12 Godzin, 2 Dni

GWARANCJA I RĘKOJMIA - REWOLUCYJNE ZMIANY W PRZEPISACH - NOWE REGULACJE OBOWIĄZUJĄCE OD 25 GRUDNIA 2014 Jak przygotować firmę do większej odpowiedzialności w tworzeniu kontraktów, warunków zakupu i sprzedaży towarów oraz usług?

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Szanowni Państwo,



    wprowadzona w dniu 30 maja 2014r. przez Sejm RP Ustawa o prawach konsumentów, która obowiązuje od 25 grudnia 2014r. nie odnosi się tylko do transakcji na linii sprzedający – konsument, ale wywiera ogromny wpływ na regulacje współpracy pomiędzy przedsiębiorcami. Nowe przepisy w zakresie rękojmi i gwarancji w odniesieniu do Kodeksu Cywilnego mają wręcz rewolucyjny oddźwięk w zakresie zawieranych przez firmy umów sprzedaży, umów dostawy, umów o dzieło, umów o roboty budowlane itp.

    „Niejakiemu przeniesieniu do Kodeksu cywilnego ulegną regulacje dotyczące rękojmi i gwarancji zawarte od 2002 roku w tzw. Ustawie o sprzedaży konsumenckiej (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego – Dz.U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.), które zastąpią w znacznej części aktualne uregulowania. W praktyce oznacza to, że obowiązujące w firmach procedury, czy zasady dotyczące treści ofert, postępowań reklamacyjnych, montażu i uruchomienia sprzedawanych rzeczy czy napraw gwarancyjnych powinny zostać dostosowane do nowych przepisów”



    mec. Monika Drab-Grotowska

    ekspert prowadzący szkolenie



    W trakcie szkolenia dowiesz się:



    Jak zgodnie z aktualnymi regulacjami dostosować zapisy umowne dotyczące gwarancji i rękojmi?

    Jak prawidłowo tworzyć treści ofert według nowych uregulowań?

    Jakie prawa posiada kupujący zgodnie z nowymi przepisami?

    Jak aktywnie reagować na zgłoszenia reklamacyjne klientów?

    Jaka jest odpowiedzialność sprzedającego wobec nabywcy towarów i usług?

    Co zmieniło się w zakresie postępowania gwarancyjnego oraz reklamacyjnego i jak prawidłowo je przeprowadzać?



    Dlaczego warto wziąć udział w zajęciach?



    Poznasz praktyczne ujęcie i interpretacje najnowszych zmian prawnych

    Przeanalizujesz najnowsze orzecznictwo w zakresie procesów z tytułu rękojmi i gwarancji

    Poznasz prawidłowe i aktualne sposoby tworzenia zapisów w umowach sprzedaży, dostaw itp.

    Dowiesz się, jak prawidłowo konstruować zapisy umowne dotyczące rękojmi za wady oraz gwarancji jakości

    Poznasz dobre praktyki prowadzenia postepowania reklamacyjnego według nowych przepisów

  • PROGRAM I i II DZIEŃ SZKOLENIA

    ZMIANY W ZAKRESIE GWARANCJI I RĘKOJMI WCHODZĄCE W ŻYCIE 25 GRUDNIA 2014 R. – ANALIZA ZMIAN NA PRZYKŁADACH I PRAKTYCZNE WDROŻENIE NOWYCH REGULACJI

    Jak zadbać w nowych warunkach prawnych o prawidłowe relacje handlowe z kupującymi?

    Nowa definicja pojęcia „wady fizycznej”
    Przeniesienie ciężaru odpowiedzialności za nieprzydatność rzeczy do wskazanego przez kupującego użytku z kupującego na sprzedawcę
    Odpowiedzialność sprzedawcy za nieprzydatność rzeczy do wskazanego przez kupującego użytku
    Case study: W jaki sposób aktywnie reagować na uwagi klienta odnośnie celu zakupu, aby nie narazić się na zarzut, że sprzedany towar jest niezgodny z umową?
    Nieprawidłowy montaż lub uruchomienia jako wada fizyczna
    Modyfikacja uprawnienia kupującego do żądania obniżenie ceny
    Case study: W jakich sytuacjach i w jaki sposób kupujący będzie mógł dokonać jednostronnego obniżenia ceny?
    Modyfikacja uprawnienia sprzedawcy do przeciwdziałania złożonemu przez kupującego oświadczeniu o odstąpieniu od umowy
    Case study: Kiedy sprzedawca będzie mógł doprowadzić do uchylenia oświadczenia o odstąpieniu?
    Wydłużenie oraz przebudowa sposobu liczenia terminów obowiązywania rękojmi
    Całkowita nowość - Roszczenie o zwrot poniesionych kosztów przez poprzednich sprzedawców
    Zmiana przepisów o gwarancji przy sprzedaży
    Niepotrzebny dokument gwarancyjny. Udzielenie gwarancji w reklamie. Jak zabezpieczyć interes firmy? Wydłużenie termin obowiązywania gwarancji
    Nowy termin na wykonanie obowiązków przez gwaranta

