12 Godzin, 2 Dni

grupa max. 12

Efektywność procesu rekrutacyjnego

więcej terminów () mniej terminów
  • • Zwiększenie tempa realizacji procesu rekrutacji
    • Skuteczne zarządzanie czasem w projekcie
    • Poprawa komunikacji z biznesem
    • Zwiększenie stopnia wykorzystania bazy danych
    • Zwiększenie świadomości szerszego wykorzystywania Social Media w procesie rekrutacji i wspierania „Employer Brand”

  • Moduł I Efektywny proces rekrutacji

    • Omówienie procesu w Sygnity
    • Zdefiniowanie kluczowych osób i odpowiedzialności w procesie
    • Definicja tzw. „wąskich gardeł” w procesie i przyczyn ich występowania
    • Definicja typu informacji, które są niezbędne do efektywnego przeprowadzenia procesu
    • Matryca ryzyka w procesie

    Moduł II Przygotowanie do procesu – narzędzia wspierające proces

    • Potrzeby rekrutacyjne w Sygnity
    • Kluczowe kompetencje kandydatów
    • Profil stanowiska i dodatkowe dokumenty wspierające efektywną komunikację z kandydatami
    • Informacje niezbędne do rozpoczęcia procesu – jak je pozyskuję?
    • Z jakich narzędzi korzystam – jaka jest ich skuteczność?

    Moduł III Źródła pozyskiwania kandydatów

    • Jak mogę zwiększyć swoją skuteczność wykorzystując poszczególne metody, źródła i narzędzia (baza danych, rekrutacja wewnętrzna, ogłoszenia, agencje rekrutacyjne/ body shop, Social Media, targi pracy)
    • W jaki sposób kandydaci poszukują pracy?
    • Jak budować własną markę rekrutera w Social Media?

    Moduł IV Ocena i wybór kandydata

    • Kryteria wyboru kandydatów
    • Przygotowanie pytań do interview
    • Interview z kandydatem (struktura rozmowy, prezentowanie oferty, zadawanie pytań, badanie motywacji, diagnoza doświadczenia, trudne aspekty)
    • Kluczowe błędy w ocenie
    • Najlepszy kandydat czy najlepszy z kandydatów?

    Moduł V Efektywna współpraca z klientem wewnętrznym

    • Czego oczekuje biznes?
    • Jak mogę wspierać biznes?
    • Jak zwiększyć swoją skuteczność w komunikacji z biznesem?
    • Jak angażować klienta wewnętrznego w proces rekrutacji?
    • Trudne sytuacje komunikacyjne – jak sobie z nimi radzić?
    • Zasady asertywnej komunikacji i udzielania informacji zwrotnej

    Moduł VI „Candidate Experience”

    • W jaki sposób przedstawiać ofertę kandydatom?
    • W jaki sposób budować relacje z kandydatami?
    • Udzielanie informacji zwrotnej kandydatom (opcja minimum, optimum, maksimum).
    • Jak usprawnić proces zwiększając zadowolenie klienta?
    • Jak mierzyć „candidate experience”?
    • Utrata kandydatów w procesie

    Moduł VII Podsumowanie

    • Koszty długotrwałej rekrutacji
    • Omówienie PPR – indywidualnych map postępów

  • TAK

  • • Podczas szkolenia, po każdym module, uczestnicy będą pracowali nad „indywidualną mapą postępów” (PPR). Celem tego elementu jest zbudowanie pomostu pomiędzy przećwiczonymi podczas szkolenia elementami, a problematyką ich konkretnego środowiska biznesowego oraz definicja czynności pozwalających na osiągnięcie zdefiniowanych celów.

    Dzięki PPR:
    • Uczestnicy szkolenia zdefiniują swoją indywidualną mapę postępów pozwalającą im na zastosowanie wiedzy przedstawionej na szkoleniu w konkretnych przypadkach
    • Szkolenie nie będzie jedynie przedstawieniem i przećwiczeniem wiedzy, ale będzie stanowiło element ciągłego rozwoju Państwa pracowników

  • Osoby odpowiedzialne za kompleksową realizację projektów rekrutacyjnych - dział HR/Personalny/Kadr, a także Managerowie, Dyrektorzy uczestniczący w procesie pozyskiwania pracowników.

Agnieszka Piątkowska

Międzynarodowy ekspert ds. rekrutacji posiadający ponad 10 - letnie doświadczenie w zarządzaniu różnego rodzaju projektami rekrutacyjnymi w regionie Europy Centralno - Wschodniej dla globalnych organizacji. Członek międzynarodowego zespołu przeprowadzającego ocenę kandydatów. W trakcie swojej kariery przeprowadziła tysiące rozmów rekrutacyjnych z lokalnymi i międzynarodowymi kandydatami. Rozwinęła i wprowadziła innowacyjny proces briefingu kandydatów, czego rezultatem było zatrudnienie większej liczby kandydatów. Od 2009 r. wykłada „Zarządzanie karierą w Zakupach” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwentka Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiegooraz SGH (Doradztwo Zawodowe, Kierowanie Rozwojem i Coaching, studia podyplomowe). Dyplomowany Asesor - Akademia Asesora – Ernst & Young Academy of Business. Trener programu "Spadochron". Licencja uprawniająca do prowadzenia zajęć metodą "Spadochron" dla osób planujących rozwój kariery.

Szkolenia o podobnej tematyce