64 Godzin, 8 Dni

CZTERY KROKI DO DOSKONAŁOŚCI W ZARZĄDZANIU - AKADEMIA MENEDŻERA

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Moduł I:

    Identyfikacja potencjału oraz wzmocnienie motywacji umożliwiajacej rozwój kompetencji

    Identyfikacja obszarów wskazanych do rozwoju i wzmocnienia

    Wyznaczenie kierunków rozwoju (kontrakt na dalsza pracę)



    Moduł II:

    Dostarczenie uczestnikom wiedzy o procesach komunikowania się, jego swiadomych i nieswiadomych aspektach.

    Praktyczne ćwiczenia umiejętno�ci komunikowania się w różnych sytuacjach.

    Rozpoznanie własnego stylu komunikowania się.



    Moduł III:

    Rozwój umiejętności przywódczych przydatnych w kierowaniu zespołami pracowniczymi.

    Ćwiczenia jasnego formułowania i delegowania poleceń, tworzenia ocen pracowników.

    Rozwój umiejętności efektywnej komunikacji z zespołem, motywowania pracowników, myślenia kreatywnego i podejmowania decyzji.

    Autodiagnoza własnego stylu przewodzenia.



    Moduł IV:

    Dostarczenie wiedzy i doświadczeń praktycznych umożliwiających rozpoznawanie i przewidywanie zachodzących wewnątrz firmy złożonych procesów.

    Poznanie zasad funkcjonowania systemów, w które są zaangażowani ludzie,

    Rozwój umiejętności rozpoznawania i diagnozowania wzorców funkcjonowania firmy.

  • Na cykl składaja się cztery dwudniowe odrębne i zamknięte tematycznie moduły:

    MODUŁ I. ZARZĄDZANIE SOBĄ JAKO PODSTAWA SKUTECZNOŚCI MENEDŻERA,

    MODUŁ II. KOMUNIKACJA - NARZĘDZIE KSZTAŁTOWANIA RELACJI W ZESPOLE

    MODUŁ III. PRZYWÓDZTWO - STRATEGICZNY CZYNNIK ZARZĄDZANIA

    MODUŁ IV. SZTUKA ZARZĄDZANIA W WYMIARZE SYSTEMOWYM


    Moduł I. Zarządzanie sobą jako podstawa skuteczności menedżera

    CELE:

    Identyfikacja potencjału menedżera.
    Identyfikacja obszarów wskazanych do rozwoju i wzmocnienia
    Wyznaczenie kierunków rozwoju (kontrakt na dalsza pracę)
    Poznanie mechanizmów psychologicznych rządzących funkcjonowaniem jednostki.

    TEMATYKA:

    1. Mapa własnych zasobów w pełnieniu roli menedżera (SWOT menedżera)

    ˇ styl zarządzania
    ˇ mapa kompetencji skutecznego menedżera
    ˇ określenie swoich silnych stron i sposobów ich wzmocnienia
    ˇ co można doskonalić i jak to robić
    ˇ indywidualny plan rozwoju.

    2. Zarządzanie sobą w czasie

    ˇ umiejętność wyznaczania celów, planowania i delegowania zadań i uprawnień - jako podstawa zarządzania sobą w czasie
    ˇ cele osobiste a cele zawodowe: praca nad integracja celów
    ˇ jak wykorzystuję czas, czyli co menedżer robi ze swoim czasem

    3. Inteligencja emocjonalna czyli jak wykorzystać bogactwo życia emocjonalnego w pracy i poza nia

    ˇ umiejętność rozpoznawania emocji
    ˇ umiejętność zarządzania własnymi emocjami
    ˇ metody motywowania samego siebie
    ˇ umiejętność rozpoznawania emocji u innych osób
    ˇ umiejętność tworzenia relacji społecznych

