16 Godzin, 2 Dni

MIĘKKA WINDYKACJA - CZYLI SZYBKO I SKUTECZNIE ODZYSKAJ SWOJE PIENIĄDZE!

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • * poznanie aktualnie oferowanych na rynku usług finansowo – prawnych doraźnych, całkowicie zgodnych z obowiązującym prawem sposobów windykacji trudnych należności.

    * wzbogacenie kompetencji kadry odpowiedzialnej za płynność finansową przedsiębiorstwa w zakresie metod zarządzania przeterminowanymi należnościami w firmie małej i średniej.

  • PROGRAM RAMOWY:
    I. NEGOCJACJE - czyli, ZANIM DOJDZIE DO ZADŁUŻENIA
    •Jak prowadzić rozmowy (ustalenia ustne oraz uwarunkowania prawne), aby nie powstawały zadłużenia?
    •Zaciąganie zobowiązań – osobiste czy firmowe? Co ważniejsze?
    •Aspekty prawne – co należy powiedzieć klientowi i jak?
    •Jak możemy pomóc klientowi – nie obiecując za wiele?
    II. PLANOWANIE I ORGANIZACJA ROZMOWY Z KLIENTEM - DŁUŻNIKIEM
    1. Przygotowanie do rozmowy
    •Nasze nastawienie?
    •Osobisty SWOT (mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożeni/
    2. STRES - przed /w trakcie / i po rozmowie
    • Techniki relaksacyjne przed rozmową
    •Jak opanowywać stres w trakcie rozmowy – czyli nie dam się zdenerwować ani wyprowadzić z równowagi !!!
    •Stres naszym „sojusznikiem” – czyli metody wykorzystywania stresu;
    3. Jak przygotować się emocjonalnie do rozmowy ?
    •Techniki panowania nad emocjami w trakcie rozmowy;
    • Rady, jak „odstresować się” po trudnej rozmowie, aby nie rzutowała ona na następne kontakty?
    4. Plan i miejsce rozmowy
    •Co musimy przewidzieć, czyli chwyty i niespodzianki?
    •Na jaką rozmowę się nastawiam i dlaczego?
    III. PLANOWANIE ROZMÓW TELEFONICZNYCH
    1. Ustalenie ilości i kolejności telefonów
    2. Planowanie poszczególnych rozmów (cele, ramowy układ rozmowy, spodziewane trudności itd.)
    3. "Nastrojenie się" do rozmów (do każdej rozmowy);
    4. Określenie swoich mocnych i słabych stron - jako osoba i jako firm;
    5. Zasady wpływu społecznego - możliwości ich świadomego wykorzystania w windykacji
    6. Używany język w rozmowach telefonicznych (polecane i "zakazane" sformułowania i zwroty telefoniczne)
    7. Jak tworzyć miłą atmosferę rozmowy?
    • Jak ociągnąć uwagę klienta?
    • Jak "wyczuć" nastrój rozmówcy?

    IV. PRZYGOTOWANIE DO ROZMOWY BEZPOŚREDNIEJ
    1. Miejsc rozmowy – u klienta czy może gdzieś w innym miejscu – JAK WYBRAĆ?
    • Sposób mówienia (intonacja głosu, szybkość i głośność mówienia, dykcja)
    • Kluczowa słowa – jakich używać a jakich unikać?
    • Umiejętność aktywnego słuchania
    • Reagowanie na słowa rozmówcy
    • Okazywanie empatii i sympatii
    • Dobre maniery – czyli „relacje ważniejsze od kasy”
    DZIEŃ II
    I.ROZMOWA Z KLIENTEM - DŁUŻNIKIEMSkontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    1.Przywitanie się - forma i treść;
    2.Wyjaśnianie intencji ROZMOWY
    •Jak nie odstraszać dłużnika na wstępie?
    •"Zagajenie" – czyli od czego rozpocząć rozmowę?
    3.Rozmowa z „sekretarką – pośrednikiem”?
    •Jak pokonać "Sekretarkę na warcie"?
    •Jak podtrzymywać dobre relacje z sekretarką - pośrednikiem?
    4.Nawiązanie więzi emocjonalnych z dłużnikiem
    •Jak przenosić odpowiedzialność za zaległości z firmy na osobę,
    •Panowanie nad emocjami dłużnika
    •Forma zwracania się do dłużnika
    7.PSYCHOLOGIA DŁUŻNIKA - czym dłużnik różni się od klienta
    •Podłoże psychologiczne zachowań dłużnika;
    •Jak odróżnić przyczyny lęku i agresji naszego rozmówcy?
    •Postawy sprzyjające niwelowaniu zachowań krańcowych;
    •Empatia;
    5.Sondowanie dłużnika
    •Jakie zadawać pytania?
    •Techniki zadawania pytań;
    •Kiedy i jak mówić o pieniądzach?
    •Kiedy wplatać argumenty prawne i jak je podawać?
    •Uprzedzanie odpowiedzi;
    •Perswazja - czyli techniki nacisku słownego
    6.Prezentowanie możliwości i wariantów spłaty
    7.Odpowiadanie na obiekcje klienta - jak nie dać się zwieść?
    8.Sporządzanie notatek z rozmowy z klientem - budowanie bazy danych klientów:
    •Co koniecznie musimy zanotować?
    •Co warto zanotować?
    •Notka o osobie dłużnika;
    •Jak sporządzać notatki, aby były czytelne, dla każdego, kto będzie z nich korzystać?
    9.Zamknięcie rozmowy
    •Kiedy przerwać lub zakończyć rozmowę?
    •Obietnice dłużnika a realia w spłatach;
    •Odwoływanie się do ustaleń i ich zapisów;
    •Ustalenie terminów kolejnych kontaktów;
    •Czy umówić dłużnika na dodatkowe spotkanie: z kim i dlaczego?
    II.TRUDNI ROZMÓWCY - JAK Z NIMI POSTĘPOWAĆ?
    5.Typy trudnych rozmówców - TYPOLOGIA SYTUACYJNA
    •Klient: agresywny/potulny/manipulant/wesołek/obojętny;
    •Rozpoznaj nastrój rozmówcy?
    •Oddzielanie emocji od faktów;
    •Przejmowanie kontroli nad rozmową;
    6.Procedura postępowania w rozmowach z trudnymi klientami
    7.Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych
    •Asertywność w rozmowie windykacyjnej – techniki prowadzenia rozmowy;
    •Jak nie przejmować nastrojów dłużnika:
    •Jak unikać manipulacji?
    III.ASPEKTY PRAWNE WINDYKACJI - JAK Z NICH KORZYSTAĆ?
    Windykacja należności – Panel dyskusyjny
    •Kiedy kończy się miękka i zaczyna twarda windykacja?
    •Aspekty prawno- finansowe – czyli jak z nich korzystać?
    •Przykładach oraz wynikach badań skuteczności.
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie***SERDECZNIE ZAPRASZAMY***

