7 Godzin, 1 Dni

grupa max. 20

Organizacja akcji promocyjnych i gier losowych

więcej terminów () mniej terminów
  • Zdobycie wiedzy dotyczącej aktualnych przepisów prawnych i podatkowych regulujących organizację konkursów, loterii i programów lojalnościowych. Nabycie praktycznych umiejętności wyboru i oceny najlepszego narzędzia wspierającego sprzedaż
    umiejętne konstruowanie mechanizmów promocji i rozliczenia konkursów, loterii i programów lojalnościowych.

  • 1. Planowanie i przeprowadzanie akcji promocyjnych, loterii

    najczęściej realizowane skuteczne loterie, konkursy i programy lojalnościowe, sprzedaż premiowa itd.
    preferencje i oczekiwania klientów
    budowanie lojalności klientów
    planowanie i wdrożenie akcji promocyjnych: budżet, czas, uzyskanie stosownych zezwoleń, odbiorcy.

    2. Wybór optymalnych form prowadzenia akcji promocyjnych

    wybór rodzaju akcji do konkretnej grupy docelowej
    wybór i dopasowanie sposobów i strategii działania
    wybór nagród
    nowoczesne technologie IT wspierające organizację akcji promocyjnych
    badanie efektywności prowadzonych akcji

    3. Aspekty prawne oraz podatkowe związane z akcjami promocyjnymi

    loterie promocyjne – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród
    loterie audioteksowe – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród
    konkurs promocyjny – aspekty prawne,, zasady organizacji, podatki od nagród
    program lojalnościowy – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród

    4. Rodzaje nagród i konsekwencje ich wyboru w ujęciu podatkowym

    Nagrody rzeczowe
    Nagrody pieniężne
    Nagroda rzeczowo-pieniężna
    Karty rabatowe, bonusy oraz vouchery

    5. Podatki od nagród – opodatkowanie uczestnika akcji promocyjnej

    Podatek dochodowy od osób fizycznych
    Warunki zwolnienia z opodatkowania
    Dokumentacja potrzebna dla uczestnika akcji promocyjnej – PIT 8C, PIT 11

    6. Opodatkowanie organizatora akcji promocyjnej

    Podatek dochodowy: jakie wydatki są zaliczane i jakie nie są zaliczane do kosztów podatkowych
    Podatek VAT oraz wyłączenia z opodatkowania VAT; odliczenia podatku VAT naliczonego
    Przekazania nieodpłatne oraz poniżej wartości rynkowej
    Dokumentacja potrzebna dla organizatora akcji promocyjnej w zakresie podatku dochodowego i VAT

    7. Konstruowanie mechanizmów i dokumentów dotyczących akcji promocyjnych, loterii

    loterie
    przygotowanie Wniosku, Regulaminu Loterii, Regulaminu Pracy Komisji, prawidłowego wzoru gwarancji bankowej, pełnomocnictw, pokwitowań wydania nagród laureatom
    konkursy
    przygotowanie bezpiecznego Regulaminu Konkursu, prawidłowych protokołów z rozstrzygnięcia, pokwitowań wydania nagród zwycięzcom konkursu
    programy lojalnościowe
    przygotowanie bezpiecznego Regulaminu Programu, wydanie nagród zwycięzcom programu

    8. Rozliczanie oraz zamykanie akcji promocyjnych, loterii

    przygotowanie sprawozdań i rozliczeń akcji promocyjnych w świetle obowiązujących przepisów prawnych
    odpowiedzialność organizatora akcji

    9. Ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych

    organy kontrolujące
    ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych
    odpowiedzialność karna za stwierdzone nieprawidłowości w organizacji, przeprowadzeniu akcji promocyjnych

  • Tak

  • Warsztaty połączone z wykładami

  • - dyrektorów marketingu
    - menedżerów ds. programów lojalnościowych
    - dyrektorów ds. trade marketingu
    - specjalistów ds. promocji i marketingu
    - brand menedżerów

Mateusz Franke
Radca prawny, senior associate w kancelarii Maruta Wachta sp.j., absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Szkoły Prawa Niemieckiego Uniwersytetu Jagiellońskiego prowadzonej we współpracy z Johannes Gutenberg-Universität w Moguncji oraz Ruprecht-Karls-Universität w Heidelbergu. Jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie. Specjalizuje się i praktykuje w zakresie prawa reklamy i promocji, prawa własności intelektualnej oraz ochrony danych osobowych. Na co dzień doradza działom marketingu i agencjom reklamowym m.in. w zakresie organizacji akcji promocyjnych, gier losowych, ochrony danych osobowych w działalności marketingowej czy podatkowych aspektów działalności reklamowej i promocyjnej.

Szkolenia o podobnej tematyce