16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 12

Etykieta w biznesie - savoir-vivre i dress code

Warszawa Termin pewny 1 390,00 PLN + VAT
Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • • poznanie zasad etykiety i protokołu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską – świadomość różnic,
    • poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych, polityków,
    • zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju i akcesoriów),
    • umiejętność nawiązywania nowych kontaktów,
    • pewność siebie, swoboda i autorytet.

    Uczestnicy zdobywają większą pewność siebie poprzez świadomość swoich zalet, zyskują łatwość osiągania celów zawodowych i osobistych, unikają kłopotliwych sytuacji, tworzą miłą atmosferę.

  • I dzień

    1. Autoprezentacja:
    • formy przedstawiania siebie,
    • przedstawianie osób,
    • zasady precedencji: spotkanie służbowe, przyjęcie, winda, samochód, konferencje,
    • maniery podczas rozmów telefonicznych, telekonferencji,
    • skuteczne zapamiętywanie imion i nazwisk,
    • tytułowanie kurtuazyjne, służbowe i naukowe,
    • zasady wręczania wizytówek.

    2. Przyjęcia na stojąco:
    • nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść podczas przyjęć, jak prowadzić konwersację, jakie poruszać tematy,
    • korzystanie z bufetu,
    • komunikacja niewerbalna – właściwa postawa i odpowiedni kontakt wzrokowy, powitania i pożegnania,
    • jak zrobić „mocne” wejście, zdobyć autorytet.

    3. Zasady w podróży służbowej, czyli etykieta biznesu jako międzynarodowy język kurtuazji.

    II dzień

    1. Oficjalne przyjęcia przy stole:
    • przegląd sztućców,
    • maniery przy stole, jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji,
    • jak jeść trudne potrawy (sushi, karczochy, homary),
    • zaproszenie do restauracji na lunch, kolację,
    • rodzaje serwisu: w stylu angielskim, francuskim, polskim,
    • rola gościa i gospodarza,
    • najczęściej popełniane faux-pas,
    • etykieta wznoszenia toastów.

    2. Wizerunek biznesmena i kobiety biznesu:
    • podstawowe elementy ubioru służbowego,
    • kryteria doboru garderoby,
    • standardy firmy, a zasady etykiety biznesu,
    • dodatki niezbędne w stroju w biurze,
    • sposoby wiązania krawatów, muszek, apaszek, szali oraz układania poszetek,
    • niewłaściwe elementy stroju,
    • ubiór w dostosowaniu do urody – jak poruszać się w obrębie zasad i dobrze wyglądać,
    • inne elementy wizerunku: włosy, makijaż, paznokcie, zapach,
    • ubiór odpowiedni do okazji,
    • nazwy na zaproszeniach, określające wymagany strój,
    • pytania i odpowiedzi dotyczące wyglądu i ubioru,
    • komunikacja niewerbalna, postawa, czyli jak zrobić dobre wrażenie.

  • ukończenia szkolenia

  • Uczestnicy zapoznają się z zasadami etykiety biznesu w części teoretycznej, po czym ćwiczą umiejętności w symulacjach. Ćwiczenia w wiązaniu krawatów, muszek, szali oraz układanie chusteczek do kieszonki.

  • 1 390,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu

Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.

Szkolenia o podobnej tematyce