    4. Radzenie sobie ze stresem i jak to obrócić na nasza korzyść

    ˇ nasze potrzeby emocjonalne, fizyczne i duchowe
    ˇ jak zadbać o równowagę między życiem osobistym a pracą?
    ˇ prawidłowości powstawania stresu
    ˇ style reagowania na stres
    ˇ pozytywne i negatywne aspekty stresu
    ˇ diagnoza własnego stylu reagowania na stres
    ˇ metody radzenia sobie ze stresem


    Moduł II. Komunikacja � narzędzie kształtowania relacji w zespole

    CELE:

    Dostarczenie uczestnikom wiedzy o procesach komunikowania się, jego świadomych i nieświadomych aspektach.
    Praktyczne ćwiczenia umiejętności komunikowania się w różnych sytuacjach.
    Rozpoznanie własnego stylu komunikowania się.

    TEMATYKA:

    1. Właściwosci komunikacji interpersonalnej

    ˇ komunikowanie się jako proces nieustający, czyli o tym, że zawsze wysyłamy komunikaty
    ˇ proces: nadawca - komunikat - odbiorca i jego różne pułapki
    ˇ słowa, znaczenia, interpretacje, ich wpływ na wzajemne rozumienie się
    ˇ jak nasze ciało wyprzedza nasze myśli - czyli niewerbalne aspekty komunikowania się
    ˇ �wiadome i nie�wiadome procesy komunikowania się

    2. Indywidualne style komunikowania się w perspektywie koncepcji Analizy Transakcyjnej, koncepcji opisujscej prawidłowości i zakłócenia w procesach komunikowania się:

    ˇ wprowadzenie do koncepcji - zapoznanie się z podstawowymi pojęciami i związane z nimi ćwiczenia praktyczne
    ˇ rozpoznawanie własnych wzorców komunikowania się i ich konsekwencji dla kontaktów z zespołem menedżerów i pracownikami

    3. Pozycje życiowe - czyli jaką wartość przypisujemy sobie i innym zanim zaczniemy się komunikować

    ˇ jak postrzeganie siebie i innych determinuje nasze zachowanie
    ˇ identyfikacja własnych dominujących pozycji życiowych i jej konsekwencji dla komunikowania i zarządzania

    4. Procesy komunikowania się w grupie - różne oblicza procesów grupowych
    ˇ znaczenie informacji zwrotnych - prawidłowe ich formułowanie
    ˇ wykorzystanie informacji zwrotnych do motywowania i oceny pracowników
    ˇ porozumiewanie się lidera z grupa
    ˇ blokady w komunikowaniu się - identyfikacja, przyczyny, konsekwencje

    5. Procesy wzmagające oraz blokujące efektywność współpracy
    ˇ komunikowanie się w sytuacjach kryzysu, konfliktu, zmiany,
    ˇ gry psychologiczne jako wzorce powtarzających się nieefektywnych zachowań
    ˇ role w które wchodzimy podczas gier: Prześladowca, Ofiara, Ratownik
    ˇ wzorce komunikacyjne obecne w zespole, firmie: diagnoza, konsekwencje, rozwiązania

    6. Psychomanipulacje - jak rozpoznawać oraz bronić się przed nimi

    ˇ kształtowanie postawy: wygrana - wygrana
    ˇ obrona przed niechcianym wpływem, manipulacja
    ˇ wpływanie na innych i etyka - dyskusja grupowa



    Moduł III. Przywództwo -strategiczny czynnik zarządzania

    CELE:

    Rozwój umiejętności przywódczych przydatnych w kierowaniu zespołami pracowniczymi.
    Ćwiczenia precyzyjnego formułowania i delegowania poleceń, tworzenia ocen pracowników.
    Rozwój umiejętności efektywnej komunikacji z zespołem, motywowania pracowników, myślenia kreatywnego i podejmowania decyzji.
    Autodiagnoza własnego stylu przewodzenia.

