16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 12

Negocjacje międzykulturowe w biznesie

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Korzyści dla uczestników
    • poznanie efektywnych sposobów prowadzenia negocjacji, w celu nabrania pewności podczas zawierania transakcjach zagranicznych,
    • poznanie różnych technik negocjacyjnych oraz sposobów ich dostosowania do przyjętej strategii negocjacyjnej partnerów zagranicznych,
    • poznanie odmiennych zachowań komunikacyjnych i efektywnych sposobów komunikacji w środowisku międzynarodowym,
    • poznanie podstawowych aspektów komunikacji interkulturowej i odmiennych kodów kulturowych wybranych krajów oraz zapoznanie się z odmiennymi stylami zachowań kontrahentów z poszczególnych krajów,
    • poznanie zasad etykiety biznesu międzynarodowego oraz elementów protokołu w biznesie,
    • nabycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji w kontekście międzynarodowym.

  • Dzień I - Negocjacje jako proces komunikacji
    „Kompromis to dzielenie ciastka w ten sposób, aby każdy z partnerów wierzył, że otrzymał większy kawałek”
    Ludwig Erhard

    1. Negocjacje jako proces komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Elementy dobrej komunikacji i sztuki zadawania pytań.
    2. Struktura i główne elementy procesu komunikacji interkulturowej oraz znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej.
    3. Komunikacja niewerbalna czyli jak poprawnie interpretować odmienne zachowania partnerów zagranicznych.
    4. Własne doświadczenia kulturowe i ich wpływ na przebieg negocjacji.
    5. Zasady przygotowania negocjacji z cudzoziemcami. Schemat negocjacji BATNA, umowa zagraniczna, jej główne elementy i struktura.

    Dzień II - Negocjacje w środowisku interkulturowym
    „Nawet grzeczność przesadna staje się niegrzecznością”
    Przysłowie japońskie

    1. Modele i skrypty kulturowe europejskie i azjatyckie.
    2. Style negocjacyjne naszych partnerów - analiza wybranych krajów.
    3. Polacy jako negocjatorzy czyli polskie sposoby komunikowania i różnice na tle międzynarodowym.
    4. Budowanie kulturowych synergii oraz zdobywanie zaufania i sympatii partnerów zagranicznych.
    5. Zasady zachowań i dobrych obyczajów w trakcie procesu negocjacji.
    6. Elementy protokołu i etykiety w biznesie międzynarodowym.
    7. Praktyczne ćwiczenie negocjacyjne z partnerem z Europy/Azji.

  • ukończenia szkolenia

  • Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnych warsztatów, w których bardzo ważna jest praca i zaangażowanie uczestników oraz wykorzystywanie obok tradycyjnych form wykładów, nowoczesnych metod nauczania. Wybrane metody szkolenia to:
    • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
    • analiza studium przypadku,
    • testy, gry i symulacje,
    • dyskusje moderowane,
    • wykłady połączone z prezentacjami multimedialnymi,
    • ćwiczenia integrujące i energetyzujące.

  • • menadżerowie i wyższa kadra kierownicza firm działających na rynkach zagranicznych,
    • samorządowcy, działacze izb gospodarczych, pracownicy administracji państwowej, mający na co dzień do czynienia z obcokrajowcami,
    • prawnicy firm obsługujący firmy polskie pozostające w kontaktach gospodarczych z partnerami zagranicznymi,
    • wszyscy zainteresowani poszerzeniem własnych umiejętności interpersonalnych i nabraniem pewności w trudnych sytuacjach interkulturowych.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu

Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.

Szkolenia o podobnej tematyce