16 Godzin, 2 Dni

ETYKIETA I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY

1 460,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • PODCZAS SZKOLENIA ODPOWIEMY NA PYTANIA:



    * jakie są cele i zadania współczesnej dyplomacji?

    * jakie są zasady przedstawiania i prezentacji innych oraz tytułowania w życiu zawodowym?

    * jakie są techniki przygotowania i prowadzenia korespondencji biznesowej?

    * jak sprawnie zorganizować spotkanie, przyjęcie, konferencję?

    * jakie są elementy międzynarodowego savoir-vivre?

    * jakie „gafy” najczęściej popełniamy i jak ich uniknąć?



     jakie są elementy międzynarodowego savoir-vivre?

     jakie „gafy” najczęściej popełniamy i jak ich uniknąć?

  • PIERWSZY DZIEŃ

    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie

    1. POJĘCIE DYPLOMACJI I PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO

    * pojęcie, źródła i historia protokołu dyplomatycznego
    * organizacja protokołu dyplomatycznego
    * polski protokół dyplomatyczny – tradycja i współczesność
    * protokół dyplomatyczny w stosunkach międzynarodowych

    2. ETYKIETA I DOBRE OBYCZAJE

    * przestrzeganie zasad etycznych; zasady: wzajemności, uszanowania prywatności, starszeństwa, tolerancji, dyskrecji, punktualności, zdrowego rozsądku
    * zasada pierwszeństwa – wprowadzenie

    3. NAWIĄZYWANIE KONTAKTÓW

    * pozdrawianie; powitanie i pożegnania
    * uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
    * przedstawianie się
    * tzw. powitania „dyplomatyczne”
    * być ciekawym interlokutorem
    * umiejętność słuchania
    * mowa ciała

    4. USTALANIE PIERWSZEŃSTWA

    * precedencja państwowa, dyplomatyczna, biznesowa
    * prawa strona – lewa strona
    * na ulicy, w samochodzie, na maszcie

    5. USTALANIE PIERWSZEŃSTWA – ciąg dalszy

    * spotkania, konferencje, rozmowy, negocjacje
    * umowy – zasada alternatu
    * rozsadzanie gości przy stole – „zarządzanie pierwszeństwem”, „zarządzanie przestrzenią”

    6. BILETY WIZYTOWE

    * rodzaje i funkcje; zasady używania wizytówek
    * korespondencja za pomocą wizytówek
    * wizytówki przy kwiatach i upominkach
    * ćwiczenie praktyczne - jak powinna wyglądać moja wizytówka?

    7. KORESPONDENCJA – CZY NA PEWNO WIEMY WSZYSTKO?

    * podstawowe zasady korespondencji
    * zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego
    * faks i poczta elektroniczna
    * tytulatura a tytułomania

    DRUGI DZIEŃ

    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie


    1. SPOTKANIA I PRZYJĘCIA – ORGANIZACJA I UCZESTNICZENIE

    * formy przyjęć i ich miejsca
    * zaproszenia
    * dobór gości
    * menu oraz dobór alkoholi i napoi
    * oprawa i obsługa
    * rola i obowiązki gospodarza i gościa
    * aperitif/posiłek/digestif – zachowanie
    * błędy w etykiecie i języku stołu
    * dress code

    2. OKAZJA A UBIÓR

    * ubiór stosowny
    * dobrze ubrany pan, dobrze ubrana pani, dobrze ubrani państwo
    * ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia pań i panów

    3. Przerwa na obiad – STÓŁ I NAKRYCIA – INSTRUKCJA OBSŁUGI

    4. WIZYTY I DELEGACJE – ORGANIZACJA I OBSŁUGA

    5. ELEMENTY MIĘDZYNARODOWEGO SAVOIR – VIVRE

    * rodzaje i formy delegacji: państwowe, oficjalne i robocze, biznesowe
    * przygotowanie i realizacja programu: redakcja, podział obowiązków
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniei koordynacja działań, zarządzanie czasem
    * „infrastruktura” – finanse, transport i zakwaterowanie, tłumacze
    * elementy zasadnicze: rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie i podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, zwiedzanie firmy, przyjęcia i posiłki
    * elementy dodatkowe: program prywatny, kulturalno-rozrywkowy, współmałżonkowie
    * kwiaty i upominki: gadżety firmowe a prezenty „zobowiązujące”; kwiaty dla mężczyzn i kobiet

    6. CODZIENNY SAVOIR-VIVRE: TELEFON, E-MAIL

    * telefoniczny savoir-vivre
    * netykieta
    * jak reagować na gafy?

    7. SESJA PYTAŃ – JAKIE GAFY POPEŁNIAMY NAJCZĘŚCIEJ I JAK ICH UNIKNĄĆ?

  • ukończenia szkolenia

  • Wykłady, ćwiczenia i konsultacje.

  • 1460 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Anna Deran

Szkolenia o podobnej tematyce