    TEMATYKA:

    1. Trzy wymiary wpływu w przywództwie
    ˇ realizacja zadań i osiąganie celów organizacji
    ˇ zarządzanie zespołem
    ˇ inspiracja i motywowanie każdego pracownika

    2. Postawy przywódcze w ujęciu Analizy Transakcyjnej
    ˇ style przywódcze i ich związek ze stanami ego
    ˇ pozytywne aspekty stanów Rodzica, Dorosłego i Dziecka
    ˇ dynamika relacji przywódca - zespół

    3. Koncepcja sytuacyjnego stylu przewodzenia wg Hersey"a i Blancharda

    4. Koncepcja przywódcy - przewodnika lub sługi
    ˇ sukcesy pracowników sukcesem lidera
    ˇ przywilej i odpowiedzialność bycia liderem
    ˇ przywództwo jako służba
    ˇ lider jako spolegliwy opiekun
    ˇ menedżer jako coach


    5. Męski i kobiecy styl przewodzenia - droga do harmonii

    6. Menedżer jako coach, czyli jak asystować rozwojowi pracownika

    ˇ warunki niezbędne do podjęcia coachingu
    ˇ coaching oparty na kontrakcie - czym jest, jak go zawierać i jakie korzyści płyną z jego obustronnego podjęcia

    7. Przywództwo w działaniu - kiedy skutecznie wpływamy na innych

    ˇ motywowanie siebie i innych
    ˇ osiąganie celów organizacji z udziałem zespołu
    ˇ modelowanie jako narzędzie wpływu

    6. Przywództwo w przeplatających się fazach zmian i stabilizacji, o tym, że w różnych kontekstach istnieją różne wymagania

    ˇ umiejętność budowania struktur i tworzenia procedur oraz ich twórczego przeformułowywania
    ˇ jak radzić sobie ze zmianami: kreowanie i odpowiedzialność
    ˇ zmiana i kryzys - potrzebny wizjoner i energiczny lider


    Moduł IV. Sztuka zarządzania w wymiarze systemowym


    CELE:

    Dostarczenie wiedzy i doświadczeń praktycznych umożliwiających rozpoznawanie i przewidywanie zachodzących wewnątrz firmy złożonych procesów.
    Poznanie zasad funkcjonowania systemów, w które są zaangażowani ludzie,
    Rozwój umiejętności rozpoznawania i diagnozowania wzorców funkcjonowania firmy.

    TEMATYKA:

    1. Do czego potrzebne jest menedżerom myślenie systemowe w organizacji

    ˇ kiedy myślimy systemowo a kiedy nie i jakie są tego konsekwencje
    ˇ działanie sprzężeń zwrotnych - jak dostrzegać zależności i powiązania między podsystemami organizacji
    ˇ system jako sieć-pajęczyna

    2. Systemowy aspekt naszego życia, czyli o tym, że każdy z nas jest zanurzony w kilku systemach
    ˇ firma jako struktura wielosystemowa
    ˇ menedżer jako przedstawiciel kilku systemów

    3. Nasze modele mentalne i ich związek z naszym działaniem

    ˇ jak tworzymy mapy świata ( praca z wykorzystaniem modelu NLP)
    ˇ wpływ naszych map mentalnych na skuteczność w działaniu

    4. Firma jako całość: jej świadome i nieświadome aspekty funkcjonowania czyli jak poznawać procesy, a nie skupiać się tylko na przejawach

    ˇ system komunikacji w firmie
    ˇ formalny i nieformalny obieg informacji
    ˇ zniekształcenia i sposoby blokowania informacji
    ˇ zachowania jako symptomy,
    ˇ jak radzić sobie ze zmianami bez zmian
    ˇ międzykulturowe wpływy w firmie

    5. Gry, w które gramy, czyli o czynnikach paraliżujących rozwój firmy

    ˇ rodzaje gier w organizacjach
    ˇ identyfikacja gier: gry zarządów, gry między działami, gry w zespołach, gry pracowników - po czym poznajemy, że istnieją gry w organizacji
    ˇ jak radzić sobie z grami psychologicznymi

    6. Osobowość firmy - model Analizy Transakcyjnej w praktyce zarządzania jako narzędzie opisu funkcjonowania oraz zmiany firmy


    7. Jak korzystać z analizy systemowej: ćwiczenia na wybranych przykładach



  • Kończąc zajęcia uczestnicy posiadają nową wiedzę i umiejętności, w większym zakresie korzystają z posiadanych zasobów wewnętrznych, co zostaje potwierdzone uzyskaniem imiennego certyfikatu Grupy Doradczo-Szkoleniowej „ TransMisja”.

