16 Godzin, 2 Dni

Firma na Facebooku. Tworzenie fan page"a, komunikacja z klientami (poziom I).

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • To szkolenie przeznaczone jest dla firm, które planują swoją obecność w serwisach społecznościowych lub niedawno do nich dołączyły. Nie prowadziły kampanii reklamowych w mediach społecznościowych. Nie współpracowały z liderami opinii i nie mają strategii obecności w social mediach. Aby sprawnie działać potrzebujesz wiedzy technicznej, jak stworzyć profil, jak go obsługiwać, jak zdobywać fanów, jak się z nimi komunikować.

  • Dzień 1 Facebook, blogi, mikroblogi godz. 9:00 – 16:30

    1. Dlaczego media społecznościowe
    Pejzaż mediów społecznościowych. Główne trendy, pojęcia i perspektywy rozwoju.
    Media społecznościowe w Polsce i na świecie - liczby, trendy

    Serwisy społecznościowe
    Blogi
    Mikroblogi
    Platformy wideo

    Użytkownicy mediów społecznościowych

    Kto i w jaki sposób korzysta z mediów społecznościowych
    Prosumenci - siła opinii
    Fan - ambasador marki i źródło rekomendacji

    Serwisy społecznościowe a inne media. Podobieństwa, różnice, szanse, zagrożenia.

    2. Firma na Facebooku – pierwsze kroki
    Najważniejsze narzędzia serwisu i ich wykorzystanie do celów marketingowych

    Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie konta oraz fan page"a

    Zakładamy konto na Facebooku
    fan page czy grupa?
    Strona oficjalna czy społecznościowa?
    Zakładamy fan page"a – krok po kroku
    Elementy fan page"a
    Ściana
    Zakładki
    Sekcje specjalne
    SEO

    Ćwiczenia praktyczne: Komunikacja na Facebooku

    Aktualizacja statusów
    Notki (notes)
    Wydarzenia (events)
    Multimedia (zdjęcia i filmy)
    Linki
    Dyskusje

    3. Media społecznościowe z perspektywy biznesowej
    Najmocniejsze punkty biznesowe mediów społecznościowych, wady, wyzwania i zagrożenia na przykładach z Polski i świata

    Jak działają marki w mediach społecznościowych
    Dlaczego społeczności są ważne w budowaniu relacji z klientami
    Social media i pieniądze, czyli ile to wszystko kosztuje

    4. Aplikacje, widżety, Facebook Connect, Facebook Social Graph
    Serwis jako „otwarta platforma”, jej możliwości i perspektywy biznesowe. Przykłady polskich i światowych aplikacji stworzonych do realizacji konkretnych celów biznesowych. Jak uzyskać efekt synergii, łącząc aktywność w mediach społecznościowych z innymi działaniami marki w internecie

    Zasady działania aplikacji i widżetów
    Przykłady wykorzystania marketingowego
    Aplikacje angażujące
    Aplikacje sprzedażowe
    Gry marketingowe
    Przykłady

    Dzień 2 godz. Facebook, blogi, mikroblogi 9:00 – 16:30

    1. Możliwości reklamowe na Facebooku
    Najważniejsze narzędzia reklamowe serwisu (wady i zalety poszczególnych rozwiązań). Modele cenowe i rozliczeniowe. Analiza przykładów efektywnych kampanii polskich i zagranicznych

    Zasady i kodeks reklamodawcy
    Targetowanie
    ASU
    Performance Ads
    Engagement Ads
    Virtual Gifts
    Kupony rabatowe
    Jak zamówić reklamę na Facebooku
    Przykłady kampanii

    Ćwiczenia praktyczne: Tworzymy własną kampanię reklamową

    2. Zasady komunikacji w mediach społecznościowych
    Serwis jako „otwarta platforma”, jej możliwości i perspektywy biznesowe. Przykłady polskich i światowych aplikacji stworzonych do realizacji konkretnych celów biznesowych. Jak uzyskać efekt synergii, łącząc aktywność w mediach społecznościowych z innymi działaniami marki w internecie

    Angażowanie a spam
    Best practices
    Czego robić nie wolno – analiza najczęściej popełnianych przez marki błędów w komunikacji

    3. Organizacja społecznościowej obecności marki
    Biznesowe perspektywy wykorzystania mikroblogów. Czy każda firma mikrobloga potrzebuje i w jakich sytuacjach mogą one być efektywne Warsztaty: poznanie specyfiki języka komunikacji mikroblogowej, tworzenie własnego mikrobloga, posługiwanie się narzędziami jego promocji

    Organizacja wewnątrz firmy
    Budowa strategii metodą za pomocą metodologii POST (people, objective, strategy, technology)
    Współpraca z agencją i developerami
    Jak napisać dobry brief
    Jak oceniać wyniki

    Ćwiczenia praktyczne: Analiza SWOT mediów społecznościowych

    4. Media społecznościowe – następne kroki
    Wprowadzenie do zagadnień omawianych szerzej w drugiej części szkolenia

    Social Face
    Social Media Policy
    Zaawansowane aktywacji, długoterminowa strategia
    Zarządzanie kryzysem
    Współpraca z liderami opinii

    5. Konkluzje i rekomendacje

    Ćwiczenia praktyczne: Studium przypadków z branż uczestników szkolenia

    Indywidualne rekomendacje dla uczestników

  • Tak

  • Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:



    Praktyczne ćwiczenia na komputerze - zakładanie profilu na Facebooku

    Ćwiczenia z publikowania informacji, wstawiania linków, pisania tekstów, zapraszania fanów, znajomych

    Analityka aktualnych działań firm w social mediach: przykłady pozytywne i negatywne

    Dyskusje w grupie

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Aleksander Winciorek

Dyrektor działu Research and Development w agencji reklamowej Heureka, z którą związany jest od 2003 roku. Wcześniej dziennikarz, redaktor prowadzący działu internetowego w czasopiśmie komputerowym wydawnictwa Bauer. W Heurece odpowiedzialny za strategię i badania. Projektant internetowych narzędzi badawczych i monitorujących. Szczególnie zainteresowany mierzeniem efektywności działań marketingowych. Zrealizował kilkadziesiąt kampanii opartych na strategiach wykorzystujących niestandardowe kanały komunikacji internetowej. Współpracował z największymi korporacjami, takimi jak Orange, Telekomunikacja Polska, Philips, Unilever, Danone, Intel, Skoda, PZU.

Prowadził liczne wykłady na konferencjach marketingowych i kongresach dotyczących realizowania działań marketingowych i PR w internecie. Duże doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla kadry menedżerskiej z zakresu mediów społecznościowych, e-marketingu i e-PR. Autor kilkudziesięciu publikacji w prasie branżowej. Stały współpracownik miesięcznika „Marketing w Praktyce”.

Szkolenia o podobnej tematyce