16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 14

Efektywna komunikacja w biznesie

więcej terminów () mniej terminów
  • Nauczysz się:
    - poznasz zasady efektywnej komunikacji w kontaktach biznesowych,
    - zdiagnozujesz własny stylu komunikowania,
    - będziesz miał świadomość znaczenia celu w komunikacji i realizacji zadań,
    - zweryfikujesz mocne i słabe strony własnych umiejętności,
    - wyeliminujesz najczęściej popełniane błędy pojawiające się w komunikacji.

  • 1. Wstęp do szkolenia:
    o Co się dzieje, kiedy komunikacja zawodzi?
    o Czynniki wpływające na efekty procesu komunikowania się.
    o PROJEKTOR i kwestionariusz: mój styl komunikacji,
    o jak jest, do czego dążymy?
    2. Bariery w procesie wymiany informacji i sposoby ich przezwyciężania:
    o nasze wewnętrzne bariery,
    o bariery wewnątrz organizacji.
    3. Świadomość celu w komunikacji i jego znaczenie w realizacji zadań:
    o wypracowanie standardu komunikacji: „obserwacja - analiza- planowanie - działanie",
    o cele organizacji a cele osobiste w komunikacji,
    o przekaz informacji nt. celu a wpływ na pracę współpracowników,
    o spojrzenie całościowe na proces komunikacji - od pierwszego nadawcy do ostatniego odbiorcy,
    o UKRYTA WSKAZÓWKA w komunikacji.
    4. Odpowiedzialność w komunikacji:
    o techniki „dbałości" w komunikacji - ćwiczenie: „przekonaj mnie",
    o doprecyzowanie informacji - formułowania pytań - zasada „lejka" w pozyskiwaniu informacji,
    o pozytywny przekaz informacji - budowanie wrażenia - ćwiczenie,
    o pytania (obciążone kryterium porażki ≠ kryterium sukcesu),
    o informacja a interpretacja w komunikacji,
    o uważność i elastyczność w komunikacji,
    o „Twoje myślenie to twoje słowa" - komunikaty pro aktywne i reaktywne,
    o wskaźniki „ODPOWIEDZIALNOŚCI za wyniki" w komunikacji.
    5. Praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacyjnej:
    o dopasowanie technik do celu komunikacji,
    o dopasowanie własnego stylu komunikacji do rozmówcy,
    o model komunikacyjny von Thuna i identyfikacja własnego sposobu odbierania informacji,
    o komunikowanie swojego stanowiska i opinii,
    o komunikacja wprost czy nie wprost,
    o wywoływanie zainteresowania i sygnały słuchania w rozmowie - ćwiczenie: „interesujący nadawca - uważny słuchacz",
    o przeciwdziałanie filtrowaniu informacji na zasadzie „oczywista oczywistość",
    o dyplomacji można się nauczyć.
    6. Komunikacja niewerbalna - wyraz postaw i emocji:
    o pierwsze, drugie i trzecie wrażenie,
    o spójność komunikatów,
    o odzwierciedlanie i interpretacja sygnałów niewerbalnych,
    o to co niewypowiedziane.....
    o gry statusowe i jak je wykorzystać w komunikacji interpersonalnej.
    7. Dobre rozmowy:
    o model dobrej rozmowy,
    o model rozmowy o problemie, konfrontacja i pogłębienie,
    o warianty rozmowy, case study.
    8. Dobre praktyki komunikacji- wypracowanie zasad skutecznej komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
    9. Zagrajmy w komunikację!-GRA GALIMATIAS.
    10. Podsumowanie całości szkolenia "Efektywna komunikacja":
    o przegląd zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia - „pomost w przyszłość",
    o przekazanie zadań wdrożeniowych.

  • TAK

Szkolenia o podobnej tematyce