14 Godzin, 2 Dni

grupa max. 16

Metody Analizy Strategicznej. Warsztaty 2 dni

9 600,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. Szkolenie "Metody Analizy strategicznej w praktyce" to praktyczny warsztat pracy nad metodami analizy strategicznej najczęściej stosowanymi w zarządzaniu firmami. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa, a podstawowym celem szkolenia jest uczenie samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Szkolenie jest przeznaczone dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, ale przede wszystkim dla przedsiębiorców i menadżerów, dla których umiejętność dokonywania analizy strategicznej i myślenia w kategoriach strategii firmy powinna być absolutnie podstawowa.

  • WPROWADZENIE

    - Współczesna teoria konkurencji
    - Pojęcie, geneza i rozwój analizy strategicznej
    - Założenia i rola analizy strategicznej

    ANALIZA STRATEGICZNA

    - Analiza makrootoczenia
    - Analiza grup strategicznych w sektorze
    - Punktowa ocena atrakcyjności sektora
    - Profil ekonomiczny sektora
    - Analiza gron (klastrów)
    - Analiza PEST
    - Analiza otoczenia konkurencyjnego
    - Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
    - Metoda SWOT
    - Analiza 5 sił Portera
    - Metoda SPACE
    - Canvas Business Model
    - Metoda scenariuszowa
    - Analiza strategicznych "kibiców" firmy (stakeholders)
    - Analiza strukturalna sektora
    - Model łańcucha wartości
    - Bilans strategiczny firmy
    - Macierz funkcji i zasobów
    - Macierz BCG
    - Macierz McKisney'a
    - Macierz ADL
    - Analiza ABC i XYZ
    - Benchmarking
    - Model BSC (Balanced Scorecard)
    - Biznes plan
    - Macierz Ansoffa
    - Analiza luki strategicznej
    - Analiza cyklu życia produktu
    - Analiza czynników atrakcyjności rynku
    - Macierz Hofera

    ZAKOŃCZENIE

    - System wspomagania decyzji (ang. Decision Support System (DSS))

  • Business Quality Certificate (BQC) / European Business Development Association EBDA

  • - Ćwiczenia indywidualne i zespołowe
    - Elementy coachingu
    - Mindmapping
    - Dyskusje i burze mózgów
    - Studia przypadków

  • Wszystkie osoby zainteresowane szkoleniem. Prosimy o kontakt w sprawie szczegółów oferty.

  • 9600 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu
    konsultacje do 1 dni po szkoleniu
    udostępnienie sali szkoleniowej

Dominik Frajberg

Szkolenia o podobnej tematyce