15 Godzin, 2 Dni

CERTYFIKOWANY ASYSTENT ZARZĄDU I RADY NADZORCZEJ

więcej terminów () mniej terminów
  • Podczas szkolenia dowiesz się:



    Jak stosować i interpretować najnowsze regulacje prawne dla spółek?

    Jak funkcjonuje zarząd, rada i nadzorcza?

    Jaka jest odpowiedzialność zarządu za prawidłowe funkcjonowanie spółki?

    Jak jest odpowiedzialność pracowników wobec pracodawcy?

    Jak wprowadzać aktualizacje do wpisu w KRS?

    Jak przygotować wniosek i prowadzić korespondencję z KRS?

    Jak prawidłowo tworzyć pisma pisma firmowe?

    Jak prowadzić korespondencję według profesjonalnych standardów biznesowych?

    Jak prowadzić obsługę dokumentacji spółki?

    Jak stosować najnowsze regulacje ustawy o ochronie danych osobowych?

    Jak stosować przepisy i usprawnienia w podpisywaniu dokumentów i stosowaniu pełnomocnictw?

    Jak wykorzystywać procedury i dobre praktyki usprawniające obieg dokumentów?

    Jak prawidłowo przechowywać i archiwizować dokumenty spółki?



  • DZIEŃ I – 23 marca 2015r.
    09.00-09.30 rejestracja uczestników
    09.30-rozpoczęcie zajęć

    09.30-12.45 REGULACJE PRAWNE OBOWIĄZUJĄCE SPÓŁKI, ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANÓW SPÓŁEK

    Ekspert: dr Andrzej Jakubiec, ekspert prawa gospodarczego, Kancelaria Janeta Jakubiec Węgierski

    KLUCZOWE REGULACJE PRAWNE W PRAWIDŁOWYM FUNKCJONOWANIU FIRMY

    KSH, jako wyznacznik prawidłowego prowadzenia spraw spółki, najnowsze przepisy
    Kodeks Cywilny w praktyce kontraktowania spółki – istotne zapisy
    Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
    Wytyczne regulacji antymonopolowych
    Obowiązki informacyjne spółek – przepisy obligatoryjne, skutki uchybień


    STRUKTURA ORGANIZACYJNA I PRAWNA SPÓŁKI ORAZ UPRAWNIEŃ ORGANÓW SPÓŁKI

    Formy prawne spółek, a sposoby organizacji zarządu i nadzoru
    Powoływanie i kadencja zarządu
    Zadania realizowane przez zarządu i radę nadzorczą
    W jaki sposób powoływany jest zarząd?
    Reprezentacja spółki z uwzględnieniem funkcji pełnomocnika/prokurenta
    Rola i możliwe działania rady nadzorczej

    ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZARZĄDU

    Odpowiedzialność w spółce – Kto za co odpowiada w spółce?
    Odpowiedzialność „wewnętrzna” i „zewnętrzna”
    Odpowiedzialność za szkodę na rzecz spółki
    Odpowiedzialność za wytwarzaną dokumentację
    Odpowiedzialność za działania sprzeczne z umową/statutem spółki
    Odpowiedzialność za zobowiązania spółki
    Case study: Skutki naruszenia odpowiedzialności w spółce

    ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRACOWNIKÓW

    Kluczowe ustalenia regulaminów pracowniczych
    Odpowiedzialność finansowa pracownika
    Niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie poleceń/zadań
    Odpowiedzialność za mienie powierzone
    Case study: błędy pracowników – umyślne i nieumyślne działanie pracownika

    13.30-17.00 WNIOSEK DO KRS, AKTUALIZACJA DANYCH SPÓŁKI, KOMUNIKACJA Z KRS

    Ekspert: Małgorzata Wozba, praktyk w zakresie obsługi kancelaryjnej, dokumentacyjnej i organizacyjnej Zarządów

    PRZEPISY OBOWIĄZUJĄCE PRZY ZGŁASZANIU DANYCH SPÓŁKI DO KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO - JAK SKUTECZNIE ZAŁATWIĆ SPRAWĘ W KRS-IE?

    W jaki sposób spełniać wymogi dotyczące aktualizacji danych spółki w KRS-ie? - analiza i interpretacja przepisów regulujących funkcjonowanie rejestru: KSH, Ustawa o KRS, Ustawa o rachunkowości
    Obowiązki rejestracyjne spółek kapitałowych
    Baza dokumentów dostępnych w aktach spółki prowadzonych przez KRS : m.in. wzory podpisów, adresy członków organów, historia zmian umów spółek i statutów, dokumenty korporacyjne będące podstawą wpisu, listy wspólników i akcjonariuszy, sprawozdanie finansowe oraz z działalności Zarządu
    Odpis elektroniczny i papierowy; odpis elektroniczny w codziennej pracy;
    odpis pełny – w jakich sytuacjach jest niezbędny?
    Warsztaty: analiza wybranych odpisów z KRS (odpis aktualny/pełny, porównanie odpisów spółki z o.o. i akcyjnej)

