16 Godzin, 2 Dni

Coachingowy styl zarządzania. Jak zwiększać efektywność oraz motywację pracowników?

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Szkolenie dedykowane jest przede wszystkim menedżerom, którzy chcą wypracować styl zarządzania swoim zespołem wspierający jednocześnie ich efektywność jak i motywację do pracy. Menedżerowie wchodzący w rolę coachów wobec swoich pracowników nastawieni są na stały rozwój ich kompetencji, samodzielności oraz odpowiedzialności w działaniu. Dążą do tego, by bieżąca i konstruktywnie udzielana informacja zwrotna była głównym sposobem budowania relacji na linii menedżer – podwładny.
    Stosowanie coachingowego stylu zarządzania wymaga od menedżerów specyficznych umiejętności, wiedzy, postaw, często różnych od tych, które wykorzystywali do tej pory.
    Proponowane szkolenie w praktyczny sposób:
    • porządkuje już posiadaną wiedzę i doświadczenie Uczestników związane z kierowaniem ludźmi,
    • pomaga wypracować własny styl działań coachingowych dostosowany do sytuacji zawodowych, a także stworzyć metody pracy, adekwatne do rozwijanych kompetencji,
    • pozwala Uczestnikom określić dalsze kierunki własnego doskonalenia się w roli coacha. Szkolenie jest miejscem do autodiagnozy w tym obszarze.

  • Dzień I - Coaching – wprowadzenie

    1. Coachnigowy styl zarządzania a rola menedżera:
    • coaching, coachingowy styl zarządzania a mentoring – definicje,
    • profil kompetencyjny coacha – menedżera. Czego oczekujemy od menedżera stosującego coachingowy styl zarządzania?
    • sytuacyjny model zarządzania wg Hersey’a i Blanchard’a,
    • zasady budowania relacji coachingowych (kodeks coacha),
    • elementy procesu coachingowego (zawieranie kontraktu, harmonogram, schemat spotkań itp.).

    2. System kompetencji a coaching:
    • jak rozumieć kompetencji zawodowe – definicje,
    • kompetencje a coaching – wykorzystanie systemu kompetencji zawodowych do budowania relacji coachingowych,
    • ocena kompetencji,
    • główne błędy w ocenie kompetencji.

    3. Jak budować motywację pracowników:
    • diagnoza indywidualnych potrzeb motywacyjnych pracowników,
    • źródła motywacji pozafinansowej,
    • teoria wartości zawodowych wg E. Schein’a,
    • definiowanie celów rozwojowych jednostki,
    • zachowanie równowagi pomiędzy życiem osobistym a zawodowym jako źródło motywacji.

    Dzień II - Budowanie własnego warsztatu pracy coachingowej

    1. Główne umiejętności coachingowe:
    • formułowanie kontraktu,
    • określanie problemów i stawianie celów coachingu,
    • analizowanie sytuacji problemowych,
    • udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej,
    • wspieranie osób coachowanych w wypracowywaniu własnych rozwiązań,
    • jasne wyrażanie myśli i udzielanie czytelnych wskazówek,
    • aktywne słuchanie – prowadzenie rozmówcy,
    • elastyczność w dostosowywaniu się do zmieniających się potrzeb i preferencji uczącego się.

    2. Analiza doświadczeń:
    • celem tego fragmentu szkolenia jest doświadczenie realnych sytuacji, z jakimi Uczestnicy będą mieli do czynienia w trakcie realizacji działań coachingowych wobec swoich podwładnych,
    • w trakcie zajęć uczestnicy będą mieli okazję dokonać diagnozy i stworzyć plany rozwojowe osób odgrywających rolę ich podopiecznych. Da to szansę skonfrontowania się z trudnościami, jakie mogą pojawić się podczas współpracy. Zapewni im to możliwość przećwiczenia umiejętności i wiedzy zdobytych w poprzednich modułach szkolenia,
    • w tej części szkolenia proponujemy użycie kamery w celu nagrywania, a następnie analizy odgrywanych scenek.

    3. Metody i narzędzia pracy coachingowej:
    • style uczenia się wg D. Kolba,
    • metody rozwijania konkretnych kompetencji,
    • wypracowywanie zadań rozwojowych w miejscu pracy,
    • budowanie scenariuszy spotkań coachingowych,
    • radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach coachingowych,
    • wybór odpowiednich sposobów rozmowy coachingowej: doradczego, mentorskiego, szkolącego, konfrontacyjnego czy stawiającego wyzwanie.

  • ukończenia szkolenia

  • Wykorzystywane są następujące metody pracy:
    • analiza studiów przypadków,
    • analiza filmów i scenek,
    • symulacja,
    • dyskusja grupowa,
    • odgrywanie ról,
    • mini wykład/prezentacja,
    • kwestionariusze,
    • warsztatowo - nacisk na praktykę, ćwiczenia,
    • minimum teorii - maksimum praktyki.

  • Niniejsze szkolenie dedykowane jest menedżerom:
    • którzy chcą budować motywację swoich podwładnych,
    • którym zależy na doskonaleniu kompetencji ich pracownikom,
    • zamierzają zwiększać samodzielność i odpowiedzialność swoich podwładnych i traktować ich jako partnerów w relacji,
    • którym zależy na utrzymaniu w zespole kluczowych pracowników.
    Ponadto w zajęciach mogą uczestniczyć specjaliści pełniący projektowo rolę koordynatorów oraz inne osoby, dla których coachingowy styl pracy może okazać się efektywny (Np. Trenerzy wewnętrzni, przedstawiciel Działu HR).

  • 1290 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • przerwy kawowe
    wyżywienie

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu

Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.

Szkolenia o podobnej tematyce