich
    Klucz do sukcesu – logika planowania przedsięwzięć HR
    Planowanie „twarde” i „miękkie”
    Planowanie ze względu na cel
    Planowanie ze względu na korzyści dla określonego procesu
    Planowanie ze względów organizacyjnych
    Czynniki wpływu na planowanie
    Planowanie a budżetowanie – możliwe zależności i rozwiązania systemowe w firmach
    Podział odpowiedzialności i uprawnień w procesie planowania/budżetowania – warunek “sukcesu”
    Źródła i rodzaje informacji wykorzystywanej podczas prac nad budżetem
    Planowanie i budżetowanie w poszczególnych obszarach HR:
    planowanie i budżetowanie zatrudnienia/ wynagrodzeń
    planowanie i budżetowanie szkoleń/ przedsięwzięć rozwojowych
    planowanie i budżetowanie rekrutacji
    planowanie i budżetowanie przedsięwzięć adaptacyjnych, ocen i komunikacji wewnętrznej, przedsięwzięć motywacji pozapłacowej


    Dzień II

    Inne obszary planowania: procesy optymalizacyjne, redukcja zatrudnienia
    Budżetowanie projektów HR:
    definicja a cel projektu
    budżet stały, budżet kroczący projektu
    szacowanie i budżetowanie kosztów projektu
    kontrola i zarządzanie kosztami
    przykładowa karta i budżet projektu HR
    Ograniczenia związane z planowaniem – szanse i zagrożenie
    Uzgadnianie i konsultacja planów i budżetów – zasady postępowania z kadrą kierowniczą i zarządzającą
    Granice racjonalizacji kosztów HR – wypracowanie kompromisów
    Dokumentacja procesu, instrukcje, procedury – wybrane przykłady dokumentów
    Podsumowanie zajęć

  • Szkolenie realizowane jest metodą wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz warsztatów.

  • pracownicy i menedżerowie działu personalnego

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Szkolenia o podobnej tematyce