    AKTUALIZACJA DANYCH W KRAJOWYM REJESTRZE SĄDOWYM

    Dane podlegające obowiązkowi aktualizacji
    Konsekwencje uchybień
    Przebieg postępowania aktualizującego w KRS
    Postępowanie w przypadku popełnienia błędu – analiza wybranych przykładów
    Pismo wyjaśniające do KRS oraz sprostowania wpisów

    SPORZĄDZANIE WNIOSKU DO KRS ORAZ KOMPLETOWANIE DOKUMENTACJI UZUPEŁNIAJĄCEJ

    Zasady przygotowania wniosków: wypełnianie formularzy, instrukcje zawarte na wnioskach
    Kompletowanie dokumentów do wniosku: rodzaje dokumentów towarzyszących w postępowaniu aktualizującym, przygotowanie załączników
    Akty prawne opisujące wymogi formalne załączników do wniosku

    WARSZTAT PRZYGOTOWANIA WNIOSKU DO KRS – PRACA NA DOKUMENTACH

    Case study: zgłoszenie zmiany we władzach spółki z o.o. i spółki akcyjnej (Zarząd/Rada Nadzorcza/prokurenci)
    Case study: zgłoszenie zmiany adresu
    Case study: Zgłoszenie zmiany w strukturze właścicielskiej spółki (wspólnicy), porównanie ze spółką akcyjną

    17.00 zakończenie I dnia szkolenia

    DZIEŃ II – 24 marca 2015r.
    08.30-09.00 rejestracja uczestników
    09.00- rozpoczęcie zajęć

    09.00-11.00 KORESPONDENCJA I PISMA FIRMOWE

    Ekspert: Leszek Kazimierski, Ekspert ds. komunikacji, savoir-vivre w biznesie

    PROWADZENIE KORESPONDENCJI BIZNESOWEJ – TRADYCYJNEJ I ELEKTRONICZNEJ

    Standardy komunikacji biznesowej – savoir-vivre w korespondencji biznesowej z klientami, kontrahentami
    Prawidłowe redagowanie zawartości wiadomości

    TWORZENIE PISM FIRMOWYCH

    Pisma urzędowe, a pisma biznesowe – analiza treści
    Prawidłowy język i styl pism
    Forma pisma i zasady kompozycji treści
    Case study: analiza wybranych pism firmowych

    11.15-16.0O OBSŁUGA DOKUMENTACJI ORGANÓW SPÓLKI, NOWE REGULACJE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH, OBIEG DOKUMENTÓW ORAZ ICH PRZECHOWYWANIE

    Ekspert: Romana Pietruk, ekspert w zakresie prawa gospodarczego, postępowania administracyjnego, bezpieczeństwa umów i danych

    OBSŁUGA DOKUMENTACJI ORGANÓW SPÓŁKI

    Zróżnicowanie dokumentacji pojawiające się w biurze obsługi organów oraz jej interpretacja
    Wymogi prawne dokumentacji, a jej ważność. Dokumenty z rejestrów elektronicznych (m.in. CEIDG, KRS, EKW, itd.)
    Problem antydatowania dokumentów
    Odpowiedzialność cywilna, karna i pracownicza w odniesieniu do poszczególnych typów dokumentów oraz ich treści.
    Wniosek o wydanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów (US, ZUS)
    Czy organ może odmówić przyjęcia pism lub pisma niekompletnego?
    Potwierdzenie przyjęcia wniosku.
    Jakich dokumentów mogą żądać organy od spółek?
    Kontrola działalności gospodarczej przedsiębiorcy
    Książka kontroli – co zawiera i jak powinna być prowadzona
    Maksymalny czas trwania kontroli wszystkich u przedsiębiorcy
    Dokumenty papierowe, a e-dokumenty
    Case study: analiza wybranych dokumentów - wnioski pokontrolne, upoważnienia

    NOWE PRZEPISY W ZAKRESIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

    Nowe wymogi w zakresie Administratora Bezpieczeństwa Informacji
    Nowe zasady rejestracji zbiorów
    Dodatkowa obowiązkowa dokumentacja w firmie (sprawozdanie, rejestr zbiorów)

    PODPISYWANIE DOKUMENTÓW A KOMPETENCJE PRACOWNIKÓW SPÓŁEK

    Podpisywanie dokumentów, poświadczanie dokumentów, pełnomocnictwa do podpisywania dokumentów, art. 97 kc - osoba czynna w lokalu
    Reprezentacja spółki, a powoływanie pełnomocników handlowych?
    Udzielanie pełnomocnictw, czas ich trwania, skutki wygaśnięcia
    Regulamin pełnomocnictw
    Case study: Rodzaje pełnomocnictw w spółkach kapitałowych
    Case study: Odpowiedzialność pełnomocników, a przekroczenie uprawnień


    PROCEDURY I PRAKTYKI USRAWNIAJĄCE KOORDYNACJĘ OBIEGU DOKUMENTÓW W FORMIE PAPIEROWEJ I ELEKTRONICZNEJ W BIURZE OBSŁUGI ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ

