32 Godzin, 4 Dni

Finanse dla niefinansistów poziom I

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • - Przekonanie uczestników, że znajomość finansów w firmie jest im potrzebna do podejmowania efektywnych decyzji oraz realizacji ich zadań
    - Przekazanie uczestnikom wiedzy na temat podstawowych zagadnień i pojęć z zakresu finansów
    - Zaznajomienie uczestników z rodzajami sprawozdań finansowych
    - Pokażemy jak czytać i interpretować informacje zawarte w sprawozdaniach finansowych
    - Poznanie najważniejszych metod i narzędzi zarządzania finansami przedsiębiorstwa i analizy jego sytuacji finansowej
    - Zaznajomienie uczestników z obowiązkami sprawozdawczości podmiotów – ich zakresem, terminem i obowiązkiem publikacji
    - Odpowiemy na pytanie, kto odpowiada za sprawozdawczość i rachunkowość w firmie i co grozi za prowadzenie nieprawidłowej polityki rachunkowej
    - Zaznajomienie uczestników szkolenia z wpływem procesów decyzyjnych na sytuację finansową i płynność przedsiębiorstwa
    - Przekazanie uczestnikom wiedzy z analizy płynności finansowej przedsiębiorstwa - jak ocenić rzeczywistą płynność naszego przedsiębiorstwa?
    - Odpowiemy na pytanie, jak zarządzać płynnością finansową w czasie kryzysu
    - Pokażemy, jak ocenić projekt inwestycyjny i jak go sfinansować
    - Zapoznamy z poziomem ryzyka związanego z różnymi źródłami finansowania
    - Zaznajomi z technikami prognozowania budżetu i kosztów oraz sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
    - Pokażemy jak i dlaczego należy zarządzać wartością przedsiębiorstwa

  • I SESJA I DZIEŃ


    1. Wprowadzenie do sprawozdań finansowych

    - Rodzaje sprawozdań finansowych ; ich cel i główne założenia
    - Znaczenie sprawozdań finansowych w procesie analizy przedsiębiorstwa
    - Sprawozdanie finansowe jako główne źródło informacji o podmiocie
    - Podstawowe cele zarządzania finansami w ujęciu krótkookresowym (płynność) i długookresowym (budowanie wartości dla interesariuszy)
    - Obowiązki sprawozdawcze podmiotów ; zakres, termin, publikacje i rejestracja

    2. Kto odpowiada za rachunkowość i sprawozdawczość podmiotu?

    - Zestawienie bilansu początkowego dla działalności
    - Ujęcie operacji gospodarczych
    - Sporządzenie bilansu końcowego
    - Sporządzenie rachunku zysków i strat
    - Sporządzenie cash flow

    3. Jakie informacje można znaleźć w bilansie?

    - Ogólne informacje o bilansie
    - Konstrukcja bilansu i uszeregowanie poszczególnych składników aktywów i pasywów
    - Formy bilansu dla celów sprawozdawczych i niesprawozdawczych
    - Charakterystyka aktywów i ich wycena
    - Jak interpretować prezentowane wartości?
    - Dlaczego w bilansie nie ma niektórych wartości zasobów?
    - Charakterystyka pasywów jako źródeł finansowania w ujęciu kapitałów własnych i obcych
    - Jak ocenić zadłużenie przedsiębiorstwa?
    - Prosty przykład powstawania bilansu

    4. Co oprócz wyniku finansowego można wyczytać z rachunku zysków i strat?

    - Przedstawienie ogólnej struktury rachunku zysków i strat
    - Warianty prezentacji rachunku zysków i strat
    - Kategorie przychodów i kosztów – pieniężne i niepieniężne
    - Ewidencja kosztów na potrzeby wariantów rachunku zysków i strat
    - Charakterystyka powstawania przychodów i kosztów na podstawowej działalności gospodarczej
    - Ustalenie wyniku w rachunku zysków i strat – na sprzedaży, operacyjny, gospodarczy, brutto i netto
    - Przedstawienie podstawowych operacji finansowych kształtujących przychody i koszty finansowe
    - Charakterystyka i powstawanie operacji kształtujących pozostałe przychody i koszty operacyjne
    - Analiza kosztu i struktury kapitału – wybór najtańszego źródła finansowania
    - Przykład powstawania rachunku zysków i strat

    I SESJA II DZIEŃ


    1. Dlaczego warto analizować rachunek przepływów pieniężnych (cash flow)?

    - Ogólne przedstawienie budowy rachunku przepływów pieniężnych
    - Przepływy pieniężne a wyniki finansowe
    - Wpływy i wydatki na działalności operacyjne; ujęcie pośrednie i bezpośrednie
    - Wpływy i wydatki na działalności inwestycyjnej
    - Wpływy i wydatki na działalności finansowej
    - Jak ocenić płynność finansową podmiotu?
    - Pozostałe informacji płynące z rachunku przepływów pieniężnych
    - Przykład powstawania cash flow

    2. Przykład prezentujący powstawanie i powiązania w sprawozdaniu finansowym

    - Zestawienie bilansu początkowego dla działalności
    - Ujęcie operacji gospodarczych
    - Sporządzenie bilansu końcowego
    - Sporządzenie rachunku zysków i strat
    - Sporządzenie cash flow

    3. Analiza wstępna sprawozdania finansowego

    - Analiza pionowa i pozioma bilansu
    - Analiza pionowa i pozioma rachunku zysków i strat
    - Analiza cash flow

    4. Praktyczne metody oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej

    - Analiza płynności finansowej w ujęciu statycznym i dynamicznym
    - Analiza kapitału obrotowego netto i zapotrzebowania na kapitał
    - Analiza rentowności działalności
    - Analiza czynnikowa rentowności
    - Analiza sprawności działania przy wykorzystani wskaźników cykli i rotacji
    - Analiza zadłużenia
    - Analiza wskaźników rynku kapitałowego

    5. Przykład analizy finansowej sprawozdania finansowego na wybranym przykładzie

    - Kalkulacja wskaźników
    - Interpretacja i wnioskowanie

  • Zaświadczenie IBD Business School

  • wykład, dyskusja, ćwiczenia, studia przypadku.

  • - Kierownicy działów niefinansowych
    - Właściciele firm
    - Osoby zarządzające projektami
    - Osoby, dla których znajomość zagadnień związanych z finansami jest niezbędna do podejmowania odpowiedzialnych decyzji i rozumienia ich skutków finansowych dla całego przedsiębiorstwa

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

dr Arkadiusz Kustra

Beata Bartoszewska

Szkolenia o podobnej tematyce