0 Godzin, 2 Dni

Budowania zespołu z elementami zarządzania zmianą

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • rozwijanie umiejętności prognozowania działania i jego następstw

    w perspektywie czasowej pracy w grupach społecznych i niespołecznych,

    » przygotowanie do wykonywania zadań w grupie oraz kształcenie umiejętności interpersonalnych przynależnych wymianie transakcyjnej w organizacji Poczta Polska,

    » wykształcenie umiejętności samokontroli i decentracji interpersonalnej

    (tu: oceny sytuacji z perspektywy osób w niej uczestniczących)

    w wysoko konfliktogennej sytuacji wprowadzania zmiany,

    » rozwijanie kompetencji z zakresu empatii normatywnej w procesie wprowadzania

    zmian organizacyjnych,

    » uformowanie czynności nawykowych niezbędnych do sprawnego

    i konstruktywnego wykonywania pracy w grupach w warunkach zmiany.

  • 1. Informowanie o zmianie - rola lidera (np. kierownika zespołu) przy wprowadzaniu
    zmiany:
    » Reguły komunikowania perswazyjnego.
    » Facylitacja vs próżniactwo społeczne.
    » Błędy w komunikowaniu (tzw. błędy empatii i błędy spostrzegania społecznego).
    » Modele prowadzenia rozmów i sposoby prezentacji.
    » Strategia przygotowywania spotkań grupowych.
    2. Budowanie zespołów społecznych i niespołecznych:
    » Percepcja, empatia, decentracja i predykcje społeczne.
    » Klasyfikacja uczestników grup (tu: typy umysłów wg Cz. Nosala).
    3. Opór wobec zmian.
    » Źródła oporu grupowego.
    » Manipulowanie oporem.
    » Przeciwdziałanie i przezwyciężanie oporu wobec zmian.
    4. Zmiana jako sytuacja konfliktogenna.
    » Klasyfikacja pracowników ze względu na sposób przyswajania zmian.
    » Fazy wprowadzania zmian.
    » Stres a oczekiwanie zmiany (tu: rola dezinformacji jako zmiennej destabilizującej proces
    wprowadzania zmian).
    » Metody rozwiązywania konfliktów interpersonalnych wynikających
    z indywidualnego i zbiorowego oporu wobec zmian.
    5. Doskonalenie organizacji - wstęp do budowania stabilnej polityki informacyjnej firmy.
    » Zarządzanie procesem internalizacji zmian w organizacji.
    » Modelowanie i kontrolowanie scenariuszy zmian.

  • 1. Informowanie o zmianie - rola lidera (np. kierownika zespołu) przy wprowadzaniu

    zmiany:

    » Reguły komunikowania perswazyjnego.

    » Facylitacja vs próżniactwo społeczne.

    » Błędy w komunikowaniu (tzw. błędy empatii i błędy spostrzegania społecznego).

    » Modele prowadzenia rozmów i sposoby prezentacji.

    » Strategia przygotowywania spotkań grupowych.

    2. Budowanie zespołów społecznych i niespołecznych:

    » Percepcja, empatia, decentracja i predykcje społeczne.

    » Klasyfikacja uczestników grup (tu: typy umysłów wg Cz. Nosala).

    3. Opór wobec zmian.

    » Źródła oporu grupowego.

    » Manipulowanie oporem.

    » Przeciwdziałanie i przezwyciężanie oporu wobec zmian.

    4. Zmiana jako sytuacja konfliktogenna.

    » Klasyfikacja pracowników ze względu na sposób przyswajania zmian.

    » Fazy wprowadzania zmian.

    » Stres a oczekiwanie zmiany (tu: rola dezinformacji jako zmiennej destabilizującej proces

    wprowadzania zmian).

    » Metody rozwiązywania konfliktów interpersonalnych wynikających

    z indywidualnego i zbiorowego oporu wobec zmian.

    5. Doskonalenie organizacji - wstęp do budowania stabilnej polityki informacyjnej firmy.

    » Zarządzanie procesem internalizacji zmian w organizacji.

    » Modelowanie i kontrolowanie scenariuszy zmian.



    interaktywny wykład, studium przypadków, symulacje, indywidualne metody testowe,

    ćwiczenia w grupach.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Szkolenia o podobnej tematyce