8 Godzin, 0 Dni

Komunikacja w organizacji

więcej terminów () mniej terminów
  • - Poszerzenie wiedzy na temat mechanizmów poprawnej komunikacji w kontaktach międzyludzkich

    - Rozwijanie praktycznych umiejętności w zakresie porozumiewania się

    - Nabycie umiejętności asertywnego zachowania

    - Poznanie zalet i korzyści płynących z konstruktywnie rozwiązanego konfliktu

    - Rozwijanie umiejętności skutecznego komunikowania się w sytuacji konfliktu

    - Nabycie umiejętności w zakresie tworzenia pożądanej atmosfery pracy, opartej na wzajemnej współpracy

    - określenie swoich stylów komunikacji i działania

  • 1 Podstawowy schemat komunikacji
    2 Warunki skutecznego porozumiewania się
    3 Poziomy komunikacji
    4 Komunikacja jedno i dwukierunkowa
    5 Czynniki wpływające na proces spostrzegania i interpretacji
    6 Zachowania wzbudzające opór , tworzące klimat napięcia i zniechęcające do kontaktu .
    7 Zachowania wzbudzające otwartość i chęć współpracy, tworzące klimat porozumienia , zachęcające do kontaktu
    8 Bariery komunikacyjne
    9 Wiarygodny nadawca
    10 Wiarygodny odbiorca
    11 Cechy wiarygodnego przekazu
    12 Wywieranie wpływu, przekonywanie
    13 Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów
    14 Podstawowe narzędzia komunikacyjne : Podsumowanie, klaryfikacja, parafraza, odzwierciedlanie, Komunikat „ja” - ćwiczenie aktywnego słuchania.
    15 Techniki aktywnego słuchania ich znaczenie dla procesu porozumiewania się
    16 Zadawanie pytań
    17 Strategie odpowiedzi
    18. Sztuka perswazji - argumentowanie pod kątem korzyści;
    19. Rozpoznawanie działań manipulacyjnych i sposoby przeciwdziałania im
    20. JĘZYK CIAŁA CZYLI KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
    - znaczenie zachowań niewerbalnych
    - synchronizacja treści wypowiedzi i komunikatów pozasłownych
    - czynniki wpływające na interpretację zachowań niewerbalnych
    - przestrzeń osobista i rodzaje dystansu
    - oddziaływanie wyglądu zewnętrznego
    - postawa otwarta i zamknięta
    - gestykulacja : dłonie, kciuki, ramiona, dotykanie twarzy
    - mimika, gesty nóg
    - kształcenie umiejętności obserwacji i interpretacji zachowań niewerbalnych.
    - ćwiczenie zachowań pozasłownych : kontakt wzrokowy, okazywanie zainteresowania

  • Szkolenia odbywają się w formie interaktywnego treningu umiejętności praktycznych z danego obszaru, z dobrą podbudową teoretyczną. Stosowane są takie formy nauczania, jak: wykłady, analizy przypadków, symulacje, ćwiczenia, demonstracje i prezentacje, testy, ankiety oraz dyskusje kierowane.

  • Wyższa kadra menedżerska, Średnia kadra menedżerska, Specjaliści, Pracownicy wykonawczy, studenci , dowolna grupa. ( 8-16 osób)

Iwona Pawlicka-Wojciechowska

Szkolenia o podobnej tematyce