14 Godzin, 2 Dni

grupa max. 14

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PRACĄ WIRTUALNYCH ZESPOŁÓW jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym - Human Skills

Trwa nabór First minute 1890 PLN 1 323,00 PLN + VAT
Trwa nabór First minute 1890 PLN 1 323,00 PLN + VAT
Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Uczestnicy nabędą wiedzę o:
    Metodach przeciwdziałania zagrożeniom związanym z pracą zespołu rozproszonego.
    Sposobach na podnoszenie efektywności pracy zespołów wirtualnych.
    Sposobach zwiększenia satysfakcji z wykonywanej pracy w zespole rozproszonym, mimo izolacji od współpracowników.
    Uczestnicy nabędą umiejętności:
    Przewodzenia wirtualnymi zespołami poprzez budowanie zaufania i partnerstwa.
    Zniwelowania bariery w pracy rozproszonej.
    Podnoszenia efektywności pracy zespołów wirtualnych.
    Doboru adekwatnych metod i narzędzi zarządzania oraz komunikacji w zespołach rozproszonych.
    Zwiększenie satysfakcji z wykonywanej pracy, mimo izolacji od współpracowników.
    Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
    Zarządzaniem zespołem.
    Komunikacją interpersonalną i budowaniem relacji.

  • DZIEŃ I

    9:30 – 10:00 Rozpoczęcie szkolenia, omówienie celów oraz potrzeb uczestników.

    10:00 – 11:30 WPROWADZENIE

    Cele do realizacji.
    Zakres merytoryczny.
    Organizacja warsztatu.
    Oczekiwania uczestników warsztatu.
    MODUŁ I. WIRTUALNY ZESPÓŁ W DZIAŁANIU

    Zespół versus grupa pracowników – co decyduje o tym, że mówimy o zespole?
    Wirtualny zespół versus wirtualna grupa raportująca do jednego szefa.
    Przykłady wirtualnych zespołów.
    Wstępna definicja wirtualnego zespołu, którego jestem członkiem i liderem.
    Identyfikacja kryteriów decydujących wyborze metod pracy dla wirtualnych zespołów.
    Rodzaje zespołów wirtualnych.
    Rodzaje barier przy współpracy: fizyczne (ograniczony kontakt osobisty), kulturowe (dotychczasowa rutyna pracy), psychologiczne, inne.
    Korzyści i czynniki ryzyka w pracy opartej na strukturze wirtualnej.
    11:30 – 11:45 Przerwa

    11:45 – 13:00 MODUŁ II. BUDOWANIE MOSTÓW POMIĘDZY RÓŻNYMI KULTURAMI

    Zarządzanie poprzez cele versus zarządzanie poprzez zadania.
    Różnice kulturowe – bariera, którą należy zarządzać?
    Radzenie sobie z kulturami innych społeczności.
    Samoocena świadomości pracy wewnątrz różnokulturowych grup.
    Wykorzystanie różnorodnej kultury w budowaniu skuteczności zespołowej
    Studium przypadku – od czego zacząć? Osobiste przesłanie lidera na inaugurację pracy wirtualnego zespołu.
    13: 00 – 13:40 Przerwa na obiad

    13:40 – 16:20 MODUŁ III. BUDOWANIE ZAUFANIA NA ODLEGŁOŚĆ

    Studium przypadku: Problematyczny email.
    Dobre praktyki dla budowania zaufania.
    Jak zmniejszenie izolacji buduje zaufanie?
    Świętowanie sukcesu mimo odległości.
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronieMODUŁ IV. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA WEWNĄTRZ ZESPOŁU – metody pracy

    Proces zdalnej komunikacji.
    Słuchanie – klucz do sukcesu.
    Zadawanie pytań.
    Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej).
    Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej).
    Metoda Stop-Start-Kontynuuj.
    16:20 – 16:30 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.



    DZIEŃ II

    09:00 – 11:00 MODUŁ V. NARZĘDZIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI WEWNĄTRZ ZESPOŁU

    Studium przypadku – dzień z życia szefa wirtualnego zespołu.
    Telefon jako podstawowe narzędzie komunikacji.
    Efektywne używanie telefonu.
    Dobre praktyki rozmów telefonicznych.
    Efektywne telekonferencje.
    Komunikatory w praktyce.
    Rozmowy video.
    Email
    Do czego służy email?
    Standardy użycia w wirtualnym zespole.
    Telekonferencje internetowe
    Skype, Live Meeting, podobne technologie.
    Biała tablica, zdalny pulpit w komunikacji.
    Wykorzystanie technologii informatycznych do budowania relacji personalnych.
    11:00 – 11:15 Przerwa

    11:15 – 13:00 MODUŁ VI. ZEBRANIA WIRTUALNEGO ZESPOŁU

    Efektywne i nieefektywne zebrania.
    Wirtualne zebranie – agenda, zasady i role uczestników.
    Jak omawiać wyniki biznesowe.
    Dobre praktyki prowadzenia wirtualnych spotkań.
    Elementy integrujące zespół.
    Symulacja zebrania wirtualnego zespołu.
    MODUŁ VII. PRZYWÓDZTWO W WIRTUALNYM ZESPOLE

    Niezbędne umiejętności dla prowadzenia wirtualnego zespołu.
    Model 7 kluczowych ról do wypełnienia oraz samoocena powiązanych z nimi kompetencji (na podstawie: Distance Manager Effectiveness Assessment wg. K. Fisher, M. Fisher):
    Lider (leader).
    Katalizator rezultatów (results catalyst).
    Moderator (facilitator).
    Przełamywacz przeszkód (barrier breaker).
    Strateg biznesowy (business strategist).
    Wzór do naśladowania (living example).
    Motywowanie członków wirtualnych zespołów.
    13:00 – 13:40 Przerwa na obiad

    13:40 – 15:45 MODUŁ VIII. DODATKOWE ELEMENTY ORGANIZACJI PRACY WIRTUALNEGO ZESPOŁU

    Karta Zespołu (Virtual Team Charter)
    Macierz odpowiedzialności i uprawnień członków zespołu
    Reguły pracy i współpracy – wytyczne operacyjne
    Narzędzia do pracy i współpracy oraz dobre praktyki ich wykorzystania
    15:45 – 16:00 Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi. Test wiedzy (na życzenie).

  • Dyplom

  • Warsztaty, ćwiczenia, dyskusja

  • Adresaci Szkolenia:
    Osoby związane z pracą w wirtualnych zespołach.
    Osoby, które dołączają do pracy w wirtualnym zespole.
    Szefowie oraz menedżerowie zespołów rozproszonych.
    Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji menedżerskich.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 1 890,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

Szkolenia o podobnej tematyce