16 Godzin, 2 Dni

MENADŻER JAKOŚCI

więcej terminów () mniej terminów
  • Przedstawienie roli Menedżera Jakości w organizacji jako osoby łączącej w sobie obszary związane z wiedzą techniczną, wiedzą branżową i procesową, ale również obszary dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa, zarządzania zasobami ludzkimi oraz psychologii.
    Podstawowym celem szkolenia jest przedstawienie wszystkich wymienionych obszarów przez pryzmat Zarządzania Jakością i jego wpływu na biznes wraz z praktycznym wykorzystaniem tej wiedzy w codziennej pracy.
    Szkolenie opiera się na przedstawieniu praktycznych aspektów wykorzystania tej wiedzy popartych dotychczasowymi osiągnieciami naukowymi.

  • PROGRAM I ĆWICZENIA
    I dzień:

    Moduł A (QUALITY) – Rozwój Jakości – Aspekty techniczne i branżowe.

    1. Istota i ewolucja jakości - na jakim etapie jest moja organizacja.
    2. Zarządzanie jakością – od kontroli jakości do TQM.
    3. Wpływ 14 zasad Zarządzania Deminga na zasady zarządzania jakością mojej organizacji.
    4. System zarządzania jakością - podejście procesowe i podejście oparte na ryzyku.
    5. Planowanie jakości z uwzględnieniem kosztów jakości.
    6. Istota problemu i cele rozwiązywania problemów - metodologie i narzędzia.

    Moduł B (BUSINESS) – Funkcjonowanie przedsiębiorstwa – wpływ na biznes.

    7. Kształtowanie jakości w strategii organizacji.
    a. Różnica pomiędzy wizją a misją – poziomy strategii na przykładach.
    b. Umiejscowienie jakości w celach strategicznych organizacji.
    c. Polityka jakości – istota, różnice w podejściu oraz wynikające z niej cele strategiczne i operacyjne.
    8. Cele biznesu w praktyce.
    a. Praktyczne definiowanie celów biznesowych w kontekście zarządzania jakością oraz własnej ścieżki rozwoju.
    9. Otoczenie organizacji.
    a. Jak współpracować z różnymi typami klientów uwzględniając wzajemne relacje, poziom satysfakcji, zarządzanie reklamacjami.
    b. Zarządzanie łańcuchem dostaw od rozwoju do zakończenia współpracy z dostawcą.

    II dzień:

    Moduł C (MANAGEMENT) – Zarządzanie.

    1. Zarządzanie (Management).
    a. Skuteczne zarządzanie zespołem z elementami wywierania wpływu i przekonywania do projakościowego podejścia.
    b. Proces rozwoju umiejętności, zasady rozwoju pracowników i ich dobór do odpowiednich zadań.
    2. Proces zmian (Change management).
    a. Jak przygotować się na niebezpieczeństwa i wykorzystać możliwości w procesie zmian: działu, procesu, sposobu postępowania, odpowiedzialności.
    b. Efektywna komunikacja w projekcie, dziale, organizacji.
    3. Rola kierownika w organizacji (Leadership).
    a. Kim jest dobry kierownik, w jaki sposób zarządza i motywuje zespół.

    Ćwiczenia:

    Określenie wpływów obszarów Jakości, produkcji i Lean Management.
    Zdefiniowanie procesów w dziale jakości.
    Opracowanie modelu żółwia dla wybranego procesu w dziale jakości.
    Wykonanie Analizy SWOT dla sytuacji działu jakości w chwili obecnej.
    Opracowanie strategii firmy w obszarze rozwoju, personalnym, konkurencji i jakości.
    Opracowanie celów dla firmy, SBU, Działu, celów własnych - zawodowych i personalnych.
    Opracowanie wskaźników oceny satysfakcji klienta.
    Kaskadowanie celów funkcjonalnych w ramach procesów działu jakości.

  • Certyfikat Uczestnictwa w szkoleniu - TQMsoft

  • otwarta lub zamknięta (na życzenie Klienta)

  • menedżerowie jakości,
    kierownictwo wszystkich szczebli zarządzania (ze szczególnym naciskiem na kierownictwo szczebla średniego i bezpośredni dozór) przedsiębiorstw zainteresowanych rozwijaniem jakości.

Trenerzy TQMsoft

Szkolenia o podobnej tematyce