  • Akademia realizowana jest na trzech poziomach:



    • nabywanie wiedzy (poziom teoretyczny),

    • rozwój umiejętności, kompetencji (poziom praktyczny),

    • rozpoznawanie indywidualnych predyspozycji (poziom osobistych kompetencji).







    Zarówno cykl jak i poszczególne ćwiczenia oparte są o najefektywniejszy model uczenia się dorosłych: obserwacja – analiza – planowanie – działanie (cykl uczenia się Kolba).

    Szkolenie odbywa się w formie psychologicznego treningu umiejętności z wykorzystaniem metod aktywizujących m.in.: gier symulacyjnych; ćwiczeń w małych grupach; symulacji realnych zdarzeń, z jakimi spotykają się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy; analizy przypadków (case study) a także uzupełniająco mini - wykładów, prezentacji i kwestionariuszy. Podczas szkolenia uczestnicy są także w procesie coachingu wobec trenerów prowadzących.

    Podczas szkolenia jest miejsce na autorefleksję i sesję informacji zwrotnych. Każde ćwiczenie jest bowiem omawiane przez trenera i uczestników. Taki feed beck umożliwia zintensyfikowanie procesu rozwoju umiejętności.



    Odpowiadamy także na indywidualne potrzeby uczestników grupy, przekładając wiedzę na konkretne możliwości indywidualne, uwarunkowania sytuacyjne.



    Każdy z uczestników podejmuje także zobowiązania, sam wyznacza sobie zdania, dotyczące poruszanej tematyki, nad którymi pracuje do następnego spotkania (kontrakt na pracę i rozwój).

  • Cykl Cztery kroki do doskonałości. Akademia Menedżera kierowany jest do wszystkich menedżerów, którzy pragną rozwijać swoje kompetencje niezależnie od doświadczeń w praktyce zarządzania czy ilości odbytych szkoleń w tym zakresie.



    Ze względu na efektywność szkolenia najkorzystniej, gdy grupa liczy do 12 osób

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Szkoła realizowana jest na trzech poziomach:



• nabywanie wiedzy (poziom teoretyczny),

• rozwój umiejętności, kompetencji (poziom praktyczny),

• rozpoznawanie indywidualnych predyspozycji (poziom osobistych kompetencji).







Zarówno cykl jak i poszczególne ćwiczenia oparte są o najefektywniejszy model uczenia się dorosłych: obserwacja – analiza – planowanie – działanie (cykl uczenia się Kolba).

Szkolenie odbywa się w formie psychologicznego treningu umiejętności z wykorzystaniem metod aktywizujących m.in.: gier symulacyjnych; ćwiczeń w małych grupach; symulacji realnych zdarzeń, z jakimi spotykają się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy; analizy przypadków (case study) a także uzupełniająco mini - wykładów, prezentacji i kwestionariuszy. Podczas szkolenia uczestnicy są także w procesie coachingu wobec trenerów prowadzących.

Podczas szkolenia jest miejsce na autorefleksję i sesję informacji zwrotnych. Każde ćwiczenie jest bowiem omawiane przez trenera i uczestników. Taki feed beck umożliwia zintensyfikowanie procesu rozwoju umiejętności.



Odpowiadamy także na indywidualne potrzeby uczestników grupy, przekładając wiedzę na konkretne możliwości indywidualne, uwarunkowania sytuacyjne.



Każdy z uczestników podejmuje także zobowiązania, sam wyznacza sobie zdania, dotyczące poruszanej tematyki, nad którymi pracuje do następnego spotkania (kontrakt na pracę i rozwój).

Szkolenia o podobnej tematyce