8 Godzin, 8 Dni

grupa max. 12

Bezpieczeństwo przetwarzania danych w jednostce - aspekt prawny

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Szkolenie przeznaczone dla pracowników administracji publicznej, firma prywatnych, stowarzyszeń, fundacji oraz osób fizycznych, którzy zajmują się przetwarzaniem danych w tym danych osobowych oraz informacji niejawnych.
    Korzyści ze szkolenia:

    Ugruntowanie wiedzy posiadanej oraz zdobycie nowej w obszarze związanym z ochroną informacji w jednostce oraz przetwarzaniem danych osobowych w aspekcie prawnym.
    Umiejętności, jakie nabędą uczestnicy:

    Umiejętność samodzielnego opracowywania polityki bezpieczeństwa, prowadzenia audytu wewnątrz jednostki w zakresie przetwarzania danych osobowych i informacji niejawnych. Uczestnicy szkolenia nabiorą również wiedzy pozwalającej na prowadzenie szkolenia pracowników wewnątrz ich jednostek.

  • 1. Pojęcie danych w rozumieniu przepisów prawa.
    2. Czym jest informacja?
    3. Jakie dane w jednostce należy chronić?
    4. Ochrona danych osobowych w jednostce – podstawy prawne.
    5. Czym jest polityka bezpieczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych?
    6. Miejsce ABI i ASI w ochronie danych osobowych.
    7. Odpowiedzialność karna za naruszenie zasad ochrony danych osobowych.
    8. Dane osobowe, a prywatność osoby fizycznej – różnice.
    9. Informacja publiczna prawo obywatela i obowiązek organu – podstawa funkcjonowania.
    10. Zasady udzielania informacji publicznej:
    - tryb,
    - terminy,
    - wyłączenia.
    11. Informacja przetworzona, a interes publiczny.
    12. Informacja publiczna, a BIP.

  • Analiza orzecznictwa
    Analiza przypadku (Case Study)
    Dyskusja
    Pytania i odpowiedzi
    Rozwiązywanie kazusów
    Wykład z prezentacją

  • Szkolenie przeznaczone dla pracowników administracji publicznej, firma prywatnych, stowarzyszeń, fundacji oraz osób fizycznych, którzy zajmują się przetwarzaniem danych w tym danych osobowych oraz informacji niejawnych.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Marcin Sobota - Z wykształcenia prawnik od ponad czterech lat związany z samorządem terytorialnym. Podczas swojej pracy zawodowej oraz odbywania stażów zdobył wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie prawa cywilnego, administracyjnego, postępowania administracyjnego.
W pracy w samorządzie zajmuje się pozyskiwaniem środków zewnętrznych na inwestycje prowadzone przez gminę.
Specjalizuje się w gospodarce nieruchomościami, prawie prasowym oraz ochronie danych osobowych. Od kilku lat prowadzi szkolenia z zakresu swojej specjalizacji.
Jego szkolenia są zawsze przygotowane w sposób rzetelny i konkretny, a wiedzę przekazuje w dostępny i fachowy sposób.
Do tej pory prowadził szkolenia zarówno dla pracowników samorządowych jak i pracowników firm prywatnych. W pracy zawodowej na co dzień ma styczność z procedurą administracyjną, gospodarką nieruchomościami i prawem cywilnym. Zajmuje się min. przygotowywaniem projektów uchwał Rady Miasta oraz analizą możliwości pozyskiwania nieruchomości w zakresie najmu lub dzierżawy na rzecz Jednostki Samorządu Terytorialnego.

Szkolenia o podobnej tematyce