16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 14

Akademia Prezentacji: Storytelling, retoryka i wystąpienia publiczne -poziom II

więcej terminów () mniej terminów
  • Czego się nauczysz?
    - jak tworzyć angażujące i aktywizujące publiczność prezentacje,
    - jak docierać do różnego typu odbiorców, a szczególnie do negatywnie nastawionej części,
    - będziesz potrafił budować treści motywujące i unikać przekazów demotywujących,
    - jak wykluczać szumy komunikacyjne oraz być blisko odbiorcy, tj. kontrolować publiczność,
    - jak wykorzystać siłę storytellingu do udoskonalenia swoich prezentacji,
    - jak zaprezentować produkt, usługę, projekt lub pomysł za pomocą opowieści,
    - zwiększysz perswazyjność przekazu za pomocą storytellingu,
    - będziesz potrafił osiągać efekt inspiracji w prezentacjach,
    - poznasz i zastosujesz techniki improwizacji praktycznej - prezentowanie ad hoc, bez przygotowania.

  • 1. Prezentacje są nudne - dlatego ludzie na nich usypiają, a może być inaczej:
    • piramida G. Freytaga i struktura narracji,
    • niewidoczność w prezentacji - jak pomóc publiczności zobaczyć idee?
    • jak utworzyć autentyczną więź z prezentacją i audytorium?
    • to publiczność jest Twoim bohaterem - wtedy nie będą się nudzić:
    o Ty: mentor - Yoda
    o Oni: bohater - Luke Skywalker
    2. Bez ryzyka nie ma emocji - pobudzenie, jako silny motywator:
    • schemat Syda Fielda w budowaniu dramaturgii,
    • kontrast jako tok narracji:
    o kontrast emocjonalny,
    o kontrasty stylu prezentowania,
    o kontrast treści.
    3. Mini wykres prezentacji - jak szybko narysować swoją prezentację?
    • zastosowanie metody w prezentacji ad hoc.
    4. Trudno wpłynąć na kogoś, kogo się nie zna- budowanie dialogu z audytorium:
    • jak znaleźć rezonans z odbiorcami?
    • główny cel - odkryj na czym im zależy i jak to powiązać z Twoją ideą?
    • znajdź wspólny grunt - jak nawiązać autentyczny kontakt z audytorium?
    • kontrola publiczności i zainteresowanie zmęczonej publiczności,
    • a kiedy jednak strony się „nie lubią" - jak pracować z nieprzychylnie nastawioną publicznością?
    5. Jeśli chodzi ci tylko o przekazanie informacji - wyślij je mailem:
    • jak przekonać publiczność, żeby porzuciła stare przyzwyczajenia i przekonania i przyjęła nowe?
    • „Wielka idea" i jej 3 właściwości - jak przekonać audytorium do celu:
    • poradź sobie z oporem: odmowa.
    o strefa komfortu
    o strach
    o słabości
    o nieporozumienia
    o przeszkody
    o władza
    • przedstaw cenną nagrodę - motywacja w prezentacji,
    • perswazja, czyli charakter, emocje i logika.
    6. Pozbądź się wszystkiego, co nie współbrzmi - mów z sensem!
    • schemat drzewa - logiczna struktura tematyczna, czyli jak przeprowadzić myśl słuchacza?
    • retoryka w wystąpieniach,
    • struktury organizacyjne wzbudzające zainteresowanie,
    • struktury organizacyjne perswazyjne.
    7. Storytelling - siła opowieści biznesowej, czyli coś, co zapamiętają na długo:
    • wzorzec opowieści, formuła prezentacji, punkty zwrotne i kulminacyjne,
    • przemień informacje w opowieści,
    • strategiczny storytelling w prezentacji - jak wzmocnić oddziaływanie prezentacji na audytorium?
    • perspektywa oglądania treści,
    • jakie argumenty działają w opowieści?
    • gdzie szukać emocji? jak je budować?
    • prezentacja przykładów zastosowania opowieści w biznesie - jak to robią najlepsi?
    • Twoja opowieść na srebrnym ekranie.
    8. Retoryka w prezentacjach:
    • sztuka kompozycji,
    • sztuka argumentacji,
    • retoryczne zasady perswazji,
    • sztuka analizy znanych wystąpień,
    • krótkie formy retoryczne - warsztat.
    9. Wystąpienia przed dużą grupą:
    • specyfika wystąpień przed dużą grupa,
    • praca z mikrofonem,
    • bank metodyczny,
    • metody angażujące duże grupy.
    10. Prezentowanie ad hoc - technika improwizacji praktycznej i jej zastosowanie w wystąpieniu (wg Violi Spolin):
    • "stay hungry, stay foolish" - elastyczność, otwartość, gotowość na zmianę w prezentacji,
    • blokowanie i akceptacja „oferty" w prezentacji,
    • jeśli nie posiadasz kompetencji i wiedzy, nie improwizuj - zasady improwizacji praktycznej,
    • zastosowanie poznanych technik w prezentacji biznesowej.
    11. TEAMWORK - to już jest FINAŁ! Najlepsze praktyki wystąpień.

  • TAK

Szkolenia o podobnej tematyce