0 Godzin, 2 Dni

Kierowanie pracą zespołu-warsztat umiejętności interpersonalnych

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Korzyści z projektu szkoleniowego

    • Identyfikacja menedżerów z rolą lidera zespołu pracowników.

    • Wzrost efektywności pracy własnej i podległych zespołów, dzięki ukształtowaniu wydajniejszego stylu pracy z zespołem opartego na racjonalnym organizowaniu pracy.

    • Poznanie zasad efektywnej komunikacji w zespole i z zespołem.

    • Rozwój umiejętności udzielania współpracownikom informacji zwrotnych

    • Ćwiczenie się w stosowaniu metody coachingu w pracy z zespołem pracowników.

    • Przyswojenie technik zarządzania personelem w zespole.

    • Integracja działań zespołowych z nastawieniem na wysoką jakość pracy.

    • Poznanie metod rozwiązywania konfliktów w zespole pracowników.

    • Zrozumienie roli czynników motywacyjnych w pracy zespołu.

    • Wytworzenie pozytywnych powiązań komunikacyjnych w grupie.

  • PROGRAM SZKOLENIA

    Kierowanie pracą zespołu
    warsztat umiejętności interpersonalnych

    DZIEŃ PIERWSZY pozwoli:
    • Poznać prawidłowości komunikowania się w organizacji biznesowej
    • Opanować stosowanie różnych funkcji komunikacji kierowniczej
    • Rozwinąć indywidualne umiejętności kierowania zespołem
    • Przyswoić praktycznie techniki zarządzania personelem w zespole pracowników
    Podstawy prawidłowej komunikacji w organizacji biznesowej
     Elementy wiedzy o komunikacji interpersonalnej. Poziomy komunikacji oraz meta-komunikacja. Bariery i ułatwienia komunikacji w grupie.
     Wyjaśnienie sposobów funkcjonowania komunikacji i dróg przepływu informacji
     Wykorzystanie wiedzy psychologicznej o oddziaływaniu na pracowników przez mowę ciała, operowanie głosem, relacje przestrzenne, tworzenie odpowiedniej atmosfery, itd.
    Stosowanie różnych funkcji komunikacji kierowniczej w zespole
     Zasady efektywnej współpracy z grupą: słuchanie, ustalanie priorytetów, koordynacja współpracy w zespole.
     Wykorzystanie różnych funkcji komunikacji kierowniczej w organizacji:
     Informowanie
     Instruowanie i zarządzanie
     Wpływanie i przekonywanie (perswazja)
     Integrowanie i utrzymywanie więzi
     Zasady wspierania pracowników poprzez coaching menedżera.
     Rozwijanie umiejętności udzielania informacji zwrotnych
    Praktyka kierowania zespołem pracowników
     Rola kierownika jako lidera w kształtowaniu relacji wewnątrz zespołu pracowników
     Analiza przykładowych efektywnych zespołów roboczych (case study).
     Grupa czy zespół – model kierowania a relacje wewnątrzgrupowe
     Mini-burza mózgów nt. „Co czyni zespół pracowników wydajnym i efektywnym?”, a następnie kierowana dyskusja na ten sam temat.
    Wykorzystanie technik zarządzania personelem w zespole pracowników
     Funkcja zarządzania zasobami ludzkimi w pracy szefa zespołu pracowników.
     Planowanie i kierowanie ścieżkami kariery pracowników.
     Menadżer jako coach: rozwijanie indywidualnych umiejętności pracowników poprzez modelowanie zachowań menadżera.
    Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia
    Sesja informacji zwrotnych – wymiana doświadczeń, wnioski, konkluzje.

    DZIEŃ DRUGI pozwoli:
    • Przećwiczyć praktyczne stosowanie stylów kierowania we współpracy z zespołem
    • Zapoznać się z modelem podnoszenia umiejętności planowania i organizacji pracy
    • Rozwinąć umiejętność radzenia sobie z barierami komunikacyjnymi w zespole
    • Poznać metody motywowania pracowników
    Style kierowania w praktyce zarządzania zespołem
     Model zarządzania sytuacyjnego (Hersey– Blanchard). Kierowanie zespołem jako wypadkowa rodzaju zadania i dojrzałości jego uczestników.
     Kształtowanie umiejętności wyboru odpowiedniego do sytuacji stylu kierowania.
     Rozpoznawanie własnego, preferowanego stylu kierowania.
     Wdrożenie modelu zarządzania sytuacyjnego do własnej pracy w roli menedżera.
    Model podnoszenia umiejętności planowania i organizacji pracy
     Model optymalizacji efektów pracy (cykl Deminga/Kolba)
     Uczenie się na własnym doświadczeniu – optymalizacja wykorzystania indywidualnego stylu działania.
     Zasady skutecznego działania a indywidualne preferencje: metoda coachingu pracowników w kształtowaniu indywidualnej strategii skutecznego działania.
    Radzenie sobie z barierami komunikacyjnymi w zespole pracowników
     Konflikty w organizacji jako przykład barier komunikacyjnych.
     Praktyczne techniki rozwiązania konfliktów w zespole.
     Metoda 4 kroków (Daniel Dana) w rozwiązywaniu konfliktów organizacyjnych
     Ćwiczenia w rozwiązywaniu trudnych sytuacji w kontaktach z pracownikami.
    Metody motywowania pracowników
     Cele i środki motywowania pracowników.
     Analiza przykładowych przypadków obniżenia efektywności pracy spowodowanych niewłaściwym motywowaniem pracowników.
     Praktyczne przykłady motywowania pracowników poprzez spotkanie zespołu.
    Podsumowanie drugiego dnia szkolenia
    Sesja informacji zwrotnych: wymiana doświadczeń, wnioski, konkluzje.

  • dyplom Effect Group

  • Szkolenie ma formę praktycznego warsztatu umiejętności interpersonalnych. Sesja szkoleniowa zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne wspierane konkretnymi przykładami z autentycznych sytuacji występujących w organizacji wraz z praktycznymi ćwiczeniami opartymi na metodach symulacyjnych, studiach przypadków i analizie sekwencji zachowań uczestników przy użyciu kamery video. Każda sesja kończy się udzielaniem istotnych informacji zwrotnych na temat ćwiczonej aktualnie umiejętności.

  • Grupa około 10-12 osób, kadra kierownicza średniego szczebla.

  • 1500 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

trener effect group

Szkolenia o podobnej tematyce