14 Godzin, 2 Dni

grupa max. 14

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PRACĄ WIRTUALNYCH ZESPOŁÓW

Warszawa Trwa nabór First minute 1490 PLN 1 043,00 PLN + VAT
Trwa nabór First minute 1490 PLN 1 043,00 PLN + VAT
Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • CELE SZKOLENIA
     Zniwelować bariery w pracy rozproszonej,
     Podnieść efektywność pracy wirtualnych zespołów,
     Dobrać adekwatne metody/narzędzia zarządzania i komunikacji,
     Udoskonalić kompetencje do przewodzenia wirtualnymi zespołami poprzez budowanie zaufania i partnerstwa,
     Dać większą satysfakcję z wykonywanej pracy, mimo izolacji od współpracowników.

  • DZIEŃ I

    09:30 – 10:00 Rozpoczęcie szkolenia, omówienie celów oraz potrzeb uczestników.

    10:00 – 11:30 WPROWADZENIE
     Cele do realizacji
     Zakres merytoryczny
     Organizacja warsztatu
     Oczekiwania uczestników warsztatu

    MODUŁ I - WIRTUALNY ZESPÓŁ W DZIAŁANIU
     Zespół versus grupa pracowników - Co decyduje o tym, że mówimy o zespole?
     Wirtualny zespół versus wirtualna grupa raportująca do jednego szefa
     Przykłady wirtualnych zespołów
     Wstępna definicja wirtualnego zespołu, którego jestem członkiem i liderem
     Identyfikacja kryteriów decydujących wyborze metod pracy dla wirtualnych zespołów
     Rodzaje zespołów wirtualnych
     Rodzaje barier przy współpracy: fizyczne (ograniczony kontakt osobisty), kulturowe (dotychczasowa rutyna pracy), psychologiczne, inne?
     Korzyści i czynniki ryzyka w pracy opartej na strukturze wirtualnej

    11:30 – 11:45 Przerwa

    11:45 – 13:00 MODUŁ II - BUDOWANIE MOSTÓW POMIĘDZY RÓŻNYMI KULTURAMI - WSTĘP
     Zarządzanie poprzez cele versus zarządzanie poprzez zadania
     Różnice kulturowe - bariera, którą należy zarządzać?
     Radzenie sobie z kulturami innych społeczności
     Samoocena świadomości pracy wewnątrz różno-kulturowych grup
     Wykorzystanie różnorodnej kultury w budowaniu skuteczności zespołowej
     Studium przypadku – od czego zacząć? (osobiste przesłanie lidera na inaugurację pracy wirtualnego zespołu)

    13: 00 – 13:40 Przerwa na obiad

    13:40 – 16:20 MODUŁ III - BUDOWANIE ZAUFANIA NA ODLEGŁOŚĆ
     Studium przypadku: Problematyczny email
     Dobre praktyki dla budowania zaufania
     Jak zmniejszenie izolacji buduje zaufanie?
     Świętowanie sukcesu mimo odległości

    MODUŁ IV - Efektywna komunikacja wewnętrzna wirtualnego zespołu – metody pracy
     Proces zdalnej komunikacji
     Słuchanie - klucz do sukcesu
     Zadawanie pytań
     Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej)
     Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej)
     Metoda Stop-Start-Kontynuuj

    16:20 – 16:30 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.


    DZIEŃ II

    09:00 – 11:00 MODUŁ I - EFEKTYWNA KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA WIRTUALNEGO ZESPOŁU – NARZĘDZIA
     Studium przypadku - Dzień z życia szefa wirtualnego zespołu
     Telefon jako podstawowe narzędzie komunikacji
    o Efektywne używanie telefonu
    o Dobre praktyki rozmów telefonicznych
    o Efektywne telekonferencje
    o Komunikatory w praktyce
    o Rozmowy video
     Email
    o Do czego służy email?
    o Standardy użycia w wirtualnym zespole
     Telekonferencje internetowe
    o Skype, Live Meeting, podobne technologie
    o Biała tablica, zdalny pulpit w komunikacji
    o Wykorzystanie technologii informatycznych do budowania relacji personalnych

    11:00 – 11:15 Przerwa

    11:15 – 13:00 MODUŁ II - ZEBRANIA WIRTUALNEGO ZESPOŁU
     Efektywne i nieefektywne zebrania
     Wirtualne zebranie – agenda, zasady i role uczestników
     Jak omawiać wyniki biznesowe?
     Dobre praktyki prowadzenia wirtualnych spotkań
     Elementy integrujące zespół
     Symulacja zebrania wirtualnego zespołu

    MODUŁ III - Przywództwo w wirtualnym zespole
     Niezbędne umiejętności dla prowadzenia wirtualnego zespołu
     Model 7 kluczowych ról do wypełnienia oraz samoocena powiązanych z nimi kompetencji (na podstawie: Distance Manager Effectiveness Assessment wg. K. Fisher, M. Fisher):
    o Lider (leader)
    o Katalizator rezultatów (results catalyst)
    o Moderator (facilitator)
    o Przełamywacz przeszkód (barrier breaker)
    o Strateg biznesowy (business strategist)
    o Coach
    o Wzór do naśladowania (living example)
     Motywowanie członków wirtualnych zespołów

    13: 00 – 13:40 Przerwa na obiad

    13:40 – 15:45 MODUŁ IV - DODATKOWE WYBRANE ELEMENTY ORGANIZACJI PRACY WIRTUALNEGO ZESPOŁU
     Karta Zespołu (Virtual Team Charter)
     Macierz odpowiedzialności i uprawnień członków zespołu
     Reguły pracy i współpracy - wytyczne operacyjne
     Narzędzia do pracy i współpracy + dobre praktyki ich wykorzystania

    15:45 – 16:00 PODSUMOWANIE WARSZTATU
     Sesja pytań i odpowiedzi
     Test wiedzy (o ile takie będzie życzenie)
     Oczekiwania versus rezultaty szkolenia oraz plany działań uczestników

  • Warsztaty, ćwiczenia, dyskusja

  •  Szefowie oraz menedżerowie.
     Osoby, które chcą się rozwijać w kierunku zarządzania ludźmi.
     Osoby planujące objąć stanowisko kierownicze.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 1 490,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

Szkolenia o podobnej tematyce