16 Godzin, 2 Dni

COACHING - JAK POSTĘPOWAĆ WŁAŚCIWIE?

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Przygotowanie kierowników do efektywnego pełnienia funkcji związanych z dokształcaniem i kierowaniem rozwojem bezpośrednio podlegających im pracowników. Wykorzystane zostaną techniki coachingu - dwustronnego procesu rozwijania umiejętności pracownika poprzez regularną ocenę, trening praktyczny i udzielanie sprzężenia zwrotnego oraz elementy mentoringu - opieki nad pracownikiem rozumianej w kategoriach wsparcia psychicznego, doradztwa i oddziaływania autorytetem.

    Cel ten zostanie zrealizowany poprzez:

    • zapoznanie uczestników z podstawami psychologii procesów uczenia się i utrwalania pożądanych postaw;

    • wykształcenie praktycznych umiejętności przekazywania wiedzy, korygowania błędów i dokonywania rzetelnej oceny;

    • trening stosowania skutecznych technik wpływania na postawy i zachowania innych.

  • 1.Wprowadzenie: funkcje menedżera związane z rozwojem pracowników:
    •Nauczać i doskonalić: kierownik w roli coacha;
    •Wspierać i być autorytetem: kierownik w roli mentora.
    2. Procesy uczenia się
    • Zróżnicowane sposoby przyswajania wiedzy - "Test 4 Style Uczenia się" i jego analiza;
    • Cykl uczenia się
    • Bariery ograniczające skuteczność uczenia
    • Szczególna rola uczenia się przez doświadczenie
    3. Style coachingu i model sytuacyjny Herseya
    4. Coaching i mentoring jako szczególne formy komunikacji interpersonalnej
    •"Instruktaż" - wprowadzające ćwiczenie komunikacyjne;
    • Zasady komunikacji z pracownikami - od komunikacji jednostronnej do dwutorowego procesu wymiany informacji;
    • Bariery w komunikacji z pracownikami
    5. Psychologiczne podstawy coachingu i mentoringu
    • mechanizmy wpływu społecznego i proces zmiany postaw;
    • implikacje teorii dysonansu poznawczego;
    • budowanie "związków mentoringowych" jako relacji psychologicznych.
    6. Sprzężenie zwrotne (feedback) jako podstawa realizacji funkcji coacha.
    7. Sposoby motywowania pracowników - podejście indywidualne;
    • właściwe stosowanie nagród i kar;
    • zaangażowanie w cele i wzmacnianie samodzielności [empowerment];
    Case study: "Jak umotywować Bena Konopkę?"
    8. Realizacja programu coachingu.
    • Analiza potrzeb pracownika
    • Ustalanie racjonalnych celów (kryteria SMART)
    • Plan Rozwoju jako "umowa" z pracownikiem
    • Monitorowanie uczenia poprzez doświadczenie;
    • Regularna ocena jako element sprzężenia zwrotnego
    9. Sytuacje trudne w pracy coacha i mentora
    • Różnice zdań i postępowanie w sytuacji konfliktu
    • Postawa asertywna a rola coacha
    • Zasady udzielania krytyki - elementy rozmowy dyscyplinującej
    10. Elementy mentoringu jako perspektywicznych relacji z pracownikiem.
    • Budowanie autorytetu osobistego;
    •3 role mentora jako opiekuna;
    • Wspieranie samorozwoju.
    11. Psychologiczne źródła potencjalnych porażek coacha i mentora
    • Niewłaściwa percepcja ludzi: nieuprawniona atrybucja cech i stereotypy
    • Niewłaściwa percepcja sytuacji: nierealistyczne oczekiwania
    • Jednostronna komunikacja o inwazyjnym charakterze.
    12. Podsumowanie: osobisty plan działania jako coacha.

  • Zaświadczenie Ukończenia Kursu

  • Warsztaty. Każdemu elementowi realizacji programu coachingu przyporządkowano ćwiczenie, które umożliwi uczestnikomi praktyczne zastosowanie tych technik w kontekście realiów swojego stanowiska.

  • menedżerowie, pracownicy odpowiedzialni za rozwój personelu.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

dr Andrzej Szóstak.

Szkolenia o podobnej tematyce