16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 10

Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej

Termin pewny Inny 1480 PLN 1 406,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • Warsztat szkoleniowy pokazuje i uświadamia, w jaki sposób ludzie na siebie oddziałują i z czego składa się komunikacja międzyludzka. Uczestnicy zapoznają się w praktyce z najskuteczniejszymi stylami i strategiami komunikacyjnymi, umożliwiającymi dokładne zrozumienie drugiej strony.

    Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
    - uświadomienie sobie znaczenia umiejętności porozumiewania się między ludźmi
    - umiejętne wykorzystywanie zasad poprawnej komunikacji i przekazywania informacji
    - poznanie technik zadawania efektywnych pytań
    - nauka świadomego zarządzania komunikacją niewerbalną
    - nauka podejmowania odpowiedzialności za skuteczną komunikację i zbieranie informacji
    - rozpoznawanie i świadome wykorzystywanie komunikatów werbalnych, niewerbalnych i pisemnych w relacjach interpersonalnych
    - odkrycie znaczenia aktywnego słuchania i nauka jego skutecznego wykorzystania w rozmowach z ludźmi
    - zdobycie praktycznych umiejętności dot. udzielania mądrej motywującej krytycznej informacji zwrotnej

  • I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO ŹRÓDŁO SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI

    1. Czy można się nie komunikować?
    2. Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi i budowaniu relacji
    3. Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne

    II. AUTOPREZENTACJA JAKO KOMUNIKAT

    1. Wiarygodność zawodowa – budowanie wizerunku profesjonalisty
    2. Co to jest wizerunek własny i o czym informuje innych
    3. Rola wizerunku w życiu zawodowym

    4. Elementy tworzenia własnego pozytywnego wizerunku – budowanie zawodowego autorytetu

    III. ABY SIĘ LEPIEJ ROZUMIEĆ … SIŁA KOMUNIKACJI WERBALNEJ

    - Anatomia wypowiedzi – „staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumianym”
    - Mówienie – prawidłowe odczytywanie „kodów” w przekazywaniu informacji na drodze nadawca – odbiorca
    - Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie – skąd się biorą zniekształcenia w komunikacji werbalnej i jak je eliminować
    - Wykorzystanie języka wpływu i perswazji – czyli jak słowami wpływać na zachowania innych

    IV. AKTYWNE SŁUCHANIE

    1. Znaczenie słuchania – zasady rządzące aktywnym słuchaniem
    2. Sztuka zadawania pytań – siła DOBRYCH pytań w komunikacji
    3. Rodzaje pytań możliwych do zastosowania – pytania coachingowe
    4. Korzyści z zadawania pytań
    5. Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
    6. Technika parafrazy a wspólne zrozumienie komunikatów
    7. 4 rodzaje powodów dla których rozmowy się nie udają
    8. 4 – stopniowy model rozmowy
    9. 7 sposobów na podniesienie jakości rozmowy
    10. Metody prowadzenia rozmów poprzez zadawanie pytań

    V. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH

    1. Czym jest asertywność
    2. Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA
    3. Pojęcie transakcji i stanów „ego” – jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi
    4. Autoanaliza własnego stanu „ego”

    VI. ROLA INFORMACJI ZWROTNEJ W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ I BUDOWANIU RELACJI

    - „Dobra” i „zła” informacja zwrotna – cechy
    - Czego oczekujemy po informacji zwrotnej
    - Jak udzielać motywującej informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach interpersonalnych
    - Krytykowanie z szacunkiem, czy to możliwe
    - Pochwały i okazywanie uznania – jak to działa na innych

    VII. ODCZYTYWANIE MOWY CIAŁA ROZMÓWCY – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
    1. Elementy komunikacji niewerbalnej istotne dla autoprezentacji i budowania relacji interpersonalnych –
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniemowa ciała,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronieton głosu
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniepostawa ciała i gesty,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniekontakt wzrokowy,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronieuścisk dłoni,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronieusta,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronieprzestrzeń osobistej komunikacji – inwazja na przestrzeń osobistą

    2. Jak świadomie używać komunikacji niewerbalnej, aby wzmocnić przesłanie/ informacje/ intencje
    3. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego

    VIII. KOMUNIKACJA PISEMNA

    1. Istota korespondencji służbowej
    2. Komunikowanie się pisemne z perspektywy odbiorcy
    3. Rola komunikatów pisemnych w odbiorze nas przez innych członków zespołu, współpracowników, klientów itp.
    4. 3 złote zasady pisania korespondencji służbowej
    5. pisanie listów elektronicznych w 6 krokach:
    - zanim napiszemy wiadomość
    - temat
    - wstęp
    - budowanie zdań
    - podstawowe zasady gramatyki
    - ton i styl wypowiedzi

    6. unikanie typowych błędów

    IX. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

    1. Indywidualny plan działania

  • Certyfikat ukończenia szkolenia AVENHANSEN

  • Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:
    - pracę w zespołach
    - gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
    - dyskusje na forum grupy
    - testy/ ankiety
    - wykład z prezentacją multimedialną (20%)

  • Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych
    z efektywną komunikacją w sytuacjach zawodowych.

  • 1 480,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie
    wsparcie poszkoleniowe trenera - do 30 dni po zakończonym szkoleniu

  • 300,00 PLN/osobę w pokoju 2 os.

Agnieszka Olejnik

Trener, Doradca Merytoryczny ds. Komunikacji i Wystąpień Publicznych Od ponad 12 lat lat zajmuję się sprawami rozwoju personelu w zakresie motywowania, rekrutacji, szkoleń, systemów rozwoju pracowników tj.: oceny okresowe, systemu premiowe, systemy płacowe, systemy budowania identyfikacji pracowników z firmą – wizerunek pracownika, wewnętrzny PR. W ostatnich latach jako Międzynarodowy Menedżer ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmie coffeeheaven zarządzałam projektami dot. szkoleń i ścieżek karier pracowników. Autor i kierownik projektu Szkoły Menedżerów. Wspierałam realizację strategii firmy, rozwoju jej kultury oraz poprawy komunikacji wewnętrznej. Od 2004 roku trener szkoleń miękkich, wykładowca, doradca zawodowy i wizerunkowy, ekspert w dziedzinie ZZL. Specjalizuję się w realizacji szkoleń miękkich z zakresu komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, przywództwa, motywowania personelu, coachingu, zarządzania sobą w czasie, budowania profesjonalnego wizerunku, autoprezentacji, budowania relacji.

Szkolenia o podobnej tematyce