14 Godzin, 2 Dni

MS Excel - niezbędnik profesjonalnego handlowca - prognozy, analizy, raporty w MS EXCEL

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • W czasie dwudniowych zajęć uczestnicy poznają zaawansowane możliwości Excela w oparciu o przykłady związane z pracą w działach sprzedaży. Słuchacze nabędą praktyczne umiejętności tworzenia planów i budżetów sprzedaży, generowania różnego typu raportów i analiz, sprawnego wykorzystania baz danych Microsoft Excel.

  • 1. Wykorzystanie baz danych Excela
    - zaawansowane sortowanie, grupowanie danych, sumy częściowe, filtr zaawansowany
    - zastosowanie praktyczne: analiza i wyszukiwanie informacji

    2. Tworzenie prognoz sprzedaży
    - lejek sprzedaży
    - prognoza szans sprzedaży (forecast)
    - konsolidacja danych
    - zastosowanie praktyczne: tworzenie szablonu prognozy sprzedaży (forecast) dostosowanego do potrzeb przedsiębiorstwa

    3. Prognozowanie
    - trend, korelacja i regresja
    - prognozowanie z wykorzystaniem regresji liniowej
    - prognozowanie trendu ze zmianami sezonowymi (regresja z użyciem flag kategorii)
    - zastosowanie praktyczne: tworzenie rocznego planu sprzedaży i budżetu kosztów sprzedaży

    4. Modelowanie i optymalizacja
    - analiza wrażliwości
    - obliczanie progu rentowności Breakeven Point
    - scenariusze, analiza scenariuszy
    - zastosowanie praktyczne: określenie minimalnego rentownego planu sprzedaży; wariantowa kalkulacja oferty przetargowej

    5. Analiza danych i raportowanie
    - tabele przestawne
    - tworzenie i modyfikowanie tabel
    - prezentacja danych
    - konsolidowanie wielu zakresów danych
    - wykresy przestawne
    - zastosowanie praktyczne: raport wyników sprzedaży wg klientów, produktów, klas produktów, regionów sprzedaży; raport udziału w sprzedaży najważniejszych klientów; ranking najlepszych i najsłabszych handlowców;

    6.Współpraca Excela z zewnętrznymi źródłami danych (np. z systemami ERP i CRM)
    - import danych zapisanych w różnych formatach
    - korzystanie z zewnętrznych baz danych - ODBC
    - kwerendy danych
    - porównywanie danych z różnych systemów; funkcje wyszukujące
    - zastosowanie praktyczne: porównanie własnych danych kosztów sprzedaży z wyeksportowanymi danymi księgowymi.

  • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia

  • Warsztaty komputerowe oparte na pracy z realnych sytuacji sprzdażowych.

  • Kadra kierownicza i pracownicy działów sprzedaży i marketingu. Uczestnicy szkolenia powinni znać dobrze środowisko MS Excel.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Tadeusz Plewa

Szkolenia o podobnej tematyce