14 Godzin, 2 Dni

Asertywność jako metoda na zwiększenie efektywności własnej oraz skuteczności w relacjach z klientami

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej na temat asertywności oraz – przede wszystkim – ćwiczenie zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych i życiowych. Uczestnicy po szkoleniu będą umieli odróżnić zachowania asertywne od uległych i agresywnych, a zatem właściwie na nie reagować. Będą umieli wzmacniać poczucie własnej wartości i zachowywać się asertywnie: odmawiać bez poczucia winy, reagować na krytykę, wyrażać swoje zdanie, rozmawiać z agresywnym klientem. Cele:

    Uświadomienie uczestnikom wiedzy na temat zachowań interpersonalnych

    Pokazanie uczestnikom korzyści z zachowań asertywnych

    Przekazanie narzędzi do samodzielnego znajdowania zasobnych stanów emocjonalnych

    Pokazanie technik wyrażania uczuć, życzeń i opinii

    Kształtowanie u uczestników zachowań asertywnych

    Wypracowanie praktycznych umiejętności reagowania na agresję, krytykę

    Motywacja do pracy zawodowej

    Zdobycie umiejętności skutecznego osiągania celów

    Znajomość i obrona własnych praw

    Nauczenie pracowników różnic pomiędzy uległością, asertywnością i agresją

  • Asertywność – czym jest, a czym nie jest?
    Idea i zasady zachowania asertywnego
    Osobowość a asertywność – cechy człowieka asertywnego
    Odróżnienie asertywności od zachowań agresywnych, depresyjnych lub uległych
    Inteligencja emocjonalna i inteligencja społeczna a asertywność
    Czy każdy może być asertywny?

    Mapa asertywności, moje prawa i ich obrona
    Mapa asertywności – kwestionariusz diagnozujący obszary, w jakich obszarach uczestnik przyjmuje postawę asertywną, a w jakich nie
    Lista moich praw – co oznaczają one w rzeczywistości
    Obrona moich praw w sytuacjach społecznych i osobistych

    Asertywność a myślenie o sobie
    Praca nad poczuciem własnej wartości uczestników – analiza mocnych stron
    Czym jest monolog wewnętrzny i jak nad nim pracować, by myśleć asertywnie
    Ćwiczenia z komunikacji werbalnej i niewerbalnej w mówieniu o sobie – asertywna autoprezentacja
    Budowanie pozytywnego wizerunku siebie w oparciu o własne zasoby

    Model postawy asertywnej
    Świadomość siebie a zwierciadło społeczne
    Co utrudnia mi bycie asertywnym?
    Pojęcie granic osobistych – wyznaczanie własnych granic, respektowanie granic innych ludzi

    Techniki komunikacyjne w asertywności
    Asertywność a komunikacja
    Złote zasady asertywnej komunikacji
    Opis faktów zewnętrznych i wewnętrznych kontra ocenianie
    Umiejętność słuchania
    Mimika, gestykulacja, język ciała

    Ćwiczenia ważniejszych sytuacji wymagających komunikacji asertywnej
    Asertywna pochwała
    Wyrażanie własnych opinii i przekonań
    Asertywne wyrażanie próśb i oczekiwań
    Asertywna odmowa
    Asertywna krytyka
    Reagowanie na krytykę i atak
    Wyrażanie gniewu i złości
    Obrona własnych granic
    Asertywne łagodzenie sytuacji konfliktowych

    Użyteczne techniki do stosowania w trudnych sytuacjach
    zdarta płyta
    słoń
    jujitsu
    asertywna kanapka
    asertywne odraczanie
    asertywne pytanie na pytanie

    Asertywność w organizacji
    Organizacyjne warunki dla asertywności
    Asertywne relacje ze współpracownikami
    Dlaczego asertywność jest potrzebna w zarządzaniu?
    Przywileje i obowiązki asertywnych menedżerów i pracowników
    Asertywne relacje z klientami miłymi i trudnymi

  • Adresaci szkolenia:

    Szkolenie skierowane jest do:

    pracowników i zespołów, których praca wiąże się ze stresem, presją czasu, dużą odpowiedzialnością

    pracowników działów kontaktujących się pracowników klientami

    pracowników posiadających problemy z asertywności, nieasertywnych

    pracowników nadmiernie uległych lub agresywnych

    przełożonych, zarządzających zespołem

    pracowników różnych działów współpracujących ze sobą

    osób dbających o zdrowie fizyczne i psychiczne

    osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji i umiejętności

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Ilona Rajchel

Posiadam kilkunastoletnie (od 2000r) doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla odbiorców indywidualnych i biznesowych, w tym trzyletnie w prowadzeniu szkoleń w projektach EFS. Przez 5 lat Członek Zarządu Spółki Akcyjnej – z uprawnieniami do podejmowania decyzji strategicznych, przez 5 lat Dyrektor Działu Szkoleń w Spółce Akcyjnej – zarządzający zespołem od kilkunastu do stu kilkudziesięciu osób. Od 2008 roku stała współpraca z firmą szkoleniową Effect Group. Moje kwalifikacje obejmują świadczenie usług doradczych, prowadzenie treningów, szkoleń oraz coachingu z zakresu zarządzania miękkimi zasobami własnymi oraz zespołami ludzkimi. Tematy obejmują szeroki aspekt doskonalenia umiejętności menedżerskich, komunikacji interpersonalnej w tym asertywności, prowadzenia wystąpień publicznych i zebrań, zarządzania czasem, konfliktem, kreatywnością, stresem, pozyskiwania i obsługi klientów (programy autorskie szkoleń i treningów menedżerskich z ww. obszarów).

Szkolenia o podobnej tematyce