  • Dyplom ukończenia szkolenia.

  • Zajęcia bardzo dynamiczne, interaktywne, silnie angażujące uczestników: warsztaty (CASE STUDY, SYMULACJE, SCENKI ETC) + wykłady.

  • Pracownicy działów: Windykacji, Finansowych, Handlowych, Kredytów, Obsługi Klienta.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Mariusz Wysokiński

Trener i konsultant z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Absolwent Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego - Specjalizacja: Andragogika - Kształcenie dorosłych. Specjalizuje się w treningach interpersonalnych, głównie: praca zespołowa, treningi doskonalenia umiejętności menedżerskich, komunikacja. Był stałym pracownikiem (kadra kierownicza) w takich firmach, jak: Ciech S.A., Ośrodek Metod TQM przy FSO- General Motors w Warszawie /prowadząc szkolenia z zakresu Technik Doskonalenia Jakości, Pracy Zespołowej i Technik Integracyjnych na licencji Juran Institute z USA/; Tarchomińskich Zakładach Farmaceutycznych POLFA; Wydawnictwie INFOR – (współzałożyciel i Dyrektor oraz trener INFOR-Training Sp. z o.o.), konsultant Działu Consultingu OLYMPUS Centrum Edukacji i Rozwoju Biznesu. Poza Grupą Trenerów BODiS współpracował, jako trener-konsultant, m.in. z:, ICL Poland, Agencja Kształcenia Kadr, Ernst & Young MCS Sp. z o.o., Centrum Kreowania Liderów - Grupa Holdingowa S.A. Opracował w realizował kompleksowe szkolenia dla takich firm, jak: Unilever Polska; (wczesniej: Bestfoods - Knor; Helmans; Amino); Kompanii Piwowarskiej S.A. Trinity Management; CDM PEKAO S.A.; Huta Ostrowiec; NFI PZU S.A.; RICOH Polska; DROMEX i wielu innych.

/Agnieszka Bergtold/

trener i konsultant w zakresie psychologii i technik komunikacji interpersonalnej. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego; studia podyplomowe Zarządzanie Personelem w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Warszawie. Trener i psycholog w zakresie: diagnoza indywidualna i zespołowa, warsztaty psychologiczne, szkolenia wewnętrzne z zakresu komunikacji, asertywności, motywowania, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, treningi antystresowe i integracyjne. Poza BODIS, doradca w STOEN Stołecznym Zakładzie Energetycznym SA na stanowisku specjalisty – psychologa; Tworzy Programy Rozwojowe oraz koordynacje i prowadzi szkolenia dla obecnej i przyszłej kadry menedżerskiej. Opracowuje i wdraża systemy ocen i motywacyjne. Doradza Zarządowi Spółki w zakresie metod i sposobów wprowadzania zmian. Przez ostatni rok Doradca Prezesa PTE POLSAT S.A. ds. rekrutacji i rozwoju kadr. Twórca i trener szkoleń z zakresu sprzedaży bezpośredniej i prentacji dla agnetów ubezpieczeniowych. Wykładowca w zakresie Human Resources w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie. Była koordynatorem (opracowania programów) i trenerem w realizacji cyklów szkoleniowych dla takich firm, jak: Unilever Polska; (wczesśniej Bestfoods -Knor; Helmans; Amino); Huta Ostrowiec; RICOH Polska; Kompanii Piwowarskiej S.A. Budimex - DROMEX i wielu innych. Tealizuje trening i projekty doradcze dla takich firm szkoleniowych, jak: SEKA; Thomas International czy BCC (Bussines Centre Club).

Szkolenia o podobnej tematyce