16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 12

Delegowanie zadań w zespole

7 000,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • - Nauka skutecznego delegowania zadań pracownikom;
    - Poznanie siły motywacji związanej z delegowaniem zadań;
    - Dopasowanie sposobu delegowania zadań w zależności od kompetencji pracownika;
    - Sposoby wyznaczania celów podczas delegowania zadań;
    - Nauka badania postępów działań zleconych przez Ciebie pracownikom.

  • MODUŁ I.
    KOMUNIKACJA MOTYWACYJNA JAKO BAZA DO SKUTECZNEGO DELEGOWANIA ZADAŃ:
    - Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się;
    - Spójność komunikacyjna;
    - Elementy skutecznej komunikacji z pracownikiem (mowa ciała, głos, słowa);
    - Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika
    - Język reaktywny i proaktywny;
    - Zaangażowanie w rozmowę, słuchanie pracownika i pozytywne myślenie – lepsze zrozumienie potrzeb pracownika;
    - Praktyczne zasady komunikacji budującej motywację pracownika.

    MODUŁ II.
    SKUTECZNE DELEGOWANIE JAKO ELEMENT ZARZĄDZANIA I ROZWOJU PRACOWNIKA:
    - Czym jest delegowanie?
    - Delegowanie – konieczność czy przywilej osoby kierującej;
    - Zasady delegowania obowiązków;
    - Najczęściej popełniane błędy w procesie delegowania i jak ich unikać;
    - Delegowanie jako proces;
    - Delegowanie w organizacji, cele i korzyści dla pracownika i dla szefa;
    - Zasady efektywnego delegowania;
    - Mądre delegowanie według modelu WARTO;
    - Kryteria i zasady delegowania;
    - Styl kierowania – autodiagnoza;
    - Ćwiczenie grupowe – jaki styl zarządzania preferujesz;
    - Delegowanie zadań adekwatnie do motywacji i kompetencji pracownika;
    - Feedback jako narzędzie rozwoju pracownika;
    - Trudne rozmowy jak je prowadzić – fakty czy opinie ?
    - Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, pozytywnej i negatywnej.

    MODUŁ III.
    DELEGOWANIE ZADAŃ W OPARCIU O KOMPETENCJE:
    - Sposób wykorzystania i dopasowania kompetencji do zadań;
    - Style zarządzania i kierowania;
    - Poziom dojrzałości pracownika a dobór stylu zarządzania wg Blancharda;
    - Analiza stylu kierowania – test dla uczestników;
    - Analiza dojrzałości pracownika – siatka;
    - Role zespołowe M. Belbina;
    - Definiowanie kluczowych kompetencji na stanowisku menedżerskim (co ja potrzebuje umieć i wiedzieć);
    - Definiowanie kluczowych kompetencji na stanowiskach pracowniczych (co powinni umieć i wiedzieć moi ludzie i dlaczego );
    - Systemy ocen kompetencyjnych;
    - Zarządzanie ludźmi w oparciu o kryterium kompetencji i motywacji.

    MODUŁ IV.
    WYZNACZANIE I PRZEKAZYWANIE CELÓW JAKO ELEMENT SKUTECZNEGO DELEGOWANIA ZADAŃ:
    - Metoda przekazywania celów oraz uzyskiwania zobowiązań;
    - Reguła kaskadowości celów;
    - Ćwiczenie: Opracowanie i przekazanie zadań.

    MODUŁ V.
    COACHING JAKO SKUTECZNE NARZĘDZIE DOSKONALENIA SAMODZIELNOŚCI PODWŁADNYCH:
    - Istota coachingu menedżerskiego;
    - Określanie celów;
    - Wydobywanie zasobów;
    - Osiąganie celów;
    - Słuchanie i zadawanie pytań;
    - Udzielanie informacji zwrotnych;
    - Różnice między coachingiem tradycyjnym i menedżerskim.

    MODUŁ VI.
    KONTROLA DZIAŁAŃ PRACOWNIKA:
    - Samokontrola pracownika;
    - Metody zbierania informacji o działaniach pracownika (obserwacja);
    - Podsumowanie obserwacji;
    - Analiza zakłóceń, błędów, braku oczekiwanych efektów, wyciąganie wniosków;
    - Działania korygujące pracownika.

  • - Certyfikat ukończenia szkolenia na druku Biznes Edukator
    - Zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu wydane na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej

  • - Warsztaty,
    - Case study,
    - Scenki,
    - Ćwiczenia indywidualne i grupowe.

  • - Osoby na stanowiskach kierowniczych;
    - Osoby, które chciałyby usprawnić swój sposób zarządzania pracownikami;
    - Osoby mające na co dzień do czynienia z sytuacjami wymagającymi delegowania zadań;
    - Osoby, które chcą usystematyzować swoją wiedzę w zakresie delegowania zadań.

  • 7000 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu
    konsultacje do 14 dni po szkoleniu
    elementy integracyjne

​Trener praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym.

Szkolenia o podobnej tematyce