16 Godzin, 2 Dni

Kodeks Postępowania Administracyjnego (KPA) - Kompendium obowiązujących przepisów - 2-dniowe warsztaty praktyczne.

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Cel szkolenia:

    Celem niniejszego szkolenia jest omówienie najważniejszych aspektów postępowania administracyjnego w świetle praktyki urzędniczej.

    Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.

    Jeżeli, mają Państwo taką potrzebę istnieje możliwość omówienia, wyjaśnienia lub konsultacji konkretnej sytuacji wynikającej z Państwa praktyki zawodowej.

  • 1.
    Zagadnienia podstawowe. Źródła prawa i zakres obowiązywania Kpa.
    Pojęcie sprawy administracyjnej.
    Warunki konieczne dla wszczęcia postępowania administracyjnego.
    Ogólne zasady postępowania administracyjnego z uwzględnieniem ostatnich nowelizacji i ich praktyczne znaczenie w prowadzonych sprawach.
    Pojęcie „interesu” w Kpa (prawnego, społecznego itp.), rodzaje interesów mogących wystąpić na różnych etapach postępowania i ich rozumienie przez orzecznictwo sądów administracyjnych.
    Uznanie administracyjne i przypadki jego zastosowania.
    Przykłady zastosowania zasad ogólnych na etapie postępowania przed organem I instancji, II instancji i przed sądem administracyjnym.
    Konsekwencje naruszeń zasad ogólnych postępowania.

    2.
    Zagadnienia ogólne postępowania.
    Strona postępowania administracyjnego.
    Podmioty posiadające legitymację czynną w postępowaniu.
    Badanie istnienia interesu prawnego przed wszczęciem postępowania administracyjnego i na różnych jego etapach.
    Konsekwencje braku lub utraty przymiotu strony. Linia orzecznictwa.
    Właściwość organów, wyłączenie pracownika i organu po nowelizacji.
    Konsekwencje uchybień w zakresie wyłączeń.
    Formy rozstrzygnięć w sprawie wyłączeń, tryb i właściwość podmiotów w tych sprawach.
    Pełnomocnictwo, terminy, doręczenia z uwzględnieniem najnowszych zmian.
    Charakter czynności i ich znaczenie dla dalszego postępowania.
    Konsekwencje nowelizacji i elektronizacja postępowania.
    Liczenie terminów – problemy praktyczne na przykładach.
    Błędy i sposoby ich naprawienia.

    3.
    Postępowanie przed organem I instancji.
    Wszczęcie lub odmowa wszczęcia postępowania z uwzględnieniem ostatnich zmian – możliwe zastosowania i problemy praktyczne.
    Kontrola formalna wniosku i uzupełnianie braków.
    Braki istotne i nieistotne pism.
    Dowody i dokumentowanie czynności.
    Postanowienia.
    Inicjatywa dowodowa. Kiedy sprawa administracyjna jest wyjaśniona?
    Zawieszenie i umorzenie postępowania po zmianach. Problemy praktyczne.
    Rozstrzygnięcia kończące postępowanie – możliwe rodzaje.
    Decyzje administracyjne – rodzaje i charakter oraz skutki. Elementy konieczne decyzji.
    Związanie decyzją i ingerencja w treść decyzji – konsekwencje karne.
    Różnice pomiędzy decyzjami a postanowieniami.

    4.
    Akta sprawy – pisemny charakter postępowania.
    Protokoły, adnotacje, notatki urzędowe.
    Podpis i parafka w aktach sprawy.
    Uprawnienia strony i organu.
    Wgląd w akta sprawy po nowelizacji.
    Czynności organu.
    Wymogi formalne wniosku o udostępnienie akt sprawy lub sporządzenie odpisów.
    Uprawnienia stron i innych podmiotów.
    Opłaty za sporządzanie odpisów.

