13 Godzin, 2 Dni

Ewaluacja szkoleń narzędzia do oceny i efektywności szkoleń

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem szkolenia jest nabycie przez Uczestników wiedzy i umiejętności niezbędnych do monitorowania efektywności działań rozwojowych w organizacji.

    Celem szczegółowym szkolenia jest:
    • poznanie kluczowych pojęć stosowanych w procesie ewaluacji;
    • poznanie modeli ewaluacji;
    • poznanie poziomów oceny szkoleń i projektów rozwojowych;
    • poznanie narzędzi ewaluacji stosowanych na każdym poziomie dokonywanej oceny;
    • poznanie zasad tworzenia raportu z realizacji działań ewaluacyjnych oraz rekomendacji dla organizacji;
    • doskonalenie umiejętności oceny projektu przed przystąpieniem do realizacji;
    • doskonalenie umiejętności konstruowania i stosowania arkuszy ewaluacyjnych;
    • doskonalenie umiejętności wykorzystywania narzędzi ewaluacji w codziennej pracy podczas realizacji projektów rozwojowych;
    • przećwiczenie umiejętności sporządzania i prezentacji raportów poprojektowych;
    • doskonalenie umiejętności wykorzystywania wyników ewaluacji do budowania dalszych działań rozwojowych w organizacji;
    • autodiagnoza obszarów rozwojowych w zakresie efektywnego wykorzystywania narzędzi ewaluacyjnych;
    • identyfikacja atutów i rezerw w obszarze kompleksowej ewaluacji projektów rozwojowych na czterech poziomach ewaluacji.

    Po ukończeniu szkolenia Uczestnicy będą potrafili procesowo pracować z organizacjami. Będą znali metodykę mierzenia efektywności działań rozwojowych, będą potrafili monitorować zmiany zachodzące wewnątrz organizacji oraz na bazie uzyskiwanych wyników projektować kolejne działania rozwojowe.

  • 1. Labirynt ewaluacji – wokół definicji:
    • Ewaluacja – co tak naprawdę to oznacza?
    • Ewaluacja, a walidacja.
    • Schemat procesu ewaluacji.
    • Cele ewaluacji.
    • Jak i po co prowadzić ewaluację? – korzyści dla organizacji.

    2. Modele ewaluacji:
    • Model ewaluacji Kirkpatricka.
    • Model Phillipsa
    • Zrównoważona karta wyników Nortona i Kaplana
    • Identyfikacja potrzeb, a ewaluacja

    3. Narzędziownia ewaluatora:
    • Narzędzia ewaluacji wykorzystywane na wszystkich 4 poziomach ,
    • Metody badawcze wykorzystywane w procesie ewaluacji projektów rozwojowych.
    • Ankieta ewaluacyjna – rola i analiza.
    • Wywiad, narzędzie w rękach ewaluatora.
    • Rola testów w procesie ewaluacji.
    • Sesje fokusowe.
    • Obserwacja, kiedy jest zasadna i co wnosi do procesu ewaluacji?

    4. Wskaźniki w ewaluacji szkoleń i działań rozwojowych:
    • Wskaźnik BCR jak liczyć i jak interpretować
    • Wskaźnik ROI.
    • Inne wskaźniki.
    • Prognozowanie – oczekiwana stopa zwrotu z inwestycji.
    • Benchmarki w działaniach rozwojowych.

    5. Wdrożenie modelu ROI w organizacji:
    • Strategia organizacji a zarządzanie szkoleniami.
    • Cele biznesowe a cele działań rozwojowych.
    • Przygotowanie narzędzi i procedur.
    • Praktyczna realizacja modelu ROI.
    • Polityka wsparcia i komunikacji.
    • Analiza i interpretacja danych.
    • Struktura i zasady raportowania.
    • Kiedy obliczać finansowe rezultaty programów szkoleniowych?

    6. Koszty i korzyści programów rozwoju zasobów ludzkich:
    • Koszty wdrożenia.
    • Wykorzystanie analizy użyteczności.
    • Zastosowanie analizy progu rentowności.
    • Analiza inwestycji w talenty.
    • Analiza kosztów i korzyści programów WLB (Work- Life Balance) w organizacji.
    • Postawy i zaangażowanie pracowników a wynik finansowy organizacji.

  • certyfikat Akademii Biznesu MDDP

  • Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową z dużym zaangażowaniem uczestników szkolenia i wykorzystaniem case study. Zastosowanie technik interakcyjnych i interaktywnych stwarza optymalne warunki dla rozwinięcia w uczestnikach zaangażowania, pozwala na szybkie przyswojenie niezbędnych informacji i umiejętności. Każdy z uczestników opracowuje narzędzia ewaluacyjne mające praktyczne zastosowanie w jego codziennej rzeczywistości biznesowej.

  • Szkolenie skierowane jest do pracowników działów szkoleń, działów personalnych, osób odpowiedzialnych za koordynację i ocenę szkoleń w organizacji, jak również dla pracowników, którzy w codziennej pracy badają lub też zamierzają badać efekty prowadzonych w organizacji działań rozwojowych. Szkolenie jest również niepowtarzalną okazją do wymiany doświadczeń z przedstawicielami wiodących polskich i międzynarodowych organizacji.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Szkolenia o podobnej tematyce