16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 10

Jak zadbać o projekty z pozycji zarządu i dyrekcji - Effective Sponsorship

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • • Zaktualizuje swoją wiedzę projektową o najnowsze przydatne techniki, zasady, narzędzia
    • Uzgodni standard zachowania sponsora w ważnych projektach, dzięki czemu top management będzie spójnie działał w organizacji
    • Wymieni doświadczenia praktyczne na temat nadzoru nad projektem z innymi uczestnikami zajęć
    • Przećwiczy kluczowe umiejętności na realnym przykładzie
    • Otrzyma metodykę sponsora, gwarantującą utrwalenie rezultatu
    • Pozna możliwości rozwoju zdolności organizacji oraz jej pracowników w zakresie zarządzania projektami
    i portfelam

  • EFFECTIVE SPONSORSHIP®

    Im ważniejszy projekt, tym większą rolę odgrywa zarząd lub dyrekcja.
    Według badań 90% projektów, które osiągnęły sukces, uzyskały go dzięki skutecznemu nadzorowi - sponsorowaniu projektu. W przypadku 90% projektów, które nie udały się, sponsor nie angażował się w projekt.

    Effective Sponsorship® to praktyczny warsztat standaryzujący wiedzę oraz umiejętności z zakresu zarządzana projektami dla wyższej kadry zarządzającej, menedżerów sponsorujących projekty.

    Zagadnienia:
    • Jak sponsor rozumie sukces projektu, od czego on zależy, jak go mierzyć?
    • Kim jest sponsor w projekcie — co powinien robić, a czego lepiej, by nie robił
    • Jaką rolę odgrywa sponsor w poszczególnych fazach projektu, na czym powinien się skupić?
    • Jaki wpływ ma sponsor na system (organizację) jak należy postępować z projektem, gdy organizacja nie pomaga w jego realizacji (choć powinna)
    • Analiza studium przypadku realnego projektu firmy
    • System zarządzania projektami i portfelami — czym jest i jak go stosować?
    • Metodyka sponsora — czym jest, jak stosować?
    • Jak powinien reagować sponsor gdy: projekt jest na etapie definiowania, projekt nie jest zgodny z planem i budżetem, pojawi się problem krytyczny, zaistnieje konieczność zmiany zakresu lub wymagań wobec projektu, zidentyfikowane zostanie istotne ryzyko, będzie trzeba rozwiązać konflikt, zaistnieje konieczność kontaktu z ważnymi interesariuszami

  • • Dostosowanie warsztatu do specyfiki Klienta
    • Prowadzenie sesji warsztatowej (2 dni) przez dwóch doświadczonych trenerów praktyków
    • Przekazanie materiałów edukacyjnych w wersji elektronicznej (pdf)
    • Przekazanie 10 wydrukowanych egzemplarzy metodyki sponsorskiej - podręcznika o nadzorowaniu projektów

  • W trakcie szkoleń stosujemy zróżnicowane metody uczenia:
    • Praca w podgrupach
    • Ćwiczenia indywidualne
    • Pracę z oprogramowaniem wspierającym zarządzanie projektami
    • Studia przypadków (przykłady własne, przykłady Klienta)
    • Symulacje i gry
    • Dyskusje
    • Zadania problemowe
    • Praca z formularzami
    • Prezentacja modeli teoretycznych
    • Testy przed i po szkoleniu badające efektywność przyswajania wiedzy

  • • Członków zarządów, którzy odpowiadają za kluczowe projekty
    • Dyrektorów pionów realizujących projekty
    • Dyrektorów pionów organizacyjnych

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu
    udostępnienie sali szkoleniowej

Marcin Guzik
Prezes Zarządu TenStep, Partner, w Globalnej Sieci TenStep odpowiada za rozwój narzędzi wdrożeniowych TenStep i szkolenie trenerów
Praktyk, trener i doradca w zakresie wdrożeń zarządzania projektami, mega projektami, portfelami projektów, wprowadzania zmiany organizacyjnej związanej z zarządzaniem projektami – realizował kilkadziesiąt wdrożeń w Polsce i za granicą. Posiada doświadczenia pracy z zarządami wielu polskich i międzynarodowych firm. Jego narzędzia wspierające wdrożenia biur projektów, m.in. związanych ze zmianą kultury organizacyjnej, są wykorzystywane powszechnie w wielu krajach.

Tomasz Andreasik
Wiceprezes Zarządu TenStep Polska, Partner, Członek Komitetu Sterującego Globalnej Sieci TenStep
Praktyk, trener i doradca w zakresie zarządzania złożonymi projektami i programami. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu międzynarodową firmą przemysłową w roli jej dyrektora zarządzającego oraz doświadczenie w zakresie realizacji międzynarodowych projektów z zakresu sprzedaży, organizacji oraz informatyki. Jest autorem programów szkoleniowych z zarządzania projektami, powszechnie stosowanymi w ponad stu krajach. Współautor wdrożeń zarządzania projektami i portfelami oraz biur zarządzania projektami w wielu polskich firmach.

Szkolenia o podobnej tematyce