16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 14

Asertywność i komunikacja w biznesie

więcej terminów () mniej terminów
  • Czego się nauczysz?
    • nauczysz się jak wyrażać własne zdanie i opinie w sposób dobitny, a jednocześnie nieagresywny,
    • poznasz zasady myślenia i mówienia o swoich zaletach,
    • nauczysz się konstruktywnie wyrażać emocje (wobec przełożonych i podwładnych, w pracy i życiu osobistym),
    • nabędziesz umiejętność przyjmowania krytyki i negatywnych ocen,
    • rozwiniesz umiejętność przyjmowania komplementów,
    • dowiesz się jak asertywnie odmawiać,
    • nauczysz się kończyć trudne rozmowy,
    • dowiesz się jak rozpoznać symptomy agresji, uległości i jakie są skutki takiego zachowania.
    • rozwiniesz swoją asertywność na gruncie biznesowym i osobistym.

  • 1. Asertywna komunikacja - czym jest a czym nie jest?
    2. Świadomość celu w komunikacji i realizacji zadań:
    • podnoszenie efektywności komunikacji w realizacji celu i wypracowanie standardu komunikacji: „obserwacja - analiza - planowanie - działanie",
    • przekaz informacji a wpływ na pracę współpracowników - ćwiczenie zespołowe.
    3. Rozpoznanie indywidualnego potencjału w zakresie asertywności.
    4. Budowanie postawy asertywnej:
    • świadomość praw osobistych i własnego kapitału,
    • mój asertywny monolog wewnętrzny,
    • postawa asertywna a wewnętrzny głos "dorosłego"-elementy analizy transakcyjnej,
    • siła osobista i komunikacja z samym sobą.
    5. Dialog konstruktywny:
    • słuchanie reaktywne,
    • cztery płaszczyzny wypowiedzi von Thuna,
    • budowanie konstruktywnej informacji zwrotnej, struktura FUKO - ćwiczenie: „alter ego".
    6. Komunikacja asertywna:
    • TAO asertywnej komunikacji - ćwiczenie „przekonaj mnie",
    • bariery w komunikacji,
    • skuteczne pytania i zasada lejka,
    • udzielanie informacji - ćwiczenie w oparciu o case study,
    • zjawisko filtrowania informacji - ćwiczenie „oczywista oczywistość".
    7. Konstruktywne zachowania asertywne - ćwiczenia w oparciu o case study:
    • asertywne odmawianie,
    • asertywne prośby i asertywne polecenia,
    • wyrażanie opinii i przekonań,
    • wyrażanie krytyki,
    • konfrontacja przekonań,
    • reakcja na krytykę wyrażoną wprost i „aluzyjną" - ćwiczenie "krytykant",
    • asertywne strategie w radzeniu sobie z oceną - ćwiczenie „transplantacja"
    • obrona własnych granic,
    • obrona przed atakiem werbalnym,
    • komunikacja niewerbalna wspierająca asertywną wypowiedź-ćwiczenie „2 pary".
    8. Asertywność fizyczna: punkt siły, stabilizacja, melodia głosu.
    9. Pewność siebie w kontaktach zawodowych: ćwiczenia w oparciu o "case study"
    • asertywność wobec autorytetów i przełożonych,
    • asertywność wobec podwładnych,
    • efektywna komunikacja ze współpracownikami - zasady wywierania pozytywnego wpływu na partnerów zawodowych.
    10. Wzmacnianie postawy asertywnej:
    • jak czuje się twój krytyk wewnętrzny?
    • ośmieszanie wewnętrznych głosów,
    • Time Line w pracy nad asertywnością,
    • symulacje mentalne,
    • dynamiczne zachowania statusowe,
    • projekt "wymyśl siebie od nowa"
    • jak wykorzystać mind mapping do wzmacniania asertywności?
    11. Zagraj w asertywność. Mechanizm gier w procesie zmiany osobistej:
    • wyzwanie czy gra?
    • jak grać ze sobą?
    • jak zaprojektować skuteczną grę dla siebie?
    • zasada postępu.
    12. Podsumowanie całości szkolenia:
    • przegląd zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia,
    • technika „most w przyszłość" - jak mogę wykorzystać nowe umiejętności w swojej codziennej pracy? - sesja informacji zwrotnych,
    • przekazanie zadań wdrożeniowych.

  • TAK

Szkolenia o podobnej tematyce