0 Godzin, 0 Dni

Coaching jako proces wspierania rozwoju - 2 dniowy warsztat dla menedżerów

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Cel: Coaching rozumiemy jako proces służący rozwojowi kompetencji i motywacji pracownika. Prawidłowa realizacja tego procesu wymaga sporych umiejętności. Jest to jednak jeden z ciekawszych aspektów pracy menedżera. Najważniejszym celem szkolenia jest rozwój i utrwalenie wiedzy dotyczącej coachingu.

    Celem szkolenia jest nabycie umiejętności wykorzystywania narzędzi coachingowych w zarządzaniu, podniesienie kwalifikacji sprzyjających budowaniu konstruktywnych i stabilnych relacji ze współpracownikami a także usprawnienie pracy zespołowej.

    Każdy z uczestników będzie miał szansę na wypracowanie własnego podejścia do coachingu i rozwój własnego stylu w coachingu. Problematyka warsztatu koncentruje się na modelu coachingu opartego o umiejętność budowy odpowiedniej relacji z podopiecznym. Wymaga to diagnozy potencjału rozwojowego pracownika, udzielania mu efektywnej informacji zwrotnej oraz wzmacniania pozytywnych zachowań poprzez odwoływanie się do naturalnych zasobów pracownika.

    Cele pośrednie:

    • Rozwijanie elastycznej i otwartej komunikacji

    • Rozwijające refleksje osobiste

    • Podniesienie samooceny, wzmocnienie pewności siebie

    • Lepsze rozumienie siebie i innych oraz budowanie dobrych relacji z podwładnymi

    • Poszerzenie wiedzy i umiejętności pozwalających na wdrażanie w firmie zasad coachingu,

    • Poprawa zdolności komunikowania się w trudnych sytuacjach,

    • Postrzeganie własnych możliwości i szans z nowego punktu widzenia

    • Umiejętność skutecznego wspierania podwładnych w podejmowaniu i realizacji wyzwań

  • Dzień dobry - Wprowadzenie i prezentacja celów szkolenia
    - Krótka prezentacja programu
    - Oczekiwania uczestników
    - Ćwiczenie integracyjne
    Czym jest coaching menedżerski
    - Odróżnienie coachingu od podobnych rodzajów działalności
    - Kiedy warto skorzystać z coachingu?
    - Korzyści wynikające z coachingu dla firmy i dla osoby coachowanej
    - Podstawowe zasady i typy coachingu
    Czym to się je? Metodyka stosowania coachingu w zarządzaniu
    - Motywowanie i wspieranie podwładnych
    - Stosowanie perspektywy systemowej
    - Style zarządzania sytuacyjnego – coaching
    - Odwaga i wrażliwość coacha
    Solidne podstawy, czyli założenia coachingu
    - Zadania coacha – menedżera
    - Zasady etyczne coacha
    - Podstawowe kompetencje coacha
    - Metody pracy coacha
    Od A do Z - proces coachingu
    - Zasady pracy z celami
    - Potrzeby i aspiracje podwładnych – klientów
    - Motywacja z perspektywy pracownika i szefa
    - Bariery przeszkadzające w procesie coachingu
    Rozmowa coachingowa
    - Poziomy słuchania
    - Zadawanie pytań
    - Udzielanie informacji zwrotnych
    - Cele, wartości i przekonania – piramida Dilt’sa
    - Jak budować zaufanie w relacji coachingowej?
    Skrzyneczka z narzędziami, czyli metody coachingowe
    - Zawieranie kontraktu
    - Określanie i wyznaczanie wymiernego celu
    - Określanie pożądanych rezultatów
    - Praca z ograniczającymi przekonaniami
    - Identyfikowanie zasobów – silne strony, umiejętności
    - Wyzwania coacha: opór, granice
    - Świętowanie osiągnięć
    o Model GROW
    o Model ICC
    Podsumowanie coachingu
    - Informacja zwrotna od coacha - szefa dla klienta - pracownika
    - Informacja zwrotna od klienta - pracownika dla coacha - szefa
    Co potem? Proces zmiany osobistej
    - Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia
    - Wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce
    - Praktyczna możliwość wdrożenia coachingu do pracy menedżerskiej
    - Plan zmiany osobistej

  • Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi intelekt i emocje, takimi jak: ćwiczenia indywidualne, zespołowe i grupowe, modelowanie, symulacja sytuacji zadaniowej, scenki, mini-wykład, interaktywne prezentacje, dyskusje.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Szkolenia o podobnej tematyce