    5.
    Metryka sprawy:
    - regulacje prawne dotyczące metryki;
    - stopień szczegółowości treści prowadzonej metryki sprawy:
    a) metryka w poszczególnych postępowaniach,
    b) osoba prowadząca metrykę,
    c) obowiązek bieżącej aktualizacji metryki,
    d) treść metryki;
    - forma zakładania i prowadzenia metryki sprawy:
    a) sposoby prowadzenia metryki w wersji papierowej,
    b) sposoby prowadzenia metryki w wersji elektronicznej;
    - rodzaje spraw, w których obowiązek prowadzenia metryki jest wyłączony;
    - praktyczne aspekty prowadzenia metryki.

    6.
    Postępowanie odwoławcze z uwzględnieniem ostatnich zmian. Czynności organu I instancji, etap międzyinstancyjny, czynności organu II instancji.
    Rozstrzygnięcia organu I i II instancji w postępowaniu odwoławczym i ich charakter.
    Decyzje formalne i merytoryczne.
    Zakres ingerencji organu II instancji w postępowanie organu I instancji.
    Skarga do wojewódzkiego sądu administracyjnego.

    7.
    Postępowania nadzwyczajne w Kpa – wznowienie postępowania, stwierdzenie nieważności, uchylenie, zmiana rozstrzygnięcia.
    Zmiany uregulowań po nowelizacji.
    Uregulowania wspólne i odmienne poszczególnych trybów.
    Właściwość organów i etapy postępowań. Wskazówki praktyczne. Sposoby unikania uchybień.
    Związek z odpowiedzialnością majątkową funkcjonariuszy publicznych.

    8.
    Postępowania odrębne uregulowane w Kpa.
    Charakter postępowań odrębnych, rozwiązania wspólne i odmienne.
    Zaświadczenia oraz skargi i wnioski po nowelizacji.

    9.
    Planowane zmiany prawa dotyczące procedury administracyjnej.

    Informacje organizacyjne:
    Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

    -szkolenie trwa 2 dni (16h);
    -zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz w godzinach 09.00-17.00 drugiego dnia;
    -ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób;
    -w kazdym dniu szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz lunch.

    Opcjonalnie:
    Istnieje możliwość dokonania rezerwacji noclegu w tym samym hotelu*** w którym odbywa się szkolenie.
    Szczegóły dostępne pod numerem telefonu (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie, zachęcamy również do kontaktu drogą elektroniczną: Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie

    Inwestycja:
    1250 zł netto (+23% VAT)
    Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
    -cena zawiera:
    -uczestnictwo w szkoleniu,
    -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
    -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
    -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
    -konsultacje poszkoleniowe
    -Każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
    -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

    Zgłoszenie:
    Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu/kursie prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy wypełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia dostępną w formacie pdf lub word a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie) lub mailem (Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie).
    Na podstawie przesłanych informacji skontaktujemy się z Państwem aby potwierdzić Państwa uczestnictwo w wybranym wydarzeniu.

    Kontakt:
    Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
    Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

    Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
    ul. Libelta 1a/2
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniePoznań

    Godziny pracy biura: Pn-Pt 07.Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie.00

    Departament szkoleń otwartych:
    tel. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    tel. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    tel.Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    fax. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    fax. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie

    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    www.szkolenia-semper.pl

    Uwaga:
    Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronieęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

  • Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

  • Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.



    Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

  • Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników administracji rządowej oraz samorządowej, w przypadku których stosowanie Kodeks Postępowania Administracyjnego wymaga analizy praktycznych zagadnień wynikających z bieżącej pracy w urzędzie oraz zapoznania się z nowym orzecznictwem dotyczącym przepisów KPA.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Trener:



Specjalizacja trenerska:

Radca prawny. Zajmuje się szeroko rozumianą obsługą prawną urzędów organów rządowej administracji publicznej pierwszej i drugiej instancji. Był odpowiedzialny m.in. za prowadzenie postępowań administracyjnych na szczeblu organu pierwszej i drugiej instancji (postępowania odwoławcze, nadzwyczajne, nadzór) oraz reprezentację organu w postępowaniach sądowych i sądowoadministracyjnych. Od trzech lat prowadzi szkolenia dla urzędników administracji publicznej samorządowej i rządowej w zakresie postępowania administracyjnego, sądowoadministracyjnego i instrukcji kancelaryjnych.

Szkolenia o podobnej tematyce