    RĘKOJMIA ZA WADY– PRZYKŁADY RYNKOWE ORAZ WNIOSKI DLA PRAKTYKÓW WYNIKAJĄCE Z ORZECZNICTWA SĄDOWEGO

    Jak prawidłowo postępować w przypadku wad towarów?

    Funkcja rękojmi; odpowiedzialność absolutna
    Wady fizyczne
    Należyta jakość rzeczy sprzedanej
    Braki ilościowe
    Wadliwość rzeczy, a opakowanie

    Wady prawne
    Odpowiedzialność sprzedawcy

    Wada znana kupującemu
    Ciężar dowodu
    Wada jawna i ukryta
    Umowna modyfikacja odpowiedzialności
    Granice modyfikacji

    Zawiadomienie o wadzie - akty staranności
    Uprawnienia kupującego

    Rozróżnienia rodzajów rzeczy sprzedanej
    Wymiana rzeczy wadliwej
    Usunięcie wady
    Odstąpienie od umowy
    Terminy dotyczące kupującego z tytułu wad fizycznych
    Przejście uprawnień z rękojmi
    Odpowiedzialność odszkodowawcza
    Terminy dochodzenia uprawnień
    Zarzut z rękojmi
    Skutki podstępu

    GWARANCJA JAKOŚCI - PRZYKŁADY ORAZ WNIOSKI DLA PRAKTYKÓW WYNIKAJĄCE Z ORZECZNICTWA SĄDOWEGO I NOWYCH PRZEPISÓW

    Jak prowadzić prawidłowy proces i dokumentację gwarancyjną?

    Pojęcie i charakter prawny, gwarancja vs rękojmia
    Przesłanki odpowiedzialności sprzedającego w zakresie gwarancji
    Uprawnienia kupującego z tytułu gwarancji
    Umowy o przejęcie obowiązku wykonywania świadczeń gwarancyjnych
    Naprawienie szkody – postępowanie, procedury
    Tzw. Umowy serwisowe – jak je realizować? Jakie są uprawnienia i obowiązki stron? – przykłady

    PROCEDURA REKLAMACYJNA WEDŁUG OBOWIĄZUJĄCYCH NOWYCH REGULACJI

    Jak zgodnie z nowymi przepisami organizować obsługę reklamacji?

    Sposoby składania reklamacji
    Treść zgłoszenia reklamacyjnego
    Czas rozpatrywania reklamacji
    Postępowanie w razie nie uznania reklamacji

  • certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. W trakcie zajęć ekspert wraz z uczestnikami będzie analizował najnowsze regulacje ich interpretacje i sposoby praktycznego ich zastosowania. Liczne case study z polskiego rynku będą obrazować dobre i złe praktyki oraz możliwe rozwiązania.

  • Do udziału w szkoleniu zapraszamy:



    Kierowników i pracowników firm odpowiedzialnych za sprzedaż/nabywanie usług lub towarów

    Osoby odpowiedzialne za przygotowanie umów, zapytań, negocjacje warunków handlowych

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

mec. Monika Drab - Grotowska









Radca prawny, prowadzi własną kancelarię prawną. Posiada bogate doświadczenie w obsłudze prawnej firm, specjalizuje się w prawie pracy, prawie cywilnym oraz szeroko pojętym prawie gospodarczym; Wiedza merytoryczna poparta doświadczeniem sprawia, że jest wykładowcą, prelegentem na wielu konferencjach i szkoleniach;

Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako prawnik w Departamencie Domów Maklerskich Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, będąc zastępcą Dyrektora Zespołu Kontroli

Wewnętrznej i Finansowej w Agencji Prywatyzacji; Zasiadała w radach nadzorczych spółek prawa handlowego, takich jak: „Daewoo Engineering & Construction Poland Sp. z o. o.", „Pilmet S.A.", „Huta Szkła Ujście S.A.", a także zarządzając spółką inwestycyjną.

Jest współautorką książki: „Papiery wartościowe i prawa pochodne - aspekty prawne i rachunkowe".

Szkolenia o podobnej tematyce