16 Godzin, 2 Dni

Asertywność Menedżera

więcej terminów () mniej terminów
  • CELE SZKOLENIA



    - Zapoznanie uczestników z koncepcją postawy asertywnej opartej na godności, partnerstwie i uczciwości – korzystnie wpływającej na własny potencjał w budowaniu konstruktywnych relacji interpersonalnych



    - Dostarczenie uczestnikom możliwości doświadczenia asertywności jako skutecznej metody zwiększającej pewność siebie i obniżającej napięcie w kontaktach z innymi



    - Trening zastosowania narzędzi asertywnych umożliwiających obronę przed presją i zachowaniami inwazyjnymi, oraz zwiększających zakres konstruktywnego oddziaływania na innych i bycie ekspansywnym w sposób nieagresywny i bez używania manipulacji



    - Rozwijanie umiejętności partnerskiej perswazji („gentle persuasion”) w kontaktach zawodowych i osobistych



    - Pogłębienie wiedzy dotyczącej własnych celów, oczekiwań, potrzeb i intencji w kontaktach z otoczeniem i ich wpływu na skuteczne porozumiewanie się

  • TEMATYKA SZKOLENIA:

    1. Postawa asertywna
    - Monolog wewnętrzny i asertywne prawa

    - Motywowanie samego siebie

    - Umiejętność podejmowania decyzji

    - Dojrzałość i autorstwo własnych działań

    2. Asertywna komunikacja

    - Słuchanie reaktywne (parafraza, klaryfikacja, pytania otwarte)

    - Komunikaty typu TY i JA

    - Ćwiczenie komunikacji typu JA

    - 4 sfery świadomości

    - Konstrukcja informacji zwrotnej

    3. Asertywna obrona i stawianie granic

    - Odmawianie

    - Wyrażanie i obrona własnych poglądów

    - Reagowanie na nieuzasadnione uwagi krytyczne

    - Reagowanie na uzasadnione uwagi krytyczne

    - Obrona przed agresja, atakiem werbalnym (4 etapowa procedura obronna, koncentracja na formie, technika ostatniej szansy)

    - Obrona przed presją, manipulacją werbalną, ingerencją (klaryfikacja komunikatu, rozmowy na metapoziomie)

    4. Asertywna prezentacja rozwiązań i wywieranie wpływu

    - Sposoby argumentacji.

    - Skuteczne eksponowanie mocnych stron

    - Konfrontowanie opinii

    - Wyrażanie oczekiwań

    - Słuchanie reaktywne i sposoby zadawania pytań

    - Techniki przyspieszania decyzji partnera

    - Wpływ dostarczania wzmocnień pozytywnych

    5. Asertywna ekspansja

    - Konstruktywne wyrażanie złości - kontakt z własną energią

    - Wyrażanie próśb i oczekiwań

    - Wydawanie poleceń

    - Udzielanie krytyki konstruktywnej - nastawienie na rozwiązanie problemu

    - Umiejętność egzekwowania poleceń

    - Siła pochwały asertywnej w motywowaniu innych i wywieraniu wpływu interpersonalnego

    - Autoprezentacja - podstawa wszelkich prezentacji

    - Reagowanie na oceny pozytywne (sposoby przyjmowania komplementów)

    6. Planowanie zmian

    - identyfikacja obszarów rozwojowych

    - konstruowanie planów i kierunków zmian

  • Tak

  • Metody aktywne pracy z grupą.

Magister psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Jako trener działa od 1978 r. Od 1994 roku licencjonowany trener i superwizor treningu grupowego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jest ekspertem w dziedzinie komunikacji interpersonalnej, asertywności oraz stresu pracowniczego.



Wraz z Marią Król-Fijewską opracował koncepcję „spowalniania czasu”- szkoleniowej pracy psychoedukacyjnej ze stresem.



Jest autorem wielu programów szkoleniowych, konsultantem kilku firm. Zajmuje się również edukacją i superwizją trenerów i zespołów trenerskich.

Napisał kilka poradników psychologicznych, również dla środowisk menedżerskich. Wykłada i prowadzi zajęcia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.



Prowadzila szkolenia między innymi dla: IKEA, SAGE, UPS, Polfarma, Jelfa, Mars, DB Schenker, BRE Bank S.A., Ochnik, itp.



Szkolenia o podobnej tematyce