14 Godzin, 2 Dni

grupa max. 12

Controlling marketingowy. Tworzenie budżetu marketingowego

więcej terminów () mniej terminów
  • Korzyści i gwarantowany rozwój umiejętności:

    praktyczne poznanie;krok po kroku; procesów budowania wartości w działaniach marketingowych (uczestnictwo w praktycznej symulacji działań rynkowych),
    - poznanie kilkudziesięciu praktycznych mierników oceny działań marketingowych w czterech perspektywach efektywności,
    praktyczny dobór odpowiednich mierników skuteczności i efektywności działań marketingowych dla swojej firmy i działalności,
    zdolność do kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych z badań zewnętrznych oraz wewnętrznych statystyk marketingowych i sprzedażowych,
    wyznaczanie celów, podejmowanie działań korygujących i weryfikacja strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie efektywności marketingu.

  • Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP.

    Moduł 1. Poziomy pomiaru efektów marketingu – jakie efekty daje marketing?

    Dlaczego mierzymy efekty marketingu?
    Kaskada efektów – potencjał rynkowy- wyniki rynkowe- wyniki finansowe
    Efekty dotyczące potencjału rynkowego
    Efekty rynkowe
    Efekty finansowe
    Rodzaje metod i narzędzi pomiaru efektów
    Czy skuteczny marketing jest zawsze efektywny?

    Moduł 2. Controlling marketingu operacyjnego – jak mierzyć efekty działań marketingowych?
    1. Wskaźniki potencjału rynkowego – jak zmierzyć to, co dzieje się w głowie klienta?
    Świadomość marki
    Wizerunek marki
    Gotowość, skłonność i zamiar zakupu
    Zadowolenie dotychczasowych klientów
    Lojalność klientów
    Dostępność i pozycja produktów w sklepie
    2. Wskaźniki efektów rynkowych – jak potencjał rynkowy przekłada się na zachowania klientów?
    Analiza sprzedaży i udziałów rynku
    Penetracja, użytkowanie, powtarzalność i częstotliwość zakupu
    Analiza fluktuacji klientów (pozyskiwanie, utrzymywanie, utrata i odzyskiwanie)
    Analiza sprzedaży dodatkowej (cross- i up-selling), analiza kieszeni klienta
    3. Wskaźniki efektów finansowych
    Koszty i efekty marketingowe
    Rentowność sprzedaży
    Rachunek rentowności klienta
    Metoda progu rentowności
    Metoda zwrotu z inwestycji marketingowych – ROI
    Wskaźniki w budżetowaniu marketingu

    Moduł 3. Tworzeniu budżetu firmy w zakresie marketingu i sprzedaży
    ustaleniu kosztów stałych i zmiennych
    rozliczaniu i kontroli planu
    ustalenie ROI działań marketingowych
    korekta działań marketingowych

    Moduł 4. Controlling marketingu strategicznego – czy nasza strategia marketingowa jest dobra?
    1. Controlling wartości klienta
    Wartość dochodu ze sprzedaży podstawowej i dodatkowej
    Wartość dochodu z rekomendacji i informacji
    Modele wartości portfela klientów (customer equity)
    2. Controlling wartości marki
    3. Marketingowa karta wyników
    4. Audyt marketingowy
    Audyt strategii
    Audyt procesów planowania marketingowego
    5. Organizacja i wdrożenie systemu controllingu marketingowego w firmie.

  • Tak

  • Warsztaty połączone z wykładami.

  • Szkolenie przeznaczone dla:
    product managerów i brand managerów,
    menedżerów i specjalistów ds. komunikacji marketingowej,
    dyrektorów i menedżerów ds. marketingu,
    specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży oraz PR,
    menedżerów i specjalistów ds. controllingu zajmujących się rozliczaniem działań marketingowych,
    dyrektorów zarządzających, członków zarządów, dyrektorów finansowych oraz współpracujących z marketingiem; zainteresowanych sposobami oceniania efektywności działań marketingowych.

Michał Dziekoński

Szkolenia o podobnej tematyce