    Przyjmowanie dokumentów przychodzących z zewnątrz - czy wszystkie listy można otwierać? co robić z dokumentacją imienną? jakie są skutki odmowy przyjęcia pisma?
    Rejestracja i obieg dokumentów w formie elektronicznej - czego nie można skanować?
    Przekazywanie dokumentów pracownikom firmy
    Rejestrowanie dokumentów oraz ich ewidencja
    Case study: Błędy na tle obiegu dokumentacji, analiza dobrych rozwiązań

    PROCEDURY PRZECHOWYWANIA I ARCHIWIZOWANIA DOKUMENTÓW

    Okres przechowywania dokumentacji spółki
    Ważność dokumentów spółki do celów dowodowych
    Kiedy dokumenty trafiają do archiwum i jakie są procedury?
    Niszczenie przedawnionych dokumentów, a działanie na szkodę spółki
    Case study: przechowywanie i archiwizowanie– skuteczne metody i standardy

    16.00 zakończenie szkolenia

    *Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów konferencji, kursów i seminariów zawartych w ofercie Langas Group w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora zabronione.

  • tak

  • Szkolenie ma formę warsztatów, podczas których omówione zostaną kluczowe zapisy prawne, regulacje wewnętrzne wpływające na praktykę funkcjonowania spółek.

  • Asystentów Zarządu

    Asystentów Prezesów, Asystentów Biura Zarządu

    Specjalistów ds. obsługi władz spółki

    Specjalistów ds. organizacyjnych

Romana Pietruk









Ekspert w zakresie prawa gospodarczego, postępowania administracyjnego, umów w obrocie gospodarczym, ochrony danych osobowych, windykacji i zabezpieczenia należności.

Wspólnik kancelarii prawnej; Prowadziła szkolenia dla sektora bankowego i instytucji finansowych, przedsiębiorców oraz administracji publicznej.

Trener z zakresu m.in. Systemu NKW; Prowadziła zajęcia dla kadry Wydziałów Ksiąg Wieczystych; sędziów, referendarzy, sekretarzy sądowych, pracowników administracji i informatyków; pracowników Ośrodków Migracyjnych; Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.







LESZEK Leopold Baron von Biberstein Kazimierski







Organizator oraz uczestnik wielu imprez i spotkań na najwyższym szczeblu, krajowych i zagranicznych, z udziałem najwyższych władz (prezydenci państw, ministrowie, marszałkowie parlamentów, ambasadorowie), animator międzynarodowej wymiany członków organizacji zrzeszających liderów (Polska, Niemcy, Francja, Rosja, Ukraina, Litwa).

Dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Kijowie (przedstawicielstwo Polskiej Organizacji Turystycznej).

Przewodniczył polskiej delegacji na światowej konferencji w Moskwie pt. „Młodzi liderzy nowego tysiąclecia”. Autor fachowych publikacji w gazetach i czasopismach branżowych oraz ekspert zapraszany do udziału w programach radiowych i telewizyjnych (TVP-2, TVN, TVN Style).







Małgorzata Wożba



Trener, wieloletni praktyk w zakresie obsługi najwyższych organów spółek akcyjnych.

Przez siedem lat wspierała zarządy spółek na stanowisku Asystenta Zarządu, a następnie pełniąc funkcję Dyrektora Biura Zarządu, a potem Dyrektora Finansowego.

Obecnie niezależny ekspert i doradca firm w zakresie obsługi administracyjnej, korporacyjnej i prawnej. Specjalizuje się w bieżącej obsłudze prawno-organizacyjnej spółek, projektowaniu i wdrażaniu procedur, przygotowaniu i zarządzaniu dokumentacją korporacyjną, wsparciem w prowadzeniu kancelarii przedsiębiorstwa.



dr Andrzej Jakubiec









Ekspert prawa gospodarczego, Kancelarii Adwokackiej Derdzikowski, Szczepaniak, Jakubiec

Adwokat w Kancelarii Janeta Jakubiec Węgierski Pracownik Katedry Prawa Gospodarczego i Handlowego na Wydziale Prawa i Administracji UŁ. Specjalizuję się w prawie gospodarczym. Zajmuje się obsługą przedsiębiorców z sektora budowlanego, produkcyjnego i inwestycyjnego. Posiada doświadczenie w sprawach z zakresu zamówień publicznych, ochrony konkurencji oraz postępowań związanych z funkcjonowaniem spółek handlowych.

Specjalizuje się również w inwestycjach typu join ventures oraz w prowadzeniu zabezpieczonych emisji obligacji. Przygotowuje się do obrony rozprawy doktorskiej na temat „Opcja, jako instrument finansowy rynku kapitałowego. Analiza cywilnoprawna.” Publikuje m. in. w Przeglądzie Praw Handlowego i Gazecie Prawnej. Jest wykładowcą na Mini MBA UŁ. W 2009 roku odbył kurs I Cykl Prawa Porównawczego – Faculte Internationale de Droit Comparé na Uniwersytecie Roberta Schumana – Strasbourg III.

Szkolenia o podobnej tematyce