5 Godzin, 1 Dni

Marketing międzynarodowy i strategia działania na rynkach międzynarodowych

więcej terminów () mniej terminów
  • Celem szkolenia jest zapoznanie z zagadnienia związanymi z planowaniem, doborem i realizacją koncepcji działań marketingowych na rynkach zagranicznych. Uczestnicy szkolenia poznają podstawowe różnice pomiędzy działaniami marketingowymi stosowanymi na rynku krajowym a rynkach zagranicznych, a także cechami marketingu międzynarodowego. Słuchacze zapoznają się ze sposobami pozyskiwania informacji o rynkach zagranicznych i przedsiębiorstwach działających na wybranych rynkach, oceny ich wiarygodności. Wyeksponowane zostaną metody wejścia na nowe rynki zagraniczne oraz przedstawione będą korzyści i wady związane z zastosowaniem poszczególnych strategii. Adresat: szkolenie skierowane jest do pracowników działów handlowych oraz firm obsługujących transakcje międzynarodowe, a także do wszystkich zainteresowanych tematem.

  • 1. Wprowadzenie:
    • strategie na rynkach międzynarodowych i ich znaczenie dla firmy,
    • eksport jako strategia poszerzenia rynku,
    • strategie krótko i średnioterminowe,
    • uwarunkowania decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej za granicą.

    2. Wybór rynków zagranicznych, metody badania rynku, ustalanie źródeł
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniei zdobycie niezbędnych informacji:
    • postawienie międzynarodowych celów marketingowych,
    • przyjęcie programu i harmonogramu działań,
    • relacje w zakresie - sprzedaż krajowa i eksportowa,
    • koszty wejścia na rynek zagraniczny,
    • analiza branżowa rynku zagranicznego,
    • marketing strategiczny i operacyjny.

    3. Analiza otoczenia danego kraju-metoda PEST:
    • środowisko: polityczne, ekonomiczne, społeczno-kulturowe, technologiczne.

    4. Ocena pozycji konkurencyjnej na wybranym rynku zagranicznym:
    • konkurencyjne bariery wejścia na rynek,
    • koszty adaptacji produktów i działań promocyjnych,
    • zasady oceny potencjalnego popytu na produkty w eksporcie,
    • prognoza sprzedaży w stosunku do konkurencji,
    • coroczne analizy efektów i kosztów sprzedaży eksportowej.

    5. Strategie działalności na rynkach zagranicznych. Wybór właściwej strategii wejścia na rynek zagraniczny oraz formy handlu międzynarodowego:
    • eksport | eksport bezpośredni / eksport pośredni,
    • import | import bezpośredni / import pośredni,
    • handel tranzytowy,
    • obrót uszlachetniający i reparacyjny,
    • obrót licencjami i know-how,
    • franchising,
    • leasing,
    • transakcje wiązane, kompensacyjne, barterowe,

    6. Rodzaje strategii marketingowych w handlu zagranicznym:
    • ze względu na pozycję rynkową i atrakcyjność rynku,
    • ze względu na metodę zdobywania rynku,

    7. Czynniki decydujące o sukcesie firmy na rynkach zagranicznych oraz korzyści
    płynące z działalności eksportowej.

    8. Pytania. Odpowiedzi. Dyskusja.

  • Tak

  • Metodologia: wykład połączony z ćwiczeniami i dyskusją

Ekspert ds. handlu zagranicznego i polityki zagranicznej, doradca, wykładowca z zakresu handlu zagranicznego w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. Doktorant Wydziału Politologii UMCS, praktyk z wieloletnim doświadczeniem.

Szkolenia o podobnej tematyce