16 Godzin, 2 Dni

KREATYWNE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W ZESPOŁACH

1 950,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • Co zyskasz po tym szkoleniu?



    • Określisz źródła, poziomy, dynamikę i istotę konfliktu oraz różne sposoby jego rozwiązywania,

    • Rozpoznasz swój styl zachowania w sytuacji konfliktowej,

    • Określisz wyróżniki zespołu, jego dynamikę, różne typy zachowań ułatwiających i utrudniających współpracę,

    • Nauczysz się stosować techniki poprawiające komunikację w zespole,

    • Będziesz potrafil zastosować różne sposoby konstruktywnego rozwiązywania konfliktu w zespole,

    • Będziesz potrafił zastosować zasady zachowań asertywnych w dochodzeniu do porozumienia w sytuacji konfliktu,

    • Przećwiczysz modelowy proces rozwiązywania konfliktów, oparty na relacji Dorosły – Dorosły.

  • SESJA I - KONFLIKT JAKO NIEODŁĄCZNY ELEMENT ŻYCIA?

    Po sesji I uczestnicy:
    • dokonają wnikliwej analizy korzyści i niebezpieczeństw związanych z konfliktem,
    • skonfrontują własne poglądy na konflikt ze współczesną teorią konfliktu,
    • dokonają analizy zmiennych konfliktu

    Metodyka:
    Dyskusja, ćwiczenie indywidualne, mini-wykład.

    Zawartość:
    • Istota konfliktu
    Różnica – nieusuwalnym źródłem konfliktu
    • Zyski i straty z sytuacji konfliktowej
    Co dobrego wnosi konflikt do mojego życia i jak mogę to wykorzystać?

    SESJA II – KONFLIKT NIEJEDNO MA IMIĘ

    Po II sesji uczestnicy:
    • zdiagnozują swoje sposoby rozwiązywania konfliktów,
    • określą źródła, poziomy, dynamikę i istotę konfliktu oraz różne sposoby jego rozwiązywania,
    • zidentyfikują rodzaje konfliktów, które są udziałem ich zespołów.

    Metodyka:
    Aktywny wykład, ćwiczenie indywidualne, moderacja, sesja plakatowa, dyskusja.

    Zawartość:
    • Teoria konfliktu
    Tradycyjne i współczesne poglądy na konflikt, pojęcie konfliktu, źródła, poziomy i dynamika konfliktu, funkcje i dysfunkcje konfliktów.
    • Rodzaje konfliktów
    Konflikt wartości, interpersonalny, strukturalny, danych, interesów.
    • Różne sposoby rozwiązywania konfliktów
    Dominacja i tłumienie, kompromis, integrujące rozwiązywanie problemów.


    SESJA III – RYWALIZACJA CZY WSPÓŁPRACA W ZESPOLE?

    Po III sesji uczestnicy:
    • wymienią różnice między grupą i zespołem, cechy udanego zespołu, zachowania konstruktywne i destrukcyjne,
    • określą fazy rozwoju zespołu oraz zjawiska psychologiczne charakterystyczne dla każdej fazy.

    Metodyka:
    Aktywny wykład, ćwiczenie zespołowe w sytuacji zadaniowej, sesja plakatowa.

    Zawartość:
    • Wyróżniki zespołu
    Definicja grupy i zespołu, cztery wyróżniki zespołu: interakcja, cel, normy, struktura; wpływ grupy na zachowania jednostki, wpływ spójności grupy na myślenie jej członków, zachowania ułatwiające i utrudniające współpracę w zespole, czynniki wpływające na podejmowanie decyzji w zespole.
    • Rozumienie zjawisk grupowych
    Pojęcie procesu grupowego, fazy rozwoju grupy: formowanie, szturmowanie, normalizowanie, realizowanie.
    • Budowanie efektywnego zespołu
    Normy grupowe, konflikt między normami, wspólny mianownik grupy.


    SESJA IV – KOMUNIKACJA W ZESPOLE

    Po IV sesji uczestnicy:
    • wymienią bariery komunikacyjne w pracy zespołu,
    • określą warunki budowania partnerskich relacji,
    • zastosują zasady poprawnego komunikowania się.

    Metodyka:
    Ćwiczenia grupowe, indywidualne i zespołowe, mini-wykład

    Zawartość:
    • Budowanie porozumienia – sprawna komunikacja jako warunek efektywnego zespołu
    Mechanizmy obronne jako naturalny objaw zablokowanej komunikacji, przeszkody
    w komunikacji.
    • Cztery płaszczyzny analizy wypowiedzi
    Płaszczyzna rzeczowa, ujawnianie siebie, ujawnianie relacji wzajemnej, apel czyli słuchanie czworgiem uszu.
    • Techniki dobrego porozumiewania się
    Informacje zwrotne jako narzędzie motywowania do modyfikacji zachowań.


    SESJA V – ASERTYWNOŚĆ JAKO ZACHOWANIA SKONCENTROWANE NA ZADANIU

    Po sesji uczestnicy:
    • scharakteryzują model asertywnego lidera,
    • zastosują zasady wyrażania krytyki konstruktywnej,
    • praktycznie zastosują techniki asertywne.

    Metodyka:
    Mini-wykład, ćwiczenie indywidualne i zespołowe, psychodrama, test, dyskusja, projekcja fragmentu kasety video.

    Zawartość:
    • Agresja, uległość i asertywność – charakterystyka.
    Zyski i straty z każdego stylu zachowania.
    • Stanowczość, która nie rani czyli budowanie partnerskich relacji w zespole
    Partnerstwo w konflikcie czyli postawa Ja jestem OK i Ty jesteś OK.
    • Rola asertywności w rozwiązywaniu konfliktów
    Asertywność – marzenie każdego szefa i pracownika.

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Jak będziemy pracowali?



    Całe szkolenie prowadzone jest przy założeniu, że najwięcej można się nauczyć w działaniu. Dlatego gro zajęć będzie prowadzone w formule aktywnej: ćwiczenia indywidualne, zespołowe i grupowe, psychodrama, dyskusja, sesja plakatowa. Każda sesja poprzedzona będzie mini-wykładem.

  • 1950 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • przerwy kawowe
    wyżywienie
    zakwaterowanie

Barbara Smoczyńska

Jestem trenerem umiejętności psychospołecznych rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, specjalistą w zakresie aktywnych metod nauczania dorosłych. Prowadzę warsztaty i treningi z zakresu umiejętności kierowniczych, interpersonalnych i osobistych. Chętnie pracuję w konwencji psychologii poznawczej, behawioralnej i Analizy Transakcyjnej. Lubię wprowadzać elementy pracy z ciałem. Jestem nauczycielem akademickim w Instytucie Filozofii UMCS Lublinie, trenerem Racjonalnej Terapii Zachowań oraz doradcą rozwoju osobistego w biznesie. Z pasją uprawiam jogę i Tai Chi. Interesuję się kinem.

Szkolenia o